[SCH] Iedereen komt van een moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[SCH] Iedereen komt van een moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 20:14

Ook ik deed weer mee met onze maandelijkse Paard Verzameld challenge - jullie zullen er hier nog wel meer voorbij zien komen, want er is weer prachtwerk gemaakt!

Hier zijn twee stappen van mijn werk: de initiële schets, zodat ik wat ik als allereerste zag niet zou vergeten, en mijn uiteindelijke uitwerking.

Schets:
Afbeelding

En de uitwerking:
Afbeelding

Aquarel, aquarelkrijt en fineliner op A5.

Als je benieuwd bent naar het verhaal erachter, check dan mijn facebook of instagram :)

Wil je meer zien, kijk dan op https://m.facebook.com/paardverzameld/ of zoek op de hashtag #paardverzameldartchallenge of #paardverzameld op insta. Maar pas op, straks ben je ook verslaafd aan paardenkunst! :Y)

De referentiefoto kwam van mede-collectief lid Lena Lottsfeld Vincken: https://www.facebook.com/LottsfeldtArt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:24

Ik twijfel een beetje als ik eerlijk ben. Ik vind het concept in je schets echt heel aantrekkelijk, een mooi idee. :j
De uitwerking vind ik aardig, maar voor mijn gevoel zou je hem nog wat sterker kunnen uitwerken. Ligt misschien ook aan het materiaal, het is erg dicht en donker. Ik ben benieuwd wat een andere uitsnede zou doen, of een variant die wat lichter is, of groter, zouden daar de overlaplijnen meer uitkomen? :)

mar_fay

Re: [SCH] Iedereen komt van een moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 10:22

Ik snap je twijfel. Voor mij lag de 'uitdaging' niet zo zeer in de schets, als wel in het gebruik van materiaal (aquarelkrijt) waar ik maar weinig mee werk (en in mijn tijd... ik ben ook een scriptie aan het schrijven en heb mezelf dus maar één kans gegeven, waar ik normaal gesproken misschien nog iets anders zou hebben geprobeerd). Ik heb van alles geprobeerd en was hier zeker tevreden mee, maar het is vooral de opmaat naar het gebruik van aquarelkrijt op een meer regelmatige basis, want het werkt stiekem toch wel weer heel anders :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [SCH] Iedereen komt van een moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:08

Ik vind 'm tof. Lekker kleurrijk en een plaat waar je naar blijft kijken, o.a. door de kleuren en de lijnen die in elkaar overlopen :j.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:13

Heel leuk de voorstudie er bij! Ik denk dat het een sprekender geheel was geweest als je het richting de benen steeds meer open had gelaten. Wat er boven gebeurd vind ik mooi.

Echt lastig een medium gebruiken die nieuw of vrij nieuw voor je is, heb ik met aquarel.