[VRAAG]Komt niet vaak voor... Heb een teken/schilderblock...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[VRAAG]Komt niet vaak voor... Heb een teken/schilderblock...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 19:17

Nee niet iets om in te tekenen, maar de laatste tijd krijg ik geen LIJN op papier of verf op het doek. Denken denken wat zal ik eens voor creabea doen...? Maar het helpt niet echt...

Hoe krijg ik mezelf weer aan het kliederen en klodderen? :)

rien10

Re: [VRAAG]Komt niet vaak voor... Heb een teken/schilderblock...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:26

Pak je spullen en trek er op uit. Zoek een mooi plekje aan de Rotte, met riet, wolkenluchten, een molen, weiland en... begin! (Lekker thermosfles koffie mee, koekjes, snoepjes).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 19:26

rien10 schreef:
Pak je spullen en trek er op uit. Zoek een mooi plekje aan de Rotte, met riet, wolkenluchten, een molen, weiland en... begin! (Lekker thermosfles koffie mee, koekjes, snoepjes).

Lust geen koffie maar voor de rest een aardig idee... :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:28

Ha ha, vooral iets te drinken meenemen wat je wel lust.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:30

Dit is inderdaad een veelbesproken topic. Je moet gewoon doen. Rien zegt, ga er op uit. Dat is een oplossing als je van natuur houdt! Maar doe vooral iets wat je interesseert.

Dat kunnen naar mijn idee twee dingen zijn:
1: Iets wat je echt leuk vindt om te tekenen en je redelijk, tot goed af gaat.
2: Als je graag leert: Doe iets dat je wilt leren maar niet echt heel moeilijk is. Dit kunnen de zogenaamde fundementals zijn zoals vorm, licht/schaduw, compositie etc. of bijvoorbeeld mensen of planten ipv furry's.

Probeer een beetje om te denken. Het probleem is niet het begin, het is hoogst waarschijnlijk het eindresultaat dat je niet kan voorzien. Gewoon starten is de sleutel, er is geen andere weg daar omheen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:44

Het klinkt misschien wat onzinnig, maar ik heb de raad ooit gehoord en mijn ervaring is dat er heel wat inzit; niet denken, doen.
Inspiratie komt vanzelf als je bezig bent met schetsen/tekenen/ schilderen, niet als je er op gaat zitten wachten!
En dan maakt het niet uit wat, doodles vingeroefeningen, schetsje van de kamerplant in je vensterbank, whatever...
Succes ermee.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:52

Of doe even niks, leg het jezelf niet op. Ik heb een tijdje geleden ook wéken echt níks op papier gezet. Geen zin, geen gevoel. Doe lekker andere dingen waar je wel zin in hebt. Lezen, wandelen, stofzuigen, rommelen in de tuin. Het komt dan wel weer. Twee weken geleden had ik ineens weer ‘zin’ en het gaat nu weer als een trein. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:18

Elanor schreef:
Of doe even niks, leg het jezelf niet op. Ik heb een tijdje geleden ook wéken echt níks op papier gezet. Geen zin, geen gevoel. Doe lekker andere dingen waar je wel zin in hebt. Lezen, wandelen, stofzuigen, rommelen in de tuin. Het komt dan wel weer. Twee weken geleden had ik ineens weer ‘zin’ en het gaat nu weer als een trein. :)

Dit

Ik teken dan wel niet maar fotografeer.
Ik heb een tijdje gehad dat ik gewoon niet meer wist hoe wat en gewoon geen zin meer had. Heb gewoon de camera een tijdje aan de kant gelegd.
Ook nu leg ik hem regelmatig even weg

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:19

Ik ga dan meestal aan de slag met een 'opdracht' van een ander. Bijvoorbeeld; maak een album cover in de kleuren petrol en oranje. Of; maak een werk met als thema levendig.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 09:20

Ik doe atm meer aan fotografie dan aan tek/schilderen :) Dus een beetje zoals maj0

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:23

Waarom ga je niet een mooie foto natekenen in een style die je normaal niet echt tekent? Bijvoorbeeld één van je foto's van de dierentuin :) Of vraag een bokker of je haar paard na mag tekenen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:23

CoonArt schreef:
Ik doe atm meer aan fotografie dan aan tek/schilderen :) Dus een beetje zoals maj0

Mooi! Kies een paar van je laatste foto's, geef ze nummers en rol een dobbelsteen om te bepalen met welke je aan de slag gaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 09:24

Malenka schreef:
CoonArt schreef:

Mooi! Kies een paar van je laatste foto's, geef ze nummers en rol een dobbelsteen om te bepalen met welke je aan de slag gaat.

Idee! +:)+ :)*

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:30

Herkenbaar en eens met Elanor, het gaat vanzelf weer 'kriebelen'.