[VRAAG] fotocamera te paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

[VRAAG] fotocamera te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:43

Hallo allemaal,

ik ga dit jaar voor de 5de keer naar de veluwe met mijn paard en heb alles al gezien aan wild op de veluwe (behalve de wolf ) nu heb ik een camrea canon 50d en wil deze super graag mee nemen en zo dat ik hem snel kan pakken maar hebben jullie ideeën hoe ik hem makkelijk mee kan nemen?

bedankt voor het mee denken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

AylaL

Re: fotocamera te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:57

Zadeltas? Rugzakje?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 14:04

AylaL schreef:
Zadeltas? Rugzakje?

ja ik wil hem alleen zo kunnen pakken als ik wat zie vandaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:05

Gewoon net als een schoudertas dragen? Doe ik op wandelingen ook (heb dan wel m'n hele tas vaak mee) kan er als ik wil dan zelfs mee rennen.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 14:07

Marije_1997 schreef:
Gewoon net als een schoudertas dragen? Doe ik op wandelingen ook (heb dan wel m'n hele tas vaak mee) kan er als ik wil dan zelfs mee rennen.

ik heb een schouder/rug tas voor de camera alleen deze vind ik erg onhandig te paard

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:42

De camera zelf als schoudertas dragen. Er zit toch een nekband aan? Die gewoon gebruiken als schoudertas.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:49

Ik heb daar een speciale clip voor die normalerwijze aan mijn riem of klimgordel meegaat naar boven, die kun je ook veilig aan je zadel(dek lussen) bevestigen. Van PeakDesign. Die zijn duur, maar dan heb je ook wat. Zo als schoudertas omhangen vind ik toch lichtelijk (levens)gevaarlijk op buitenrit om te doen.. Misschien is een een B-merk ergens dat hetzelfde concept maakt..

Edit:
Bol.com heeft zon' systeem van een B-merk. Is een kwart van wat de mijne heeft gekost, maar wel hetzelfde principe.
https://www.bol.com/nl/p/puluz-capture-camera-clip-aluminium-quick-release-clip-met-plaat/9200000108802334/

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 08:46

Bellatrix schreef:
De camera zelf als schoudertas dragen. Er zit toch een nekband aan? Die gewoon gebruiken als schoudertas.

zou kunnen aleen met alle bomen en smalle paden is dat toch best nog eng. zeker omdat ik meestal in de begroeiing zit omdat mijn paard een beetje groot is en niet alle paden daarop berekend zijn

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 08:47

Canon schreef:
Ik heb daar een speciale clip voor die normalerwijze aan mijn riem of klimgordel meegaat naar boven, die kun je ook veilig aan je zadel(dek lussen) bevestigen. Van PeakDesign. Die zijn duur, maar dan heb je ook wat. Zo als schoudertas omhangen vind ik toch lichtelijk (levens)gevaarlijk op buitenrit om te doen.. Misschien is een een B-merk ergens dat hetzelfde concept maakt..

Edit:
Bol.com heeft zon' systeem van een B-merk. Is een kwart van wat de mijne heeft gekost, maar wel hetzelfde principe.
https://www.bol.com/nl/p/puluz-capture-camera-clip-aluminium-quick-release-clip-met-plaat/9200000108802334/

oeh die ziet er inderdaad fijn uit! even bekijken hoe ik dat precies doe, maar bedankt voor de goede tip!

maaikemuis

Re: [VRAAG] fotocamera te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:09

Je hebt van Lowe Pro heuptassen waar camera's inkunnen. Daar heb ik in het verleden nog wel mee gereden.

kimwilliam

Re: [VRAAG] fotocamera te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 15:31

heb een leuk tasje gezien waar hij in zou passen alleen door dat het vuil niet weg kan, besloten om zelf wat te maken :D . zo kan ik hem ook op maat maken voor mijn camera met lens.