[VER] verwondering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SolarHertog

[VER] verwondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:30

Het is vrijdag middag als Saar op de klok kijkt. Wat duurt de middag toch lang. Ik heb zo'n zin in vanavond ik hoop echt dat het gezellig wordt. Soms is het echt heel fijn om samen met Els te stappen. Els is een lang meisje , heeft blond haar en altijd erg pluizig haar. Wat ze er ook mee doet het lijkt altijd een bosje stro. Als ze aan mij vraagt hoe ik vind dat haar haren zit zeg ik steevast dat het prima zit. Ik wil haar niet onzeker maken en ze kan soms heel onredelijk zijn. Dan kies ik maar de makkelijkste weg.

Maar stappen met Els is dus echt geweldig. We maken het altijd bond en blijven tot in de late uurtjes. Altijd hebben we veel aandacht van mannen. Soms denk ik wel dat Els wat misbruik van mij maakt. Ik kan heel makkelijk contact maken met andere mensen, of het nu een man of een vrouw ben. Ik ben een echte flirt en dankzij mij scoren Els en ik vaak leuke mannen. Het klinkt arrogant maar ik houdt ervan. En ik ben erg onzeker en bij een leuke flirt voel ik mijzelf altijd vrouwelijker en leuker.

SAAAAAAR klinkt het ineens vanuit het magazijn. Help jij die klant even!??? Ik schrik op. En realiseer me dat ik weer eens sta te dagdromen. Ik veronderschuldig me tegen over de klant die voor me staat. Ze geeft beleeft aan dat het niet uitmaakt en perst er een krampachtige glimlach uit. Snel vraag ik haar of ze alles heeft kunnen vinden en nog vragen heeft. Ze antwoord dat ze alles heeft gevonden heeft een geen vragen meer heeft. En of ik even wil opschieten omdat ze nog meer te doen heeft. Ik reken snel haar rijbroek af en wens haar sarcastisch een heel fijn weekend.

Ik werk nu 4 jaar bij Divoza maar merk dat het de laatste weken mij echt de neus uitkomt. Klanten vinden standaard alles te duur. Willen graag zo min mogelijk uitgeven en hebben de hoogste eisen. Ik moet er altijd wel ok lachen. Meisjes met hele dunne kuiten en lange benen. Willen graag een aansluitende laars met een hoge dressuurboog welke zeker 3 a 5 jaar moeten mee gaan. Ze gebruiken hem elke dag en willen hem ook op stal kunnen dragen. Budget is maximaal €100,- .....ik ben altijd iemand die direct eerlijk is. Vaak vertel ik dat de Mondoni laars een prima laars is maar dat je daar bij intensief gebruik geen 3 jaar mee doet. Hooguit een jaar. En dan mag je blij zijn. Vaak lopen deze dames met nieuwe aangemeten Petrie laarzen naar buiten. Tot genoegen van mijn baas. Tevens zijn de meiden vaak ook blij met hun keuze. Veel duurder maar wel maatwerk en precies kunnen kiezen wat je wel wil. Super leuk om te doen!

Eindelijk is het 18:00 uur. Ik ga snel naar huis. Als ik snel ben haal ik de bus van 18:09 uur nog. Dan ben ik mooi op tijd op mijn kamer en kan ik nog even lekker douchen. Ik ben blij dat ik vanavond niet tot 21:00 uur hoef te werken.

Wanneer ik ik de bus zit check ik snel mijn telefoon. Ik zie dat ik een appje binnen heb gekregen van Hendrik. Hij vraagt of ik vanavond ook te vinden ben in de stad. Ik merk dat ik een onaangenaam gevoel van binnen krijg. Ik heb echt helemaal geen zin in Hendrik. De escalatie van twee maanden geleden ben ik nog steeds niet vergeten. Ik besluit niet te reageren en hoop dat we hem niet tegenkomen vanavond.

SolarHertog

Re: [VER] verwondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 20:36

Samen met Els ben ik boodschappen aan het doen bij de Plus bij haar op de hoek. Even wat eten en drinken inslaan voor vanavond. Els vraagt of we ook een film gaan kijken en daar heb ik ook wel zin in. We kletsen honderd uit en want we hebben elkaar al drie weken niet gezien wat voor ons een eeuwigheid is. Dan vraagt Els ineens of ik nog wat van Hendrik heb gehoord. Die vraag verbaast mij aangezien zij een bloedhekel aan hem heeft na alles wat hij mij geflikt heeft. Ik besluit niet te vertellen dat hij mij eerder vandaag geappt heeft omdat ik bang ben dat Els dan niet meer uit wil.

Wanneer we de film aanzetten hoor ik een berichtje op mijn telefoon. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en tot ergenis van Els kijk ik op mijn telefoon. Het is weer Hendrik.... In het appje staat ' ik zag je vanavond inkopen doen met Els. Zo te zien zijn de dames heel wat van plan. Tot vanavond' mijn hart zit in mijn keel. Wat moet ik toch doen tegen Hendrik. Eigenlijk zou ik hem moeten blokkeren maar ik ben bang dat hij dan zo boos wordt dat ik het zal bezuren. Ik besluit om wederom niet te reageren. Dan zet ik mijn telefoon uit en kruip ik tegen Els aan. We kijken Bridgets Jones diary. Heerlijk lekker lachen en herkenbare situaties.

Wanneer de film is afgelopen besluiten we een drank spelletje te gaan doen zodat we in een opgetogen stemming raken. Els haar kamer is klein maar gezellig. Meestal zitten we bij haar omdat we zo het snelst in de stad zijn. Ik woon nu een jaar in Groningen.

Als we naar de stad gaan besluit ik achterop bij Els te gaan. Dit doen we vaker omdat we dan altijd samen naar huis moeten en omdat het gezellig is.

We besluiten om te beginnen in het Fust. Altijd gezellig en vaak aan het begin van de avond al lekker druk. We dansen lekker en ik besluit dat ik blij ben dat ik Els niet verteld heb over Hendrik. We zullen hem toch niet tegen komen. Dan voel ik achter mij ineens iemand dichterbij mij komen. Van schrik kijk ik achterom

Het blijkt een dronken student te zijn. Hij heeft van dat half lange vette haar wat strak achterover gekamd is. Het is een lange dunne jongen. Echt aantrekkelijk is hij niet. Ik lach vriendelijk naar hem en besluit hem verder geen aandacht te geven.

Els ziet het gebeuren en schiet in de lach. Ze gilt iets naar me maar door de harde muziek versta ik het niet. Wanneer ze dichter bij mij komt staan zegt ze , hoe krijg je dat toch altijd voor elkaar al die mannen achter je aan? Ik lach en haal mijn schouders op.

Na een half uurtje besluiten we om naar de volgende kroeg te gaan. We besluiten naar Snow valley te lopen. Onderweg roken we een sigaret. Eigenlijk rook ik helemaal niet maar met alcohol op vind ik het heerlijk. Morgen zal ik er wel weer spijt van hebben aangezien ik dan vaak wakker wordt alsof ik drie bakken as naar binnen heb gewerkt. Vreemd dat ik mijzelf ondanks dat gevoel niet kan inhouden en altijd toch rook.

Er blijkt een rij te staan voor Snow Valley. Sinds kort staan er steeds meer portiers voor de deuren. Ik denk dat het komt omdat er steeds vaker minder jarigen naar binnen willen die vervolgens veel te veel alcohol drinken. Wanneer wij eindelijk aan de beurt zijn om naar binnen te mogen kijk ik eens in twee prachtige felblauwe ogen. Ik schrik er even van. Hij ziet er niet uit als een portier. Hij heeft een spijkerbroek aan met vale plekken. Ook zit er een scheur in zijn broek ter hoogte van zijn knie. Hij heeft van die leuke zomerschoenen met kwastjes aan. Ik voel me direct aangetrokken tot deze man. Hij lijkt al iets ouder te zijn en is druk in gesprek met de portier. Misschien is het de eigenaar wel ? Of een manager. Dan vraagt de portier mijn ID kaart. Iets wat mij al jaren niet gevraagd is. Ik pak mijn tasje en haal mijn ID kaart eruit. En geeft hem aan. Als ik opkijk merk ik dat ik hem aan de man met de spijkerbroek gegeven hem. God wat gênant. Ik zie de man naar mijn ID kaart kijken en hoor hem dan zeggen zeg Saar bedankt voor je ID kaart maar ik werk hier niet. Hij geeft hem over aan de Portier en neemt tegelijkertijd afscheid van hem. Wanneer blijkt dat ik oud genoeg ben om naar binnen te lopen hoop ik direct de man weer tegen te komen. Wat een lekkerding.

Ook Els ik de man opgevallen. Wanneer we de trap oplopen gilt ze aan Saar wat een man was dat zeg ! Ik dips hem voor vanavond hoor. Typisch Els weer. Zodra er een leuke vent in beeld is dipst zij hem, wat eigenlijk betekend dat alleen zij iets met hem mag doen zoals nummers uitwisselen of zelfs zoenen of met hem mee naar huis. Voor andere mensen is dit min of meer een grapje maar Els wordt altijd echt boos als ik toch iets probeer met een door haar gedipste man. Jammer maar helaas.

We lopen eerst naar de bar en bestellen een lekker wijntje. Direct zie ik dat iemand naar ons kijkt. Als ik terug kijk zie ik dat je de man van daarnet is. Hij staat bij de barman te kletsen en ik merk dat onze blikken elkaar vasthouden. Wat een mooie man. Met zijn bruine krullen en bruine ogen. En dat stoppel baardje! Ik glimlach naar hem en dan kijkt hij weg. Els ziet het ook en kijkt direct chagrijnig naar mij maar ze zegt niks.

We lopen naar de dansvloer als ik in de verte ineens een gedaante zie die mij bekend voorkomt. Het zal toch niet ? Als hij zich omdraait kijk ik recht in het gezicht van Hendrik. Ik draai me direct om maar weet dat Hendrik mij ook gezien heeft. Ik sleur Els mee die niet begrijpt wat er aan de hand is. Ze rukt zich los en vraagt wat ik aan het doen ben. Ik besluit te vertellen dat ik Hendrik aan de achterkant van de dansvloer zie staan. De blik van Els verhard. Saar !!! Wist je dat hij ook zou komen ?? Saar je wist het hè ? Ik geef aan inderdaad een berichtje te hebben gekregen maar er niet op gereageerd te hebben. Ik zie Els nadenken. Vervolgens buigt ze zich voorover en zegt in mij oor ' ik ben klaar met die vieze dealer, ik laat hem niet langer onze avond verpesten en jouw leven beheersen we gaan gewoon dansen'.

Ik krijg een warm gevoel van binnen. Dit had ik niet van Els verwacht. Ik krijg een spijtig gevoel van binnen omdat ik Els niet gewoon eerlijk verteld heb over de appjes. Ik deed het natuurlijk voor mezelf om een leuke avond te hebben maar ik wil ook niet dat Els zich zorgen om mij maakt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:55

Leuk verhaal! Ben benieuwd naar het vervolg :)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:29

Ik ook!

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 09:25

Wanneer we twee nummers gedanst hebben op de dansvloer zie ik ineens de knappe man naar ons toe komen. Als hij bij mij en Els is zegt hij dat hij het niet eerlijk vind dat hij mijn naam wel weet en ik de zijne niet. Hij pakt mijn hand en ik krijg kippenvel over mijn hele lichaam. Hij heeft van die grote sterke handen. Niet te droog maar ook niet te zacht. Hij buigt zich voorover en zegt in mijn oor dat hij Tom heet. Ik observeer hem nog eens goed en kan zien dat hij onder zijn blouse een prachtig lichaam heeft. Ik weet wat ik moet zeggen zo onder de indruk ben ik van Tom. Gelukkig lijkt Tom kalmer. Wat willen de dames drinken vraagt hij. Ik zie Els op veren. Ze vraagt aan Tom een gin tonic. Ik besluit het bij mijn droge witte wijn te houden.

Als Tom weg loopt voel ik me ineens heel naar. Hendrik moet dit ook gezien hebben en ik weet hoe jaloers hij kan zijn.

En ja hoor dan voel ik een harde ruk aan mijn schouder. Saar klinkt het woest. Waar denk jij mee bezig te zijn? Wie is die man ? Je denkt toch niet dat ik het niet zie? En dat ik het niet door heb? Dit accepteer ik niet. Ik breng je nu naar huis! Dan praten we daar verder. Praten schreeuw ik ? Praten?! Ik ben niet meer van jou. Al heel lang niet meer. Ik besluit weg te lopen maar dan voel ik een klap op mijn achterhoofd. De hele wereld draait om me heen en dan wordt alles zwart.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:14

Leuk verhaal, ik volg! 1 puntje, je schrijft eerst dat die "knappe man" felblauwe ogen heeft en even later zijn ze bruin. :D

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 23:20

Rosebud schreef:
Leuk verhaal, ik volg! 1 puntje, je schrijft eerst dat die "knappe man" felblauwe ogen heeft en even later zijn ze bruin. :D

Whahaha wat stom zeg ! Ik typ dan te snel. Zal er aan denken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:29

Leuk verhaal, ik volg

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:47

Leest lekker weg! Wel vind ik het een beetje storend in de stukken dat je samen met Els ben steeds zegt Els zegt ipvdat je gewoon kan zeggen ze zegt en later ook als hij bij mij en Els is zou ik gewoon zeggen ons want je benadrukt al dat jullie daar samen staan. Maar verder begint het verhaal goed en boeiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:51

Interessant verhaal, ik lees mee!

Leuk! Ik dacht, zal eens kijken of er meer Bokkers zijn gaan schrijven en dat klopt!