[SCH] The great embrace

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] The great embrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 12:45

Ik ben lekker op dreef in een nieuuw schetsboek. Ik had een eerdere oefening gedaan met deze techniek, en die nu toegepast in een eigen concept. Ik denk dat er nog wel meer in zit, maar ben hier al best tevreden mee. Maar tips of ideeen voor volgende versies zijn heel welkom! :)

Ik begon met een vel vol aquarel. Je zit dat dit niet echt geschikt papier is, bij te veel water en gekwast beschadigt het papier, dus ik heb vrij droog gewerkt.

Afbeelding

Vervolgens een schetsje gemaakt dat wat uit de hand liep.

Afbeelding

De volgende dag was de aquarel goed droog. Met wit potlood licht de lijnen opgezet en vervolgens aan de slag met acryl en gelpen.

Afbeelding

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:40

Leuk om het proces te zien, met een mooi en lief plaatje/resultaat. Heel goed bedacht.
Ik zie dat ze, na lang gescheiden te zijn geweest, elkaar terug hebben gevonden.

Ben wel benieuwd hoe het zou ogen met een andere kleuren combi. En het wit niet vlekkerig.
Je zou eventueel het wit uit kunnen sparen met maskeervloeistof?

Smaak iig voor mij naar meer uitproberen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [SCH] The great embrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:38

Wat een ontzettend leuk concept! Ik ga wat de uitwerking betreft met Jis mee, dat vlekkerige wit doet, imo, afbreuk aan een mooie plaat.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 09:07

Dankjulliewel! :) :)

‘T is echt nog experimenteren met het ‘wit over kleur’. Dus even bewust geen maskeervloeistof gedaan.
Wel eens met jullie dat voor déze plaat wat harder wit misschien beter uitkomt. :j De afbeelding komt dan meer los van de achtergrond en dat kan wel want hij hééft ook niks met die achtergrond.

Bij de de vissen ik eerder maakte met dezelfde techniek gaf het juist een leuk idee van water.

Afbeelding

En gisteren deze plaat - daar past het toch ook wel bij voor mijn gevoel. Maar ook hier hebben voor- en achtergrond meer verband. Zo samen bezien weer wat ontdekt dus! :)

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:14

Prachtig!! Heel mooi om te zien, leuk dat je de stappen er naar toe ook hebt gedeeld.
Die vissen zijn ook heel aansprekend. Ik hou van jouw stijl <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:04

Ja gaaf die vissen!! Bij die daaronder vind ik het ook mooi. :j Ik denk dat ook de fellere kleuren van de eerste een verschil maakt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:19

Poeh moest even kijken wat het was... :) Maar leuk gedaan!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:25

Wat ben je heerlijk aan het experimenteren. Geslaagde werken, die met die vissen is ook prachtig. Lijkt wel wat op batik.