[Vraag] Ervaringen met Dji Osmo Pocket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyh

[Vraag] Ervaringen met Dji Osmo Pocket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 12:34

Wie heeft er ervaring met de Djj Osmo Pocket?

Afbeelding
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... Dji%20osm&

Deze camera lijkt mij erg handig omdat er een hele goede stabilisatie in zit. Filmen tijdens het paardrijden wordt nooit echt mooi. En met dit apparaat kan je de camera zelf een object laten volgen zodat het altijd mooi in beeld is.
Ook kan je jezelf er mee filmen tijdens het rijden in de bak omdat het jou kan volgen.

Klinkt natuurlijk erg leuk allemaal maar werkt dit ook in de praktijk? Op YouTube zijn talloze filmpjes te vinden die met deze camera gemaakt zijn. Ziet er allemaal heel mooi uit. Maar is dit ook geschikt voor de amateur?
Zijn er bokkers met ervaringen met deze camera?

8nnemiek

Re: [Vraag] Ervaringen met Dji Osmo Pocket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:18

Waar wil je hem voornamelijk voor gebruiken?
Hij heeft een behoorlijke groothoeklens, dus als je jezelf in de bak filmt dan heb je wel het nadeel dat je vrij klein in beeld bent aan de overkant van de bak. Ik ben ook bang dat de camera het tracking-object verliest als je vlak voor de camera langs rijdt. Maar dat zou je moeten testen.
Tijdens het rijden geeft ie inderdaad een mooi stabiel beeld, maar het nadeel is dat je hem niet gewoon op je helm kan monteren.
De osmo pocket is vooral ontwikkeld om mee te vloggen, om jezelf van dichtbij te filmen terwijl je loopt zonder dat het beeld alle kanten op gaat, en daar is ie ook erg gaaf voor! De filmkwaliteit is in ieder geval erg goed.

wendyh

Re: [Vraag] Ervaringen met Dji Osmo Pocket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:48

Wil hem gebruiken voor mijzelf te filmen in de bak. Op buitenrit mijn buitenritmaatje te filmen en zij mij. Leuke sfeerbeelden maken op buitenrit. En mijn katten filmen als ze weer eens gek doen. Dat zijn de voornaamste dingen. Misschien dat dat later meer gaat worden maar dit is wat ik nu wil doen.
Filmen met een telefoon vind ik niet fijn vasthouden, te groot. En een gopro geen vooral saaie beelden recht vooruit.