[DIGI] Jaxxon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

[DIGI] Jaxxon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 20:56

Na zo'n 6 jaar mijn tekentablet niet meer hebben aangeraakt vond ik het een paar dagen geleden wel tijd worden om hem eens onder het stof vandaan te halen. Ik heb in de tussentijd eigenlijk helemaal niet getekend dus ik moet nu vooral heel erg veel oefenen. Gelukkig is er het aanvraagtopic op bokt :D Waar ik deze mooie foto vandaan plukte, Jaxxon van RomySmink:

https://boktimg.nl/img/m/l8sQxM.jpg

Hoopvol begon ik met de schets maar ik kwam er al snel achter dat ik echt totaal geen goede paardenverhoudingen meer weet :') Dus dat werd niet zo'n succes, maar uiteindelijk kwam er nog een soort van iets acceptabels uit. Tijdens het tekenen besefte ik me steeds meer hoe moeilijk het ook alweer was, maar ik heb wel doorgezet om hem af te maken. Ben er niet 100% tevreden mee (vooral de vorm van het hoofd vind ik niet kloppen, maar dit kreeg ik maar niet goed) maar voor een eerste poging sinds lange tijd had het slechter gekund :D Let trouwens niet op de oortjes en de grijze lijnen op de borst, ik kwam er pas nadat ik de foto had opgeslagen achter dat die nog niet helemaal mooi zijn, maar daar ga ik later nog wel een keer meer verder.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips/commentaar! Wees vooral niet te zuinig met kritiek, ik wil graag leren en beter worden :) Ik vind het nu trouwens niet echt meer een tekening van Jaxxon maar meer een tekening geïnspireerd op Jaxxon, er klopt teveel niet :')

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [DIGI] Jaxxon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:59

Ik vind hem best heel goed gelukt! Ik doe het je niet na :D
Het enige dat mij wat stoort zijn de ogen. Ze lijken te groot en teveel aan de voorkant van zijn hoofd geplaatst.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 21:02

Cayenne schreef:
Ik vind hem best heel goed gelukt! Ik doe het je niet na :D
Het enige dat mij wat stoort zijn de ogen. Ze lijken te groot en teveel aan de voorkant van zijn hoofd geplaatst.

Nu je het zegt :Y) Ik vond er al iets niet aan kloppen maar kon zelf niet zo goed zien wat dat nou was :+

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:14

Gaaf :). Mijn Jaxxon!
Knal gedaan hoor! Ik vind hem nog goed lijken! Ik doe het je zeker niet na!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:06

Wauw, gaaf! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:51

Nou, ik zag hem bij uitgelicht staan en dacht: Hey, dat is net Jaxxon! En toen klikte ik het topic aan en was het ook Jaxxon. Dus ik vind hem goed lijken hoor :P

Gaaf gedaan!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:25

Ik vind het absoluut niet storend dat het wat afwijkt van de foto. De plaatsing van de ogen mag inderdaad iets meer naar de zijkant van het hoofd maar dat ze wat aan de grote kant zijn hoeft helemaal niet erg te zijn. Het ligt er maar net aan waar jij heen wil met je art. Beetje afwijken van de foto geeft het iets eigens. Het veulen is kei herkenbaar en daar gaat het om. Enige wat ik misschien als tip zou hebben voor de manen en de haartjes in het oor; begin wat groter met een wat donkerdere kleur en teken wat plukken haar, en ga daarna steeds dunner en lichter haartje voor haartje details invoegen. Dan ziet het er net wat zachter uit. Past ook beter bij je (hele toffe) manier van inkleuren denk ik.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:19

Wat onwijs mooi gemaakt! Knap ook dat je dit weet te maken na zo lang niet getekend te hebben. :)