[sch] aquarel schilderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

[sch] aquarel schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 22:46

Hi iedereen,

Een tijd geleden ben ik begonnen met aquarel schilderen.

Inmiddels zijn we een paar schilderijen verder en vind ik het wel leuk om de resultaten hier te delen.

Mijn zusjes worden er volgens mij wel moe van!

Mijn eerste schilderij was meteen onze kippetjes.
Afbeelding

Daarna meteen door gegaan. Wat youtube filmpjes bekeken over de technieken.

Hierdoor een pallet gemaakt met al mijn kleurtjes en wat het verdunnen ermee doet.

Afbeelding

Ik merkte dat ik wat moeite had met de juiste kleuren maken. Daarom ook een meng pallet gemaakt.

Afbeelding

En toen kon de pret beginnen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We klooien lekker wat verder.

Tips zijn altijd welkom!

Gr. Hanneke

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:38

Leuke schilderijen! Vind vooral je bloemen/planten mooi, en dat driewielige voertuig.

Ik ben er óók voorzichtig wat mee begonnen; kindersetje van mijn dochter afgestoft ( fabercastell connector, niet eens zò slecht), en wat geprutst, op vrij slecht papier, met matige verf ( mijn penselen zijn okay _O- ).

Wat voor verf gebruik jij? Ik ben van plan wat betere kwaliteit verf en vooral papier aan te schaffen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 07:15

Kuggur schreef:
Leuke schilderijen! Vind vooral je bloemen/planten mooi, en dat driewielige voertuig.

Ik ben er óók voorzichtig wat mee begonnen; kindersetje van mijn dochter afgestoft ( fabercastell connector, niet eens zò slecht), en wat geprutst, op vrij slecht papier, met matige verf ( mijn penselen zijn okay _O- ).

Wat voor verf gebruik jij? Ik ben van plan wat betere kwaliteit verf en vooral papier aan te schaffen.

Dankjewel en wat leuk dat je het ook weer hebt opgepakt. Ik ben wel naar een goede winkel gegaan inderdaad om verf en papier te halen.

Ik heb een kleine verf set van van Gogh. https://www.bol.com/nl/p/van-gogh-aquar ... 0031176949
Je merkt gewoon al meteen dat het goede kwaliteit is. Je kan het veel verdunnen en alsnog houdt het de kleur.

Daarbij heb ik ook papier gehaald van Van Gogh
https://www.bol.com/nl/p/van-gogh-aquar ... uctPageUrl

Ik vond het zonde om om de grote wat meer duurdere vellen te proberen. Dus heb wel een blok bij de action gehaald. Maar die valt me niet tegen!

En verder haal ik mijn inspiratie van pintrest en YouTube. Daar is veel te vinden!

Poekkie

Re: [sch] aquarel schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:25

Wat een leuke, lieve tekeningen!