[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunameyza

Berichten: 550
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:00

Ontzettend gaaf Daihyo! Ik vind de stijl een klein beetje grof maar toch realistisch wat voor een soort painterly effect zorgt, ookal is het niet geverfd natuurlijk. Mooi contrast in saturatie ook :D

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:13

Ja ik vind het eigenlijk te grof. Maar dan moet ik veel meer de punten scherp slijpen. Slijp ze nu al vaker dan normaal. En vind dat ergens wel wat zonde :o
Misschien zou ik voor deze stijl wat hardere potloden moeten gebruiken. Ik heb hele zachte potloden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 10:57

Wat voor art journal heb je Jindai?

k vind het grove wel iets hebben eigenlijk. Inderdaad, een beetje het "olieverf" idé. En ik snap je motivatie. :o Ik vind het ook altijd zonde om veel te slijpen. :=
Ik ben opnieuw begonnen en dit is momenteel het resultaat.
Het lichaam is beter denk ik maar ergens in de hals en de hoofdhouding klopt het nog steeds niet.
Ik vind ook geen enkel voorbeeld van een pose die er op lijkt. :') Begin ook te vermoeden dat daar een goede reden voor is. :)) En nu ik mijn gedachten hier op gezet heb wil ik hem juist krijgen. _O- Gezicht trekt in deze ook op niks trouwens. :=
Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:02

Ik heb de indruk dat het hoofd te klein is in verhouding tot de rest van het lichaam. Geldt ook voor die rechterhand, vermoedelijk omdat je die in verhouding tot het hoofd ernaast hebt getekend.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:07

:j hoofd is idd sowieso te klein. Zou best kunnen dat ik mijn hand daarop gebaseerd heb. Maar krijg de neklijn ook niet helemaal goed waardoor ik die hand ook niet echt geplaatst kreeg. De rest is IMO wel beter nu denk ik.
Eens kijken of ik foto's vindt van een vergelijkbare neklijn. Er zullen vast foto's zijn van iemand die de hand voor de borst houdt en de schouder wat "oprekt". :+

Iemand in het topic die model wil zitten? O:) _O-

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:24

Biertje in de kamer op de grond zetten en je man vragen of hij die in een half uurtje rustig wil opdrinken. :)) Wel op de grond zitten en tussen de slokken door de armen op buik en schouder leggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:31

_O- Mijn man drinkt niet, als ik het hem zou vragen zou ie best zo gaan zitten zonder ook. :))
Netflix op Lucifer en je mag kijken maar wel op deze manier gaan zitten. _O-

Maar heb het zelf geprobeerd en comfortabel is deze houding niet. _O- _O- Het vereist enige lenigheid (al kan dat ook liggen aan het feit dat mijn heupen en bekken vast zitten maar mijn man zijn onderrug is er niet beter aan toe dus die gaat gelijkaardige problemen ondervinden denk ik. _O- )

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:46

Voor de hoofd-/hals-/schouderhouding en -verhouding, is dit iets Ayasha?

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:52

Ik teken hem vanuit de andere kant maar ik was inderdaad aan het kijken of ik iets dergelijks van foto's vond. Is nog niet simpel om daar een zoekterm voor te verzinnen. _O- Maar heb nu een vluchtige schets. Vanuit de iets "afhangende" voorste schouder positie zie je (of bij mij iig, nu heb ik ook wel erg zichtbare spieren door een iets te laag vetpercentage.) in de spiegel die spier die "bovenop" je schouder ligt vrij goed lopen. Dat is bij mij echt haast een "v" tussen de bovenkant van mijn sleutelbeen en die spier.) En de achterste hand zou voor een deel weg moeten vallen achter het hoofd als ik zelf in de spiegel kijk.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:56

Een hoofd is overigens (bij mens en dier) ongeveer 1/10e van het lichaam, en bij kleine kinderen/babies ongeveer 1/5e.

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:16


Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:24

Ja, ik zat net aan die poppetjes te denken inderdaad. Zag daar laatst iemand mee werken. Heel flexibel en ideaal voor houdingen.

Ik heb een topic op UK met mijn hertje geopend en echt superhandige tips van San gekregen. Deze maak ik nog wel af op mijn manier, maar met de volgende (geen idee wat dat wordt) ga ik daar eens mee aan de gang :j
Al hou ik ook wel wat van het grove. Maar voor het mooie mag het wel iets fijner :j

Lunameyza

Berichten: 550
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:36


Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 12:46

Ik heb zo'n poppetje maar die is niet zo flexibel, ik ga even op jouw link kijken. Was idd al aan het zoeken naar een meer flexibele!

lunameyza: wauw hoe heb je dat gevonden? Zeker de onderste link heb ik wat aan! Ballet/moderne dans poses had ik idd ook kunnen op zoeken. :j

Ik ga sebiet jouw topic eens zoeken Daihyo, ben benieuwd naar de tips!

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:48


Lunameyza

Berichten: 550
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:54

Ayasha schreef:
Ik heb zo'n poppetje maar die is niet zo flexibel, ik ga even op jouw link kijken. Was idd al aan het zoeken naar een meer flexibele!

lunameyza: wauw hoe heb je dat gevonden? Zeker de onderste link heb ik wat aan! Ballet/moderne dans poses had ik idd ook kunnen op zoeken. :j

Ik ga sebiet jouw topic eens zoeken Daihyo, ben benieuwd naar de tips!


Ik heb op deviantart.com gezocht naar 'woman sitting stock', dan krijg je al snel heel veel soorten stock fotos, als je dan een gallery aanklikt van een stock-maker, dan kun je vaak kiezen op soorten zoals zittende foto's. Niet elke stock fotograaf heeft dat zo, meestal hebben ze enorme hoeveelheden stock fotos dus is het een tijdje doorspitten tot je wat handigs ziet :D Op deviantart heb je zowel naakt als bedekte stock, maar vooral bedekt. Op https://line-of-action.com/ heb je meer naakt maar ook bedekt, maar je kan daar dan volgens mij niet zoeken op een bepaalde soort pose. Wel een ontzettend handige site om snel anatomie en verhoudingen te leren, heeft mij ook veel geholpen dus ik raad het zeker aan! :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 13:09

Heb 'm in mijn favorieten gezet. :j Gaat nog van pas komen voor mijn engelen ook. :j Had ik die maar gehad toen ik voor mijn DA tekende!

Super tip in je topic Daihyo! Jij vindt de bruynzeel design zachter dan de polychromos? Ik zoek nog naar een doosje met een iets zachtere variant voor naast mijn polychromos.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:51

Ja vind ik wel. Derwent is ook zachter volgens mij. Maar ik vind de Bruynzeel echt de zachtste potloden tot nu toe. En ook betaalbaar :j
Ik had een aanbieding van 72 potloden voor 35 euro. Ik had al eens een doosje van 12 gekocht, maar zo kon ik meteen een hele set aanschaffen in een mooi ladenblokje.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:21

Oef, mensen tekenen vind ik heel lastig, dus ik vind het al knap dat je er uberhaupt aan begint, haha :D

Dat reebokje doet een beetje Rien Poortvliet aan gewoon, die tekende ook zo. Heel mooi! :D

Ik ga mezelf aan een realistisch werk wagen. Weet nog niet of ik het hier ga delen. :') Wie weet mislukt het finaal :=

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:23

Doe hetzelfde als ik: maak van een paar stappen foto's en dan kijken of je het aandurft :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 15:04

Tallie1979 schreef:
Oef, mensen tekenen vind ik heel lastig, dus ik vind het al knap dat je er uberhaupt aan begint, haha :D

Dat reebokje doet een beetje Rien Poortvliet aan gewoon, die tekende ook zo. Heel mooi! :D

Ik ga mezelf aan een realistisch werk wagen. Weet nog niet of ik het hier ga delen. :') Wie weet mislukt het finaal :=

Mijn vroeger kunst-leerkracht (op school, plastische opvoeding noemde dat, weet niet hoe het bij jullie noemt maar is een vak voor creative dingen, maar zij heeft kunstschool gedaan en kon echt bizar goed tekenen.) ziet het zelf ook niet goed hoe ze deze goed moet krijgen. _O- Nu is de houding als je 'm zelf aan neemt ook ietwat verwrongen. Dus wellicht kom je ook gewoon niet uit onder dat "ide" omdat het nu eenmaal een houding is die niet super comfortabel is.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:27

Hij is klaar denk ik :j
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 22:43

Oh wauw! Erg mooi gedaan!

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:43

Dank je!

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:48

Heel mooi :j Ik hou wel van dat wat grovere, zodat je tenminst ziet dat het een tekening is en niet drie keer moet loeren of je niet naar een foto kijkt.
(Hyper-)realisme is knap, maar van mij hoeft het niet :o