[TEK] Mijn Shetlander Hero in de avondzon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

[TEK] Mijn Shetlander Hero in de avondzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:16

In februari heb ik een hele oude hobby na 20 jaar weer opgepakt en ben ik begonnen met tekenen. Het liefste teken ik dierportretten en ik ben net als vroeger, begonnen met grafiet. In april wou ik iets anders proberen en heb ik een set pastelpotloden gekocht van Faber Castell. Ik wist totaal niet wat het was en wat je ermee kan. Ik ben gewoon maar begonnen en al doende het geleerd hoe laagjes werken en kleuren gemengd kunnen worden. Als derde pastel (na mijn overleden herder en kat) ben ik met mijn eigen Shetlander begonnen. Naast de referentiefoto ook een heel aantal foto’s gemaakt op stal voor de details en kleuren. Bij deze het resultaat in een paar stapjes.
De eerste laagjes. Zwart en grijs als onderlaag. Nog zonder details
Afbeelding

Afbeelding
Voorzijde hoofd met blauwe onderlaag en bruintinten. Neusje ook spannend
Afbeelding
Manen was wel een uitdaging. Hoe pak je zoiets aan. Hier zitten heel wat laagjes in.
Afbeelding
En klaar.

vikawiek

Re: [TEK] Mijn Shetlander Hero in de avondzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:28

Super knap zeg! En dan is dit al he derde pasteltekening :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:33

Zo hee, je bent het duidelijk niet verleerd! En wat knap dat je nu al zo handig bent met die potloden. Even wennen, maar het is wel leuk spul, hè? Ik vind het heel knap hoe je die vacht, glans en vooral voorpluk/manen hebt getekend. Ik heb alleen de indruk dat het bovenste ooglid met wimpers na een paar stappen is verdwenen, maar misschien zie ik het niet helemaal goed. Erg mooi gedaan!