[VRAAG][ART] sleutelhanger met handafdruk maken, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

[VRAAG][ART] sleutelhanger met handafdruk maken, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:05

Hoi,

Ik ben al bezig met het voorbereiden van Vaderdag. Aangezien ik echt NIET creatief ben, moet ik wel op tijd beginnen en met de hulp van Google ben ik een leuk idee tegengekomen.
Ik zou graag met mijn twee kinderen (8 maanden en bijna 2 jaar) sleutelhangers willen maken met hun handafdrukken (eventueel voor de jongste zijn voetafdruk).

Afbeelding

Zoiets als dit dus.
Ik heb gezocht op Krimpie Dinkie krimpfolie en ik begrijp het principe wel.
Ik denk dat ik dit nodig heb.

Maar.. Hoe krijg ik nu de jongens hun hand- of voetafdrukken daarop?
Ik lees namelijk dat ik de krimpfolie moet bewerken met een permanent marker..
Laat ik daar maar niet mee op de handjes of voetjes van mijn kinderen gaan kleuren. :+

Maar hoe dan wel?

Wie kan mij helpen met een gouden tip om 'geplastificeerde' sleutelhangers te maken met mijn kinderen hun hand- of voetafdrukken?

Groetjes Nancy
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 22-05-20 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

LienC

Re: [VRAAG][ART] sleutelhanger met handafdruk maken, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:24

Ik schop je topic even omhoog want ik vind dit een super leuk idee. Ik hoop dat er iemand is die dit weet :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:33

Ik zou zeggen, probeer het gewoon met verschillende materialen.
Zorg wel dat je van die krimpfolie hebt om op te tekenen, en niet die om op te printen.
Wij hebben al vanalles geprobeerd en het meeste werkt redelijk (potlood, aquarel, verschillende stiftjes...)
Soms loopt het achteraf wat uit als je er water op doet...
Experimenteer gewoon, en dan vind je snel genoeg uit wat werkt! ;)

En anders zou je hen een handomtrek kunnen laten maken, die ze dan zelf inkleuren...

Succes!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:39

Met (kindafwasbare) verf aan de ene kant van het folie een handafdruk maken, dit laten drogen en daarna aan de andere kant van het folie het geverfde overtrekken met watervaste stift?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:42

_Nancy schreef:
Hoi,

Ik ben al bezig met het voorbereiden van Vaderdag. Aangezien ik echt NIET creatief ben, moet ik wel op tijd beginnen en met de hulp van Google ben ik een leuk idee tegengekomen.
Ik zou graag met mijn twee kinderen (8 maanden en bijna 2 jaar) sleutelhangers willen maken met hun handafdrukken (eventueel voor de jongste zijn voetafdruk).

[ [url=m/gPpa8E.png]Afbeelding[/url] ]

Zoiets als dit dus.
Ik heb gezocht op Krimpie Dinkie krimpfolie en ik begrijp het principe wel.
Ik denk dat ik dit nodig heb.

Maar.. Hoe krijg ik nu de jongens hun hand- of voetafdrukken daarop?
Ik lees namelijk dat ik de krimpfolie moet bewerken met een permanent marker..
Laat ik daar maar niet mee op de handjes of voetjes van mijn kinderen gaan kleuren. :+

Maar hoe dan wel?

Wie kan mij helpen met een gouden tip om 'geplastificeerde' sleutelhangers te maken met mijn kinderen hun hand- of voetafdrukken?

Groetjes Nancy

als ik kijk naar de eerste foto linksboven, zou je de hand moeten verven. en dan een afdruk maken op krimpfolie. vervolgens kun je met permanentmarker de naam/leeftijd van het kind erop kunnen schrijven. en dan krimpen maar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:43

Ik zou gewoon op Youtube een tutorial opzoeken. Voor handafdrukken gebruiken mensen gewoon acrylverf, dus je hoeft niet in de weer met permanent marker. :) Ik heb niet de volledige filmpjes gekeken, maar ik weet wel dat sommige mensen dit soort dingen sealen met hars.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:46

Ik weet niet of je een lamineerapparaat hebt? Maar bij de action zijn ze vaak te koop voor weinig geld.
Deze manier heb ik gebruikt voor onze zoon en hij is niet alleen goedkoop, maar ook super makkelijk.

Wat heb je nodig:
- Vingerverf
- Een transparant tabblad of mapje
- Lamineerfolie
- Lamineerapparaat
- Perforator
- Sleutelhangerring

Hoe:
1) Handje in de verf drukken zodat de handpalm bedekt is.
2) Dat druk je meerdere keren op verschillende plekken op het transparante tabblad of mapje.
3) Laten drogen en mooiste uitkiezen.
4) Uitknippen.
5) Tussen het lamineerfolie leggen en door lamineerapparaat halen.
6) Uitknippen met een kleine outline zodat het lamineerfolie nog goed aan elkaar plakt bij de buitenste rand.
7) Met een perforator een gaatje bovenin maken en dan een sleutelhangerring er doorheen.

Hopelijk heb je er wat aan :) Je kan er ook voor kiezen om de handafdrukjes meteen op een lamineerfolie te drukken en dat je deze dan weer tussen een nieuw lamineerfolie stopt :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:06

Op dat krimpie dinkie spul kan je gewoon met alles schrijven of tekenen, zou dus handje of voetje in (veilige) verf dopen (denk dat acryl wel kan) afdrukken op dat spul, laten drogen, uitknippen en gelijk gaatje maken, dan bakken in de oven et voilà

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:10

Je kind random op de krimpie dinky folie laten kleuren. Dan het handje erop leggen en de omtrek van het handje tekenen. Uitknippen, gaatje er in en laten krimpen.
Dan heb je de vorm van het handje ingekleurd door je kind.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:36

Je kan het voor de zekerheid ook nog even lakken als je klaar bent. weet je zeker dat het lang meegaat. Voor acrylverf heb je sowieso speciale lakken :) .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 18:47

Bedankt voor alle tips!
Ik heb nog geen tijd gehad om er aan te kunnen werken.. Ik hoop het van de week op te kunnen pakken :)