[FOTO] Voor de grap een keer klikken naar een nieuwe hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikheetesmee

[FOTO] Voor de grap een keer klikken naar een nieuwe hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 11:50

Hoi allemaal,

Al een hele tijd terug heb ik een paar keer wat gespeeld met de camera van mijn zusje. Ik vond dit wel leuk, maar was toen de tijd nog zo druk met vanalles en nog wat dat ik mezelf de tijd niet gunde om wat meer te leren omtrent fotografie en het bewerken van foto’s.

Sinds de Corona crisis aanbrak is mijn schema ineens een stuk rustiger geworden en heb ik toch maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken om wat foto’s te maken. Een stal genootje wilde wel model zijn en daar kwamen onder andere deze foto’s uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij bovenstaande foto’s gebruikte ik nog een standaard lens waarbij ik niet veel meer kon dan wat simpele foto’s maken, dus heb ik een nieuwe lens aangeschaft waarbij ik een stuk meer kon spelen met scherpte en diepte. Daar zijn onder andere deze foto’s uit voort gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik er gaande weg achtergekomen dat ik fotografie ontzettend leuk en interessant vind en dat ik me hiermee echt wel meer wil gaan ontwikkelen.
Nu zou het mijn ontzettend leuk lijken om wat meer shoots te gaan doen om te kunnen blijven oefenen. Nu vroeg ik mij alleen af, ga je daar dan een (kleine) bijdrage voor vragen, of is de kwaliteit van mijn foto’s (gelet op de laatste foto’s) daar nog niet voldoende voor?

Bedankt voor het bekijken van mijn topic, tips en trucs zijn altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-20 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet + Titel aangepast

rien10

Re: Van voor de grap een keer klikken naar een nieuwe hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:02

Leuk dat je een nieuwe hobby hebt gevonden. Technische tips heb ik niet voor je, ik ben geen fotograaf. Maar als leek kan ik er natuurlijk wel wat over zeggen.
Om eerlijk te zijn zal je nog veel moeten oefenen met van alles. Ik vind je foto's niet meer speciaal dan het gemiddelde vakantie kiekje. De leukste vind ik van de bloeiende aarbei, een na laatste foto. Ik zou jou, in dit stadium, ook niet boeken voor een betaalde fotoshoot. Lekker blijven oefenen, aan de slag blijven, lees je suf over van alles wat je maar te pakken kan krijgen over fotografie en geniet er van!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:08

Ik had ook een shoot op de planning staan om voor mezelf te oefenen! Helaas door het corona gebeuren kon het niet doorgaan.
Ik vraag geen bijdrage tot ik zelf vind dat ik het wel moet gaan doen. Of misschien omdat anderen me veelvuldig zouden zeggen dat ik het moet doen haha!
Het is voor mij nu ook echt nog gewoon voor het oefenen en de shoot zou ook zijn met vrienden en hun dochter, niet met vreemden die toch een bepaald resultaat verwachten aangezien ze er ook voor betalen.

Ik zou me daar ook nog niet aan wagen als ik jou was.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:10

Ik denk dat je nog even moet oefenen voor je betaalde shoots kunt doen.
Er zit trouwens ook vuil op je lens. (zie 1e foto rechtsboven)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:48

Ik zou er ook niks voor vragen. Let namelijk op het feit dat als je er geld voor gaat vragen men ook meer van je gaat verwachten. Lekker nog blijven oefenen :)