[TEK][DIG] Sassy Silver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

[TEK][DIG] Sassy Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 17:18

Op de valreep nog mijn werk voor de maand april, anders gaat t alsnog verkeerd met m'n challenge haha.

In navolging van mijn werk met bladkoper, [UK] [TEK][WIP] Curious Copper, wilde ik een werk met bladzilver maken. In [UK] [INFO] Aanvraag topic paarden tekenen #5 vond ik een mooie foto van de pony van KittyDylan die ik helemaal in het sassy stijltje vond passen.

Ik heb mezelf wat artistieke vrijheden toegekend en o.a. het oog en de neusgaten groter en meer open gemaakt. Ook heb ik kleur toegevoegd. Maar daar bleef het niet bij, de foto van de tekening heb ik daarna digitaal bewerkt. Uit mijn comfortzone, want ik bewerk mijn tekeningen nooit zo extreem na (ik licht de foto soms wat op en voeg wat contrast toe, daar blijft t bij :)) ). Ik vind het resultaat eigenlijk wel heel erg geslaagd:

Afbeelding

Sassy Silver - Derwent coloursoft op wit papier, bladzilver en Photoshop. Formaat tekening A4.

:D.

Anoniem

Re: [TEK][DIG] Sassy Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:56

Ik vind de tekening zelf al heel mooi, maar die bewerking is tof uitgepakt, zeg!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:59

Heel gaaf, op de roze lijnen na, die zijn niet helemaal mijn ding maar ik snap wel waarom ze er zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:02

culaccino schreef:
Ik vind de tekening zelf al heel mooi, maar die bewerking is tof uitgepakt, zeg!

Dank je wel :D. Het was wel even spannend(?), want uit m'n comfort zone. Voordeel van digitaal prutsen is dat je 't wel heel erg makkelijk ongedaan maakt :)).


eva1969 schreef:
Heel gaaf, op de roze lijnen na, die zijn niet helemaal mijn ding maar ik snap wel waarom ze er zijn.


Dank je wel :D. Ik snap dat de toevoeging van de lijnen inderdaad iets is dat je tof vindt of totaal niet :j.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:45

Ik vind de toevoeging van de lijnen heel vet, ik kan alleen niks met de kleuren in combinatie met je prachtige tekening. Ik geloof eerder dat ik zou gaan voor terra, goud of mostinten met zwart of grijs ipv dat hele harde roze, of desnoods een meer vergrijsde matte roze.

Neemt niet weg dat ik het echt een prachtige tekening vind en die strepen voegen ook wel echt wat toe :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 23:17

Eleionomae schreef:
Ik vind de toevoeging van de lijnen heel vet, ik kan alleen niks met de kleuren in combinatie met je prachtige tekening. Ik geloof eerder dat ik zou gaan voor terra, goud of mostinten met zwart of grijs ipv dat hele harde roze, of desnoods een meer vergrijsde matte roze.

Neemt niet weg dat ik het echt een prachtige tekening vind en die strepen voegen ook wel echt wat toe :)

Bedankt voor je compliment en feedback :D. Ik heb voor deze kleuren gekozen omdat ze in een lichtere tint in de tekening voorkomen, door ze te laten knallen wordt er een colourblock effect veroorzaakt, wat ik zelf dus erg gaaf vind, en niet de veilige weg, zeg maar.

Voordeel van de digitale lijnen, is dat de kleuren altijd nog eens veranderd kunnen worden als ik ze zat ben :D.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [TEK][DIG] Sassy Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:42

leuke tekening! alleen vind ik de roze lijnen wat minder maar dat is eerder smaak. voor de rest is hij echt gaaf! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 22:31

d4rkhorse schreef:
leuke tekening! alleen vind ik de roze lijnen wat minder maar dat is eerder smaak. voor de rest is hij echt gaaf! :D

Dank je wel :D.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [TEK][DIG] Sassy Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:19

Ik vind dat roze juist fantastisch passen. Elke keer als ik hem voorbij heb zien komen heb ik genoten van dit plaatje. Hij is geweldig gelukt, een zeer geslaagd experiment :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 13:19

mar_fay schreef:
Ik vind dat roze juist fantastisch passen. Elke keer als ik hem voorbij heb zien komen heb ik genoten van dit plaatje. Hij is geweldig gelukt, een zeer geslaagd experiment :j

Dank je wel :D. Ik ben er ook echt blij mee.