[SCH] Bambi raamschildering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

[SCH] Bambi raamschildering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 02:23

Nu iedereen zoveel mogelijk binnen moet blijven en er mensen hun raam versieren, had ik het idee om een raamschildering te maken. Er wonen 65+ers bij mij in het gebouw en in het gebouw aan de overkant en ik vind het leuk dat die de raamschildering zien. Ik heb eerst een jonge bambi geschilderd en later een oudere bambi met gewei ernaast. De jonge bambi heb ik eerst met whiteboard marker getekend op het raam, maar dat was onhandig. Dus bij de oudere bambi heb ik de lijnen meteen met plakkaatverf gedaan. Ook heb ik bij de oudere bambi een dikkere laag verf gedaan. Ik wil ook nog de kleine zeemeermin met Botje schilderen op mijn keukenraam. En een Simba op mijn slaapkamerraam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SimbaBeau

Re: [SCH] Bambi raamschildering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 04:42

Wat een leuke gedachte en super mooi gemaakt! *\o/*

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 12:48

Bedankt! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:51

Heel leuk, Prachtig gedaan ook!

Zat er ook over na te denken, maar om dat dan weer een keer van het raam af te moeten halen zag ik zelf niet zo zitten. :P Nu heb ik wat van mijn schilderijen voor het raam gezet.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 13:15

Dank je!
Je schilderijen voor het raam zetten is ook leuk!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:21

Mooi gedaan!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:41

Jis_ schreef:

Zat er ook over na te denken, maar om dat dan weer een keer van het raam af te moeten halen zag ik zelf niet zo zitten. :P Nu heb ik wat van mijn schilderijen voor het raam gezet.

Ben je niet bang dat de zon ze zal verkleuren?

Ik vind het een erg leuk idee trouwens om op het raam te schilderen, daar ga ik ook eens over nadenken!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:48

Telpeva schreef:
Jis_ schreef:

Ben je niet bang dat de zon ze zal verkleuren?

Ik vind het een erg leuk idee trouwens om op het raam te schilderen, daar ga ik ook eens over nadenken!

Ja dat wel, en helaas ook straatkant op het zuiden, zal het daarom niet te lang doen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 16:41

Bedankt!
Plakkaatverf is makkelijk te verwijderen met water, voor diegenen die het ook willen proberen :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:00

Wat tof! Ik heb net de ramen gedaan maar anders had ik ook wel wat kunnen verven voor de kinderen hier!
Op school haalden we het er altijd gewoon af met een verfkrabber en daarna de ramen zemen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:05

Wat leuk! Als het verkleurd alleen maar leuk, heb je meer aanmoediging om weer wat anders erop te schilderen! ;) Acrylverf gaat ook prima trouwens, ik heb vorig jaar bij vrienden een raamvullende (wel een vierkante meter volledig verf) Kerststal op het raam geschilderd met de acrylverf van de Action :D Ging er gewoon met warm water en zeep weer vanaf! Het schetsen deed ik met die witte krijtstiften, dat veeg je er tijdens het schilderen zó af met je hand..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 22:03

Heb je daar een foto van _l_amanda_l_? Ik dacht dat acrylverf er moeilijker afging, maar goed om te weten. Ik heb vroeger weleens een beetje afwasmiddel door acrylverf heen gemengd, dat had ik als tip gelezen om het er later makkelijker af te kunnen halen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:15

Heb ik! Is een niet zo duidelijke (was een "moet in één middag af" dingetje dus kon geen daglichtfoto meer maken.. :P ) maar het idee is wel te zien:
Afbeelding
Raam is iets meer dan een meter breed :)

Eigenaresse van het raam zei dat ze er geen problemen mee had met het verwijderen, alleen warm water en sop geloof ik.. Zolang je de kozijnen niet aanraakt zit het sowieso wel goed, geloof ik! :))

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 14:57

Mooi! Leuke stijl. Dat heb je snel gedaan in 1 middag.