[FOTO]Spring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

[FOTO]Spring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 12:30

Vroeger had ik bijna ieder jaar een nieuwe fotocamera, maar 6 jaar terug was ik het lenzen wisselen beu en ben overgestapt op een compact camera. Na onze laatste reis begon het toch weer te kriebelen, want ik begon toch meer kwaliteit te vragen als wat mijn compact camera aankan. Na wat research kwam ik uit op een middenweg; een superzoom. Sinds kort heb ik dus de Sony RX10 M4. Een camera die wel kwaliteit levert en in RAW kan schieten, een zeer groot zoombereik heeft, maar waarbij ik geen lenzen hoef te wisselen.
Dat vraagt natuurlijk om wat foto's. Dus gisteren lekker de tuin in.

1Afbeelding
Een wegenkaart naar...

2Afbeelding
3Afbeelding
Qua kleur ms iets te paars?

4Afbeelding HOI!
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding

En nog wat foto's van een vogelbroedgebied vlakbij ons huis
8Afbeelding
9Afbeelding

Ik ben zeer blij met mijn camera, ik heb geleerd dat een gans tanden heeft :+ en een pad zoveel details in zijn ogen.
Tips, trics en adviezen qua composities zijn zeer welkom! :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:33

Leuke foto's! Wat een apart (rechter) oog heeft die pad zeg :wow: En ik wist ook niet dat ganzen tanden hebben :')

boeflover

Re: [FOTO]Spring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:07

Dankjewel!
Ik denk dat het een rugsteeppad is, die hebben geel/groene ogen en een gele streep.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rugstreeppad

En bij de foto van de gans dacht ik ook eerst wat heeft ie nu in zn snavel? Maar opzich logisch want ganzen zijn grazers :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:38

Wahaha super grappig dat jullie dat niet wisten. :)) een gans is echt eng, daar wil je écht niet door gebeten worden!

Foto 1 vind ik echt geweldig! Daar man ik minuten naar kijken. Mooi ook in posterformaat boven de bank.
De pad vind ik ook erg mooi.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 12:11

Annetje schreef:
Wahaha super grappig dat jullie dat niet wisten. :)) een gans is echt eng, daar wil je écht niet door gebeten worden!

Foto 1 vind ik echt geweldig! Daar man ik minuten naar kijken. Mooi ook in posterformaat boven de bank.
De pad vind ik ook erg mooi.

dankjewel voor het compliment. Het is een blad van de eucalyptusboom die in mijn tuin staat. Schitterende boom, het hele jaar groen ook :)

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:15

Wauw! Hele mooie foto's! Vind die 3e echt prachtig