[DIGI] Schilder sessie #2! Zonsondergang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

[DIGI] Schilder sessie #2! Zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 20:12

Hoi allemaal!

Ik heb zo'n 1.5 week terug mijn eerste poging tot (digitaal) schilderen in een topic gezet.
Jammer genoeg is het niet veel bekeken, maar dat nam niet weg dat ik het ontzettend leuk vond om te doen :D . Het smaakte naar meer en dus heb ik een andere foto genomen als inspiratie :o

Voor de geïnteresseerden is hier de link naar mijn eerste schilderij waar je alle stappen kan zien:
[UK] [DIGI] Digital Painting of The Miracle Pony Lotje
En dit was het resultaat :D
Afbeelding

En dan nu mijn tweede poging! *\o/*
Ook hier heb ik een bestaande foto van Lotje en mij als inspiratie genomen. Toevallig is deze ook in een topic geweest dus ik ben benieuwd of het herkend wordt (door haar trouwe volgers misschien :D ).

Voor de uitleg hoe ik te werk ga met welk materiaal/digitaal programma, verwijs ik jullie graag naar het vorige topic :j .

Ik ben begonnen met voor mezelf de grove uitlijning te maken van de verschillende 'lagen' zodat ik wat meer hulp had met in de diepte werken.
Afbeelding

Vervolgens heb ik zoals de vorige keer eerst de canvas helemaal wit geschilderd en gewerkt aan de achtergrond, dus de lucht. De bosjes die jullie kunnen zien bestaan stiekem uit allerlei lagen. :o
Afbeelding

Toen was de silhouet van Lotje aan de beurt. Ik vond het erg lastig om het echt bij de basis te houden. De foto die ik als inspiratie heb is namelijk niet een complete contrast/silhouet foto. Op de foto kan je namelijk nog gewoon details zien zoals haar bles, sokken, neusgaten, ogen, etc.
Toch ben ik erg blij met hoe ik de oranje randen heb kunnen verwerken met het donkere. Het oranje is namelijk de delen die verlicht worden door de zon die achter haar is.
Afbeelding

En haar staart! <3 Hier ben ik syiemem best trots op aangezien het niet een stom zwarte lijn mag zijn. Het licht van de zonsondergang schijnt namelijk gewoon door de vosse haren. :j
Afbeelding

Vervolgens moest ik de keuze maken of ik mijn silhouet erin wilde verwerken. Toen ik het ging proberen merkte ik dat mijn broek en shirt erg gemakkelijk ging, inclusief de lichte highlights door de zon.
Afbeelding

En toen kwam mijn hoofd/armen/enkels, dus alles wat eigenlijk licht was op de oorspronkelijke foto, moest nu donker worden. Jeetje wat was dat tegenstrijdig in mijn hoofd :')
Afbeelding

En na heel wat kleine aanpassingen is dit het uiteindelijke resultaat geworden. *\o/* Ik heb mijn haar uitgewerkt, een wat geligere gloed achter ons gemaakt en een wat warmere tint gegeven aan de lucht aangezien het officieel een vroege zonsondergang was. En voor de goede opletters, ik heb ook met een warmere roze kleur een soort gloed gegeven over onze silhouetten omdat je dat ook terugvindt op zonsondergangs foto's.
Afbeelding

De stukken waar ik vooral blij mee ben zijn haar staart, de bosjes, haar schaduw en de lucht/wolken. :D

Hopelijk vinden jullie het ook goed gelukt! Ik ben erg tevreden zeker met 0.0 ervaring (muv mijn eerste schilderij bovenaan). <3

Een berichtje zou leuk zijn! En tips zijn altijd welkom! :j

Nevony

Re: [DIGI] Schilder sessie #2! Zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:31

Mooi om te zien hoe het plaatje 'verschijnt'. Ik vind de achtergrond en met name de bosjes er al echt heel mooi uitzien. Mooi ook dat je je onderwerpen in de achtergrond hebt geelaatjes met een schaduw en een soort lichte rand eromheen, het wordt daardoor mooi één geheel. Ik ben benieuwd naar je voortgang!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:23

Nevony schreef:
Mooi om te zien hoe het plaatje 'verschijnt'. Ik vind de achtergrond en met name de bosjes er al echt heel mooi uitzien. Mooi ook dat je je onderwerpen in de achtergrond hebt geelaatjes met een schaduw en een soort lichte rand eromheen, het wordt daardoor mooi één geheel. Ik ben benieuwd naar je voortgang!

Wat een ontzettend fijn compliment! _/-\o_ Echt heel erg bedankt <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:28

Nevony, ik zie nu pas dat je de winnaar bent van de bokt kunstbokaal! Nog gefeliciteerd! *\o/* En dat maakt je compliment nog leuker <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 12:14

Ik heb een derde schilderij gemaakt. Deze keer niet paard gerelateerd maar ik vind het wel leuk om het alsnog te delen. Het is gemaakt voor mijn vriend die werkt in de binnenvaart en het is van een van zijn foto's nagemaakt :o
Het is een afbeelding genomen van de zijkant van het schip. Rechts zie je het smalle looppad langs de containers en links voor zie je een bolder waar lijnen omheen gegooid worden.
Afbeelding
Voor degenen die het toch niet kunnen voorstellen, hier de echte foto. Geen zorgen, mijn moeder dacht eerst zonder de voorbeeldfoto's dat het om een cappuccino ging ofzo :'). Gelukkig herkende mijn vriend het wel!
Spoiler:
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 11:32

Ik weet niet of dit gezien zal worden, maar ik heb er weer eentje gemaakt! Deze keer eentje in opdracht :D (gratis natuurlijk)
Afbeelding

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:06

Wat knap dat je bent begonnen met digitaal tekenen. Ik doe het je in ieder geval niet na. Heb je een online cursus of iets dergelijks gevolgd?

Ik vind de tekening met jullie silhouet heel mooi. :))