Ik heb zo'n 1.5 week terug mijn eerste poging tot (digitaal) schilderen in een topic gezet.
Jammer genoeg is het niet veel bekeken, maar dat nam niet weg dat ik het ontzettend leuk vond om te doen

Voor de geïnteresseerden is hier de link naar mijn eerste schilderij waar je alle stappen kan zien:
[UK] [DIGI] Digital Painting of The Miracle Pony Lotje
En dit was het resultaat

En dan nu mijn tweede poging!

Ook hier heb ik een bestaande foto van Lotje en mij als inspiratie genomen. Toevallig is deze ook in een topic geweest dus ik ben benieuwd of het herkend wordt (door haar trouwe volgers misschien

Voor de uitleg hoe ik te werk ga met welk materiaal/digitaal programma, verwijs ik jullie graag naar het vorige topic

Ik ben begonnen met voor mezelf de grove uitlijning te maken van de verschillende 'lagen' zodat ik wat meer hulp had met in de diepte werken.

Vervolgens heb ik zoals de vorige keer eerst de canvas helemaal wit geschilderd en gewerkt aan de achtergrond, dus de lucht. De bosjes die jullie kunnen zien bestaan stiekem uit allerlei lagen.

Toen was de silhouet van Lotje aan de beurt. Ik vond het erg lastig om het echt bij de basis te houden. De foto die ik als inspiratie heb is namelijk niet een complete contrast/silhouet foto. Op de foto kan je namelijk nog gewoon details zien zoals haar bles, sokken, neusgaten, ogen, etc.
Toch ben ik erg blij met hoe ik de oranje randen heb kunnen verwerken met het donkere. Het oranje is namelijk de delen die verlicht worden door de zon die achter haar is.

En haar staart!

Vervolgens moest ik de keuze maken of ik mijn silhouet erin wilde verwerken. Toen ik het ging proberen merkte ik dat mijn broek en shirt erg gemakkelijk ging, inclusief de lichte highlights door de zon.

En toen kwam mijn hoofd/armen/enkels, dus alles wat eigenlijk licht was op de oorspronkelijke foto, moest nu donker worden. Jeetje wat was dat tegenstrijdig in mijn hoofd

En na heel wat kleine aanpassingen is dit het uiteindelijke resultaat geworden.

De stukken waar ik vooral blij mee ben zijn haar staart, de bosjes, haar schaduw en de lucht/wolken.

Hopelijk vinden jullie het ook goed gelukt! Ik ben erg tevreden zeker met 0.0 ervaring (muv mijn eerste schilderij bovenaan).

Een berichtje zou leuk zijn! En tips zijn altijd welkom!