[TEK] Tasha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Tasha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:48

Het gaat bij mij nooit zo snel, maar eindelijk is er weer een tekening af. Een portret van een mooie hondendame dit keer. Tasha is er niet meer, maar zo heeft het baasje toch een herinnering voor aan de muur.

Ik plaats twee foto’s. Het vele wit rond de snoet zorgt voor een overbelichte foto... de tweede foto heb ik wat onderbelicht waardoor de vachtkleur daar wat donkerder is dan op de tekening. De waarheid hangt dus een beetje in het midden :P

Afbeelding

Afbeelding

Tasha
Pastel op 20 x 30

De achtergrond maak ik met pastelkrijt. De hond zelf is gedaan met pastelpotloden en een beetje panpastel voor de kenner, maar dat is ‘m toch nog niet echt voor mij.

En voor wie het interessant vindt een aantal foto's van het proces:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] Tasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:06

Wat een mooi portret! Ik vind het vooral ook erg knap hoe je die licht- en schaduwplekken op de vacht hebt getekend, zoals bij de schouder. Persoonlijk had ik het bloemetje naast het oor verplaatst of weggelaten, maar echt heel mooi gedaan!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:23

Prachtig! :j

En gefeliciteerd met de meeste stemmen op je paardenportret. *\o/*

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:59

Wauw, echt heel knap!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:48

Culaccino Dankjewel, leuk dat je dat zegt, want dat verschil tussen schaduw en 'licht' aangeven heb ik echt hard geprobeerd. Op het hoofd wilde ik het licht eigenlijk ook wat meer accentueren, maar de opdrachtgever vond de vachtkleur daardoor te licht worden, dus heb ik het daar weer wat donkerder gemaakt. Dus ik moet er nog een beetje meer mee experimenteren, maar leuk dat je ziet dat daar moeite in is gestoken! Dat bloemetje bij het oor was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt, zit ik er de hele tijd naar te koekeloeren haha. Misschien kan ik die met een tikkie groen nog iets meer naar de achtergrond brengen, dank voor de tip.
Jis_ :D :D Dankjewel! Dat was echt een hele leuke verrassing, zo tussen al die mooie werken. Het was al leuk om al die paardenkunst zo bij elkaar te zien. Hopelijk doen er volgend jaar nog meer mensen mee!
Princess_ Dankjewel voor je reactie, leuk om te horen!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:26

Super mooi <3 je kan ook echt de textuur van de groffere haren zien.
Hoeveel uur zit er ongeveer in deze?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:51

Oef, dat is een goede vraag vikawiek. Ik werk eigenlijk altijd aan meerdere dingen tegelijk. En doe er dus ook meer dan een maand over :o
Dit is wel een relatief klein werk, A4 formaat, ik gok op een uur of 25-30.