Mijn moeder heeft laatst een erg mooie stylo voor de Ipad aangeschaft en sindsdien is ze bezig met haar tekenkunsten te ontwikkelen

Zo gezegd, zo gedaan, met nul ervaring met tekenen of überhaupt met digitaal tekenen.

Het leek mij erg leuk om een mooie foto van mijn pony Lotje na te tekenen. Ik heb gekozen voor deze foto, gemaakt door Lieke van den Oord voor in de Penny Magazine van zo'n 2 jaar terug waar ons verhaal is verteld in de rubriek "Als paarden konden praten".

Ook al zit er geen logo op, heerst er uiteraard wel copyright op.
Omdat er maximaal 15 foto's geplaatst mogen worden, zal ik niet alle stappen kunnen laten zien. Ik ben namelijk nog niet klaar. Echter ben ik al zo blij met het resultaat tot nu toe dat ik niet kon wachten om het alvast te delen

1. Eerst een grove uitlijning gemaakt van Lotje, de heg en de boom. Vervolgens de heg en boom op aparte lagen ingevuld.

2. Vervolgens de verschillende kleuren blaadjes. Ik heb hier ook per kleur op een andere laag gewerkt. Tevens ook op een aparte laag de kleine takjes die doorschijnend getekend.

3. Ondertussen zo veel zitten knoeien met alle lagen dat ik best vaak opnieuw moest beginnen met bepaalde stappen. Maar hier kon ik eindelijk aan Lotje zelf beginnen. Ik vond het lastig om een goede techniek te vinden aangezien ik echt nog nooit les heb gekregen. Maar met wat trial and error ben ik toch tevreden.

4. Toen de ogen, wat was dat spannend. Maar ik ben stiekem erg blij met hoe ze zijn gelukt

5. En waar ik tot nu toe ben. Het halster is gemaakt en haar voorplukje. Ik vond haar neus ook wel een lastig puntje maar ook hier ben ik blij met hoe het is uitgepakt

Aangezien mijn lessen de rest van het jaar zijn afgelast en we alles thuis moeten uitzoeken, kan ik niet de hele dag blijven tekenen (al zou ik dat graag doen). Dus overdag zal ik aan school werken en 's avonds ontspannend met dit project. Ik denk dat ik met 1 of 2 avonden wel klaar zal zijn. Lijken jullie het leuk om te volgen?

Ps. Tips zijn uiteraard welkom! Maar graag in je achterhoofd houden dat dit mijn aller eerste tekenproject ooit is.