[SCH][VRAAG] Kunst of toch niet ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

[SCH][VRAAG] Kunst of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 21:50

Vandaag kwam ik op de plaatselijke rommelmarkt dit schilderij tegen. Paarden dus dan gaat het mee.
Thuis met wat spuug de handtekening een beetje schoon gemaakt en volgens mij komt daar G.V.A. Roling onder vandaan. Even op Google gezocht en er hangen leuke prijzen aan zijn schilderijen. Maar vooral stillevens. Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat deze echt is ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 09-03-20 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:51

O wat leuk , kunst en kitsch materiaal . Wie weet!! Vader van Marte Roling , ook bekend , als het werkelijk van hem is en het is een zeldzaam vroeg werk ( staat er een jaar bij) kun je leuk winst maken!

8nnemiek

Re: [SCH][VRAAG] Kunst of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:05

Oh wat leuk zeg, ik volg mee :D Ik heb er geen verstand van maar ben heel benieuwd of ie echt is!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:02

Werkje ziet er wel zwaar vervuild uit, dan moet je het waarschijnlijk wel restaureren voordat je er een leuke prijs voor krijgt.
Wel heel leuk dat je zoiets hebt gevonden! kan je het vergelijken met andere schilderijen waar zijn handtekening opstaat?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:16

Het is idd erg vies, daardoor best lastig om alles goed te zien.
Dit is van een ander schilderij, het viel me wel op dat hij bij de meeste een jaartal zet. Maar op die andere weer niet. De meeste zijn stillevens die ik van hem vind, dit is dan weer iets heel anders.
Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:14

Wat leuk! Je zou zeggen dat het handschrift klopt. De G lijkt wel iets meer op en S bij jouw schilderij. Misschien één van zijn vroegere werken.
Zou dat eerst uitzoeken en dan pas over schoon laten maken denken, is behoorlijk kostbaar. Daar moet je ook echt iemand voor vinden die weet wat hij/zij doet.

Als je meer werk van hem bekijkt die je aardig wat diversiteit qua stijl, medium en onderwerp.