[SCH] [VRAAG] motorhelm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

[SCH] [VRAAG] motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 16:11

Ik heb hier thuis een oude motorhelm liggen. Hij is denk ik al wel 30 jaar oud en dus niet meer veilig, ondanks dat hij maar enkele keren is gebruikt. Nu heb ik het idee om hem wat decoratiever te maken. Ik wil hem graag (mat) zwart spuiten en er dan met verf iets van bloemen op schilderen.

Nu wil ik graag weten welke verf ik het beste kan gebruiken.
- Moet ik de motorhelm voor het spuiten nog behandelen met iets, zodat de verf beter hecht?

Heeft iemand ervaringen met soortgelijke voorwerpen overschilderen/spuiten?

janique

Re: [SCH] [VRAAG] motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:53

het moet wel stootvast worden neem ik aan, dus ik zou gaan voor airbrush of in ieder geval lakverf. Acrylverf is bijvoorbeeld wel mooi en dekt goed, maar hecht niet zodanig aan een glad onderwerp dat het krasvast is zeg maar...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 11:37

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je iets met je nagel er overheen gaat dat gelijk de onderlaag zichtbaar is. Zou bijvoorbeeld een spuitbus autolak geschikt zijn?

De bloemen wil ik wel graag met een kwast aanbrengen. Wil daarvoor harde lijnen. Wat voor verf is daar geschikt voor? Ik had wit in gedachte voor de bloemen dus het moet ook dekkend zijn.

De helm gaat verder niet meer gebruikt worden. Hij is niet meer veilig. Dus helemaal stootvast hoeft het niet te worden

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:08

Misschien met een schuursponsje iets opruwen en dan een primer erop. Op www.motor-forum.nl is er vast meer over te vinden.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:27

kan je hem dan niet onderste boven gaan hangen zodat het een sort van gedecoreerde bloempot wordt? of wat wil je er precies mee gaan doen als je de helm geverfd hebt?

denk inderdaad eerst iets opruwen en dan afnemen met amoniak? en daarna grondverf en dan normal spuiten, ik denk dat dat dan wel genoeg moet zijn.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 12:37

Ik wil hem gewoon als decoratie op een kast neerzetten.

Afbeelding
Dit is een beetje het idee.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:49

oh dat is wel mooi! ik denk dan dat je niet hele sterke verfsoorten hoeft te gebruiken, enige keer dan je m zou verplaatsen is denk ik als je schoonmaakt daar dan toch?

Ik zou dan inderdaad bij auto lak gaan kijken ofzo, neem aan dat die wel goed hechten

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 14:04

Ja precies. Het is niet dat ik hem elke dag in de handen heb en hem op de motor ga gebruiken.

Misschien dan autolak als basiskleur, misschien dan toch maar acrylverf voor de bloemen en dan nog een keer blanke autolak er overheen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:25

:j denk dat acrylverf dan op zich wel kan, maar dan inderdaad wel aflakken. Als je 'm verder niet gaat gebruiken is even aflakken wel voldoende. Laat je ons het resultaat zien? :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:32

Iig een goede primer en verf kiezen.