Zoals de titel al zegt, wil ik graag gaan tekenen in opdracht. Nu zou ik graag horen van mensen die hier ervaring mee hebben hoe dit te doen!? Waar begin je en hoe bouw je dit op? Waar moet je rekening mee houden en waar moet je aan denken? Ik hoop dat er mensen zijn in hetzelfde schuitje die mij hierbij zouden willen en kunnen helpen! PBen mag ook altijd!
Groetjesss
JosefienE
Geplaatst: 17-02-20 00:06
Heb je al social media accounts voor je tekeningen? Insta is een super forum om je werk te laten zien en ook naam en klanten op te bouwen. Verder dan dat kan ik je helaas niet helpen. Succes!
@JosefienE bedankt voor je reactie! Ik ben al begonnen met een insta account inderdaad, maar weet nog niet goed hoe dit aan te pakken! Hoe kan ik nu het beste klanten opbouwen?
Persoonlijk vind ik een website altijd erg fijn als ik een dienst of product zoek. Of iig een plek waar ik overzichtelijk de juiste informatie snel kan vinden.
Je zult eerst bekendheid moeten werven. Mensen moeten weten wat je aanbiedt.
Elanor
Geplaatst: 19-02-20 19:12
Ik heb het vroeger veel gedaan (nu alleen nog vrij werk) en op Uit de Kunst zitten veel bokkers die dit aanbieden. Maak een nette website met portfolio waarin je laat zien wat je kunt. Verder is een prijsindicatie naar formaat/materiaal ook prettig. Promoot jezelf via social media. Of ga eens met je werk staan op een kunstmarkt bij je woonplaats.
Een portfolio is heel belangrijk. Een insta account met bijv een link naar de website vind ik altijd heel erg fijn. Of dat het duidelijk is via waar je je opdracht kunt sturen.
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee! Wat ik nog lastig vind is wat voor een bedrag/prijs ik aan mijn tekeningen moet hangen. Ik heb al eens geprobeerd anderen te vragen bij het topic “hoeveel is mijn tekening waard” maar heb hier nog niet veel reacties op gekregen. Hoe bepalen jullie dit voor jullie tekeningen? Of hebben jullie tips?
Elanor
Geplaatst: 20-02-20 16:57
De concurrentie is echt enorm, dat maakt het lastiger. Ik zou starten met je materiaalkosten plus minimumuurloon plus opgeteld een bedrag waarmee uitkomt op een totaal waarvoor je zelf je werk met een goed gevoel overdoet.