[SCH][VRAAG] Tips en trics: muurschildering maken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH][VRAAG] Tips en trics: muurschildering maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 10:00

Mijn schoonmoeder wil heel graag op de logeerkamer voor het toekomstige kleinkind (van een ándere schoondochter overigens) een muurschildering. Ze heeft gevraagd of ik die wil maken. Hartstikke tof natuurlijk! Het voorlopige plan is een grote boom met dieren erin, die wellicht ook een stuk in het plafond loopt.

Ik heb inmiddels wat informatie opgezocht, maar vroeg me af of er wellicht iemand ervaring mee heeft. Wat zijn valkuilen, wat zijn handigheidjes? :) Béétje spannend ook wel om dit voor het eerst in het huis van m’n schoonouders te gaan proberen. Het moet wel goed. :))

-Hoofdvraag: hoe zet je zonder projector je schets goed op de muur? Lijkt me gezien het formaat het lastigste. Gewoon steeds veel achteruit stappen en kijken? Raster methode gebruiken?

-Ik las dat je voor schetsen krijt kunt gebruiken, omdat dat beter van de muur is te halen is dan potlood. Werkt dat echt goed?

-Een primer wordt aangeraden. Wat is een goed merk?

- Ik ben van plan met acryl te schilderen. Kan ik gewoon de matte vernis gebruiken die ik ook voor gewone schilderijen heb?

Ik ben benieuwd. En een foto van je werk vind ik ook tof natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 14-02-20 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

janique

Re: [SCH][VRAAG] Tips en trics: muurschildering maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:33

Wat leuk! Ik heb wel diverse muurschilderingen gemaakt, hangt een beetje af van de ondergrond of er een primer op moet. Ik adviseer vaak wel om van te voren de muur al te sauzen. Verder werkt acrylverf echt perfect, gebruik meestal geen primer. Blijft mooi :j