[TEK] Na twintig jaar weer een paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

[TEK] Na twintig jaar weer een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 21:09

Vroeger tekende ik veel en vooral paarden. Waarom weet ik niet maar ik heb al twintig jaar geen paard meer getekend. Vandeweek bij de Aktion een schetsboek en potloden ( wat een flutkwaliteit) gehaald en gezien ik vandaag ziek ben heb ik meteen een schets gemaakt. Ik kan enkel niet de vinger erop leggen wat er niet klopt in de verhouding. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-02-20 03:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

fierefluiter

Re: Na twintig jaar weer een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:13

Ik vind hem heel mooi geworden, zeker als je bedenkt dat je al twintig jaar geen paard meer heb getekend. In mijn idee is echter de snuit te groot ten opzichte van de rest. Lekker blijven tekenen! :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 21:21

Dat gevoel heb ik ook. Ik heb de wang al breder gemaakt maar weet niet of ik de mond korter moet maken

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:53

volgens mij moet de snuit meer naar onder wijzen en het oog iets meer verticaal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 02:31

Ik vind hem wel humoristisch eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:52

Wat fijn dat je na zo'n lange tijd weer eens een paard hebt getekend! De verhoudingen zijn misschien niet helemaal lekker, maar tekenen kan je :D

Mij helpt het dan soms om hem in spiegelbeeld te bekijken (spiegel of met photoshop). De snuit lijkt inderdaad wat te breed en een beetje verdraaid. Als je een denkbeeldig lijntje van oog naar oog zou trekken, zouden de neusgaten er parallel aan moeten zitten. Denk dat het (voor de kijker) linker neusgat iets te laag zit. En als je de kont had weggelaten, klopt de hoek van de hals wat beter. Maar hey, twintig jaar, hè! Dat belooft wat voor je volgende tekeningen! :))

Napie

Re: [TEK] Na twintig jaar weer een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 12:20

Ik krijg die grijns er maar niet af. Goede tip met lijn oog oor neus. Ik heb het oog wel zeven keer aangezet en weggegumt. Ook vreemd dat ik de verkeerde verhouding pas zag dat ik klaar was en uit een andere hoek keek. Toen zag ik pas de ponyhoofd met paardenneus.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:41

Ik vind eigenlijk dat je stiekem een potentieel (boek/strip) figuur getekend hebt. Heel erg eigen stijl. Mag je trots op zijn.

Stel, je maakt een verhaal met bijbehorende tekeningen waarin het paard continue op deze manier getekend is..of zelfs meerdere paarden en pony’s.. het paard heeft namelijk nu iets sprekends, nét ff een tikkeltje anders.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:49

De onderlip is te aanwezig die moet dunner .
Je hebt nu een paard getekend met een enorme onderbeet feitelijk .

Edit : en de mondspleet is te lang .