[VRAAG] Probleem met haken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRedshift

[VRAAG] Probleem met haken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:51

Dag bokkers

Allereerst: ik heb geen idee of het topic hier goed staat. Maar ik kom er even helemaal niet meer uit met mijn haak projectje. :(

Dit is mijn eerste haak werkje. De uitleg is wat onduidelijk voor een beginner maar ik ben er voor het overgrote deel goed uitgekomen. Mede dankzij google en Youtube. :D

Het gaat om een regenboog sleutelhanger:

Afbeelding

Bijna alles is gelukt! Het regenboogje en het gezichtje zijn af. Nu kom ik er helemaal niet meer uit met de wolkjes. Ik snap vrijwel niets van de uitleg.

Dit is de uitleg:
Afbeelding

De verstelbare opzetlus (magische ring) snap ik inmiddels. 4 losse snap ik ( denk ik ook) daarna kom ik er niet meer uit. Ik heb geprobeerd het ‘stokje’ te haken maar ik heb werkelijk geen idee of ik het goed doe.

Het begon namelijk allemaal redelijk op een wolkje te lijken, tot dat ik ineens ‘ga verder aan de andere kant van de lossenketting’ las. Welke lossen ketting? Die is er niet meer? Daarna begon ik te twijfelen of ik de 2 lossen na de 1e 4 lossen ook ergens anders op de ring moest zetten.. kort om: ik snap er echt helemaal niets meer van.

Iemand die misschien wat uitgebreider kan schrijven wat ik moet doen? Of eventueel met foto’s/video?
Over het algemeen kom ik er redelijk uit met een goed uitleg heb ik al gemerkt.

Thnx voor de moeite alvast.

Groetjes een haakbeginner in nood
Laatst bijgewerkt door Dani op 06-01-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

chantal_bel

Re: Probleem met haken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:11

Wil je mij een pb sturen met het hele patroon erin? Dan haak ik met je mee en maak ik foto's met beschrijving.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:26

Wanneer je een ketting van lossen haakt kan je die toer gewoon haken, en als je bij het einde komt kan je in plaats van een losse haken en dan omdraaien, ook doorhaken langs de rand/onderkant.
Het midden van de wolk is de ketting van lossen. Ze vragen je om eerst aan de bovenkant van deze rij te haken, dan de bocht door te haken en dan aan de onderkant verder te gaan. Je haakt dus in een soort ovaal rond, in plaats van op en neer. Het is lastig uit te leggen zonder het te laten zien, maar misschien heb je er wat aan.

Dit is hetzelfde principe, alleen vragen ze inderdaad om stokjes.
https://www.youtube.com/watch?v=RlkDdsv_Zfg

Edit: Filmpje toevoegen

Dani

Re: Probleem met haken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:54

Dit topic past beter op [UK] Uit de Kunst, dus ik verplaats je topic even.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 13:29

DayDream21 schreef:
Wanneer je een ketting van lossen haakt kan je die toer gewoon haken, en als je bij het einde komt kan je in plaats van een losse haken en dan omdraaien, ook doorhaken langs de rand/onderkant.
Het midden van de wolk is de ketting van lossen. Ze vragen je om eerst aan de bovenkant van deze rij te haken, dan de bocht door te haken en dan aan de onderkant verder te gaan. Je haakt dus in een soort ovaal rond, in plaats van op en neer. Het is lastig uit te leggen zonder het te laten zien, maar misschien heb je er wat aan.

Dit is hetzelfde principe, alleen vragen ze inderdaad om stokjes.
https://www.youtube.com/watch?v=RlkDdsv_Zfg

Edit: Filmpje toevoegen

Ik ga het vandaag maar eens opnieuw proberen. Het wil tot nu toe nog steeds niet lukken :(