Allereerst de beste wensen voor 2020

Hopelijk staat het topic goed. Ik twijfelde over kunst maar ik twijfel of dit tot daar behoort
Ik heb iets erg leuks om te laten zien en nu de verrassing al is gegeven kan ik het eindelijk delen

Lotjes hele lieve verzorgster is morgen jarig en ze spaart graag Schleich paardjes. Het leek me erg leuk om eentje te schilderen zodat het op Lotje lijkt en het als cadeau te geven

Nu ben ik niet de meest creatieve persoon dus een paardje helemaal van kleur strippen en opnieuw schilderen ging hem niet worden, dus ging ik op zoek naar een bestaand paardje die dezelfde basis kleur had.
Op advies van iemand in een bestaand Schleich topic, vond ik deze, de quarter horse merrie:

De kleur vos was perfect en ook nog eens de manen aan de juiste kant was ideaal. Dus kon het schilderwerk beginnen

Ik heb een paint by numbers gekocht om daarvan de verf te gebruiken. Het is acryl verf en dat pakte erg goed aan waardoor ik heel weinig nodig had. Dus heb ik de paint by numbers ook maar als bonus cadeautje gedaan

Tussendoor heb ik helaas geen foto's gemaakt, maar ik zal even opsommen wat allemaal is gedaan:
- De bles natuurlijk, met daarbij de precieze grijze vlekjes op haar neus/lippen
- Links achter een lange sok en rechts achter een wit voetje.
- Op haar rechter bil een wit vlekje
- Op haar voorbenen witte haren gemaakt omdat ze daar in het echt ook (helaas) littekens heeft.
En zie hier het resultaat

Omdat ik het resultaat ontzettend leuk vond (al zeg ik het zelf), wilde ik er graag ook een! Dus opnieuw naar de speelgoedwinkel en eentje gekocht. Ik kon daarmee erg leuk de twee naast elkaar zetten zodat je beter een voor en na overzicht hebt

Bij de tweede poging heb ik de witte haartjes van de voorbenen weg gelaten en besloten die als cadeau te geven. Want voor anderen lijken het random vlekken terwijl ik wel de geschiedenis achter de littekens weet.
Hierbij ook degene die natuurlijk model stond:

Wat vinden jullie ervan? Hopelijk net zo gaaf als ik