In 2018 heb ik meegedaan aan het POTW topic en dan merk je toch dat je daardoor meer uitdaging zoekt en meer nieuwe dingen pobeert. In 2019 heb ik niet meegedaan maar 2020 ga ik er weer voor.
In januari ben ik in Blijdorp geweest en daar mijzelf uitgedaagd om binnen in het apenverblijf, waar het best donker was, goed belichtte foto's te maken:

In februari hadden we prachtig weer in Hargen aan zee. Ik had al een tijd geen paarden meer voor de lens gehad en wilde het weer een keer oppakken:

In maart heb ik meegedaan aan een workshop "smartphone fotografie". Dat ging over straatfotografie en is veel makkelijker te doen dan met een grote spiegelreflex.

In april heb ik geexperimenteerd met antieke lenzen. In dit geval de Vivitar met een maximale lensopening van 2.3.

En ook wel vaak de camera meegenomen tijdens het uitlaten van de hond:

In mei zag ik vooral de musjes die op de manege rondhangen:

In juni moest de kat het ontgelden:

En heb ik nog een keer wat straatfotografie gedaan:

In juli stond er weer een hele gave workshop op het programma:

In november had ik de kans om een lensbaby te proberen waar je wat creatievere foto's mee kan maken. Er zit een vervaging in de lens zelf en de kunst is om toch wel wat scherp te krijgen. Dat viel niet mee vooral omdat er geen autofocus in de lens zit.

In december weer wat vaker de Vivitar meegenomen en wat meer honden gefotografeerd:

Heel bewegelijke hondjes zijn moeilijk in de zoeker te houden, ik had vaker zijn staart in de foto dan wat anders:

Voor 2020 heb ik in elk geval de doelstelling gerichter te zijn qua onderwerpen en wat consister te zijn in de presentatie.
Bedankt wel voor het kijken/lezen