Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_1997 schreef:Ik heb een boek van zoom academy waar ik tips en tricks uit haal. Voor de rest doe ik vooral wat ik zelf mooi vind. Kijk niet zoveel naar bekende mensen.
Er is wel 1 fotograaf op YouTube die ik persoonlijk echt geweldig goed vind uitleggen (hij heeft I shoot raw 't shirts aan) weet alleen zo z'n naam niet hahaha
_lisaah schreef:Marije_1997 schreef:Ik heb een boek van zoom academy waar ik tips en tricks uit haal. Voor de rest doe ik vooral wat ik zelf mooi vind. Kijk niet zoveel naar bekende mensen.
Er is wel 1 fotograaf op YouTube die ik persoonlijk echt geweldig goed vind uitleggen (hij heeft I shoot raw 't shirts aan) weet alleen zo z'n naam niet hahaha
Thanks, dat boek ga ik zeker bekijken en als je een linkje van die youtuber hebt zou top zijn.
Het is niet dat ik bekende fotografen wil "na apen" het is vooral dat ik mijn kennis in dit vakgebied wil vergroten en daarom ook wil weten welke namen niet onbekend voor je mogen zijn
Marije_1997 schreef:Zoom academy is heel fijn! Ik heb ook een kaart over witbalans diafragma etc. En ook cursussen gevolgd. Super leerzaam wel.
YouTube is Jared polin (froknowsphoto) echt geweldige fotograaf die alles laat zien wat een professional eigenlijk niet doet. Ik ben ook meer van de buitenlandse fotografen, idk why hahaha.
_lisaah schreef:Marije_1997 schreef:Zoom academy is heel fijn! Ik heb ook een kaart over witbalans diafragma etc. En ook cursussen gevolgd. Super leerzaam wel.
YouTube is Jared polin (froknowsphoto) echt geweldige fotograaf die alles laat zien wat een professional eigenlijk niet doet. Ik ben ook meer van de buitenlandse fotografen, idk why hahaha.
Oe ik heb al wat videos van hem opgeslagen!!!
_lisaah schreef:Marije_1997 schreef:Leeuk!! Hij deelt soms ook gratis presets (zelf nog geen gebruik van gemaakt tho. Ben photoshop en lightroom nog aan het uitvogelen)
Ja lightroom is echt fantastisch. Wat is btw jouw ultieme fotograaf als je er 1 moet kiezen?
Ma_n0n schreef:Wat voor fotografie wil je je op richten? Heel divers namelijk en voor sommige soorten zijn weer andere technieken belangrijk!
Kanzi schreef:Kijk eens naar Alexej Titarenko, heel mooie bewegingsonscherpte.
http://www.alexeytitarenko.com/
Wat ik ook mooi vind is het werk van Trent Parke, hele harde contrasten.
https://pro.magnumphotos.com/C.aspx?VP3 ... 24KL534BCY
En dan met name de albums Minutes to midnight en Dream/Life.
_lisaah schreef:thirteenn schreef:Todd Hido, Jim Goldberg, Paul Cupido.. kan wel al mijn favorieten opnoemen maar ik weet natuurlijk niet waar jouw interesse ligt. Ik studeer fotografie film aan de kunstacademie, dus ik heb misschien andere interesses
Paul Cupidowauw en Jim Goldberg ook echt top, dankjewel!!!