We begonnen het jaar met een kleine invasie van lieveheersbeestjes in de woonkamer. Bladluizen zullen de planten niet krijgen denk ik...

En we gingen op vakantie naar mijn meest favoriete eiland in de Middellandse Zee: Corsica. Ons idee om in juni te gaan omdat het dan nog lekker koel zou zijn, bleek niet het meest goed uitgewerkte idee. Een 3 weken durende hittegolf zorgde ervoor dat we voornamelijk voor zonsopgang aan de wandel gingen.

We beklommen een de Monte Rotondo met 12 kilo aan apparatuur. Dit had ik al 2 keer eerder jammerlijk geprobeerd en dit jaar was ik vastbesloten om de zon op te zien gaan bovenop het eiland en te overnachten in het hutje op de top. Van slapen kwam weinig omdat ik, om gewicht te besparen, alleen mijn zomerslaapzak mee had genomen en de zomer op de top nog ver te zoeken was

We bezochten slaperige stadjes

En ik kreeg de vraag van een oud stalgenootje of ik haar in haar trouwjurk met haar paard wilde fotograferen.

Ik ging het bos in om op zoek te gaan naar nieuwe elementen voor mijn 'once upon a time' serie

Ik kreeg een uitnodiging om eens bosfoto's te komen maken. Een goed excuus om de hogen bergen te verruilen voor het mooie laagland.

En toen zat ik al weer aan de 15 foto's

Geen idee hoe volgend jaar er uit zal gaan zien. Ik hoop dat een rail te krijgen waarmee ik op de millimeter kan focusstacken en zo mijn supermacro lens beter kan gaan beheersen. En hopelijk kom ik nog op mooie plekken. De camera gaat in ieder geval mee!