[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:08

Seven schreef:
Ja ik vind die echt zo mooi
Heb nu ook wat groen en geel in de wolken maar dat is lastig om op de foto te krijgen


Durven overdrijven met kleuren. :j

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:12

Ja dat word met de volgende laag inderdaad
Zegt ze dapper :=
Kijken wat de realiteit gaat geven

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:28

:D Komt goed

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:41

Even een schilder tip tussendoor.

Ik zag vanochtend bij de Action een setje liggen van metallic aquarelverf. Nooit geweten dat zoiets bestond maar best wel leuk om 's mee te stoeien. Het setje bevat koper, brons, zilver, roest, goud en champagnekleur.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:07

Nou hij is eindelijk af hoor, duurde paar maanden :')
Geen hele duidelijke foto, maar de vogels zijn gemaakt met paletmes, en de achtergrond is geveegd met een schuursponsje, dacht laat ik eens wat nieuws proberen.
Ik ben weer tevreden en mijn moeder gelukkig ook (heb deze in opdracht van haar gemaakt voor op haar slaapkamer)

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:10

henny_w schreef:
Even een schilder tip tussendoor.

Ik zag vanochtend bij de Action een setje liggen van metallic aquarelverf. Nooit geweten dat zoiets bestond maar best wel leuk om 's mee te stoeien. Het setje bevat koper, brons, zilver, roest, goud en champagnekleur.


Er zijn zelfs 3 verschillende setjes, ook met wat fellere kleuren.

Ze zijn leuk en kwalitatief niet beroerd ook.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:20

Mooi geworden Faelynn, superknap met paletmes!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:21

Ibbel schreef:
Er zijn zelfs 3 verschillende setjes, ook met wat fellere kleuren.

Ze zijn leuk en kwalitatief niet beroerd ook.


Thanks ;)

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:32

Heel mooi geworden Faelynn! :j

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:23

eva1969 schreef:
Mooi geworden Faelynn, superknap met paletmes!


Jis_ schreef:
Heel mooi geworden Faelynn! :j

Dank jullie wel, ben er ook wel tevreden mee!



Ik ben met een hele spannende nieuwe begonnen, helemaal niet mijn stijl harde kleuren op de achtergond, maar wil beetje wat nieuws proberen, het is nog niet helemaal naar mijn smaak, maar kan nog niet plaatsen wat er aan moet veranderen. Dus misschien toch maar eerst het paard er in tekenen voor ik verder aan de achtergrond kom.

Afbeelding

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:51

janouk: leuk om even wat foto's te zien van de tentoonstelling!

Seven: je grootte vrije schilderij is ook gaaf zeg, heel mooi hoofd en front van het paard! En nieuwe project van je eigen paarden ook knap! Ben heel benieuwd hoe die uiteindelijk wordt :D

vikawiek: heel mooi gedaan je aquarel!

Selina: echt heel knap het zwart van je hond! En wat heb je een stappen gemaakt zegt vanaf 2016!

eva1969: gaaf idee zo zeg van die festivalstage! En vind je achtergrond voor de hond ook gaaf, mooi subtiel maar wel speciaal.

Jis_: Die Franse Bulldog <3 niet normaal hoe goed! Ik heb zelf ook een gestroomde Franse Bulldog dus extra affiniteit met het onderwerp :')

Faelynn: Knap gedaan! En met je nieuwste project ben ik benieuwd hoe het lijkt met het paard erin!

Ik heb hier mijn project af, en ben wel tevreden, vind hem duidelijk beter dan mijn eerste pasteltekening. Maar kan zaterdag pas een foto laten zien haha.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:17

Ik ben echt gigantisch aan het prutsen geweest zoals jullie zien, maar het stukje bij het oog begint nu vorm te krijgen, dat kleine vakje is nu goed gelukt, als de rest ook zo wil dan word ik heel tevreden denk ik, nu nog hopen dat de achtergrond past, vind het nog steeds veel te hard, te rood achtig. Iemand naar nog tips voor?
Even door de grote ingekleurde vlakken op het paard heen kijken :')

Wel even een leuke vergelijk. Even gelet op het oog, dit was mijn eerste geschilderde paarden oog in acryl, en die waar ik nu mee bezig ben pas de 2e keer, maar al een giga verbetering vind ik. Alles weer met paletmes overigens

Verder leuk en spannend nieuws, heb mijn eerste opdracht, 2 schilderijen van een paard, een in acyl, en een in aquarel.

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 22:02

Je bent duidelijk al vooruit gegaan!

Deze opdracht afgerond vandaag.

Afbeelding

En begonnen aan een experimentje. Voor het eerste met PanPastel aan de gang gegaan, eerste laag zit er nu op. Nu de achtergrond met krijt en dan verder met potloden voor de details. Ben benieuwd of dit fijner werkt.

Afbeelding

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 11:48

Zo fijn om weer eens echt super zin te hebben om te tekenen. Sinds ik weer werk echt geen puf meer dus nu ik vandaag de energie heb er even vol voor gaan.

Nu tijd voor de details.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:54

Mooie opzet faelynn
Pallet es lijkt me heel leukom te doen maar ook ontzettend moeilijk je moet dan toch echt wel een idee hebben van schaduwen en kleuren om het kloppend te krijgen, want je kun het niet makkelijk weer aanpassen toch? Of haal je dan klodders weg zogezegd :D

Mooi is je opdracht geworden Selina

Je tijger ziet er ook goed uit ben benieuwd hoe je die gaat uit werken. Zie op insta veel mooie werken met Lan pastels langs komen met potlood details er over heen.
Edit de ogen zijn al heel mooi :j

Ik ben wat aan het rommelen met achtergronden omdat ik even geen tijd heb voor de schilderijen door enkele opdrachten die voor gaan :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:03

Wat gaaf Seven, dat zijn al kunstwerken op zich.

Hond is mooi geworden en Tijger ziet er al goed uit Selina.

Heel benieuwd hoe je paard met hoofdstel gaat worden Faelynn, Ga je die ook weer uitwerken met paletmes?

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:58

Dank je wel jis
De groene op papier wil ik eigenlijk ophangen daar ben ik echt tevreden mee <3

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:18

3e 4e foto heel gaaf! 4e vind ik de mooiste. Eerste ook erg mooi, :j is die op doek gedaan?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:59

Faelynn: hele stappen heb je gemaakt sinds de eerste paard! Ik ben echt een schilderleek, maar waarom kiest men eigenlijk voor schilderen met paletmes ipv kwast?

Selina: hond is echt mooi geworden, en tijger lijkt ook gaaf te worden! Fijn dat je het plezier weer terug hebt!

Seven: gaaf weer zeg die achtergronden! Ik vind juist de laatste 2 foto's erg aanspreken.

Tadaa! Ze was er erg blij mee en werd ook emotioneel bij het uitpakken dus dat was wel een bijzonder moment. Mijn tweede pastel tekening (OK, 2,5 die andere is gestaakt voor dit project :+)
Afbeelding
En uiteindelijk in de lijst, geen mooie foto, maar voor het idee :')
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:45

Mooi urosa! Mooie lijst ook. Leuk is dat hè als iemand zo blij is met jouw werk.

Ik heb even een opzet gemaakt voor een schilderij met vlinders. Vlinder schilderen is er nog nooit van gekomen dus dat wordt eens tijd want ik ben wel dol op deze prachtige diertjes. Referentiefoto heb ik zelf in een vlindertuin gemaakt een paar jaar terug.

Nu laten drogen voor ik weer verder ga.

Achtergrondkleur wordt veel donkerder dan die op de foto, is de bedoeling.

Portretlinnen 40x50 met olieverf.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:37

Ja klopt jis die is op doek daar wil ik iets overheen maken wat nog geen idee :=

Echt prachtig urosa
Wat ga jij snel vooruit

Wat word jis
Ik zit er naar te turen maar zie het maar niet word vast een heel oja moment straks :=

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:08

Citaat:
Mooie opzet faelynn
Pallet es lijkt me heel leukom te doen maar ook ontzettend moeilijk je moet dan toch echt wel een idee hebben van schaduwen en kleuren om het kloppend te krijgen, want je kun het niet makkelijk weer aanpassen toch? Of haal je dan klodders weg zogezegd :D


Nee weghalen lukt inderdaad niet meer, op zich kan je er wel met nieuwe kleur overheen, maar omdat je het zo dik opzet, met zo veel structuur, krijg je dan rare dikke klodders er onder die niet in de juiste lijnen staan zeg maar, dus dat is niet gewenst.
Wel in een keer goed doen dus inderdaad, maar omdat je het dik op zet droogt het niet mega snel, dus je hebt wel wat tijd om stukjes nog bij te werken of wat te mengen met kleuren op het doek om bijv schaduwen te creëren.

Citaat:
Heel benieuwd hoe je paard met hoofdstel gaat worden Faelynn, Ga je die ook weer uitwerken met paletmes?


Nou, ja dat is wel het idee, maar de hele smalle stukjes zijn wel lastig hoor, moet toegeven dat ik bij het oog ook wel wat gesmokkeld heb en een kwastje er bij heb liggen :') Vind denk ik zonder hoofdstel misschien wel mooier, maar wou eens wat anders proberen, ook goed om dat beetje te kunnen denk ik.

Citaat:
Faelynn: hele stappen heb je gemaakt sinds de eerste paard! Ik ben echt een schilderleek, maar waarom kiest men eigenlijk voor schilderen met paletmes ipv kwast?


Dankje! Ik vind de grove stijl die je er mee creëert leuk. Had op een beurs een keer een schilder gezien die hier mee werkte en die maakte zulke mooie stukken, dat ik besloten had om het zelf ook eens te proberen.
Heb tussendoor ook nog wel eens de kwast gepakt, had een schilderij waar ik met kwast begonnen was, maar uiteindelijk merk ik dat ik toch weer naar mijn paletmes grijp, dat past mij toch beter :D

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:59

Seven schreef:
Wat word jis
Ik zit er naar te turen maar zie het maar niet word vast een heel oja moment straks :=


:D 2 vlinders, blaadjes, takjes en een bloem.

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:03

En daar is het oja moment nu zie ik het :D

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:37

Het is ook wel een heel vaag plaatje zo. :D
Kon het niet laten om verder te gaan dus nat in nat voor nu.

Afbeelding