[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:49

Vind jullie werken allemaal weer zo gaaf hierboven! Die bordjes zijn ook echt leuk seven en solleke_noah!

Ben zelf alweer aan de 3e tekening begonnen in een week tijd, heb denk ik een overvloed aan motivatie om te tekenen. Teken normaal nooit zoveel :+
Afbeelding
En ik heb voor het eerst een blurry achtergrond geprobeerd te maken. Gedaan met soft pastel van faber castel. Ik denk dat het wel aardig is gelukt, moest daarna alleen wel een uur lang het uitgeschoten pastel uitgummen. Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet op je schets komt? Of gummen jullie het ook weg?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:03

Seven schreef:
Wauw echt wauw eva wat wat ontzettend mooi <3


Dankjewel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:18

Solleke_Noah schreef:
Bedankt dames! :)

Heel mooie bordjes Seven, straf hoeveel detail je daar in aan kan brengen. En op hout al helemaal niet makkelijk :)

San: wauw, dat klinkt als mooi hout. Heb je een foto?

Zal morgen een foto maken. Het is helemaal verweerd, inclusief gaten van houtworm e.d. :D. Maar echt kurkdroog. Wordt nog wat met zagen :').


eva1969 schreef:
En klaar!
[ [url=m/IqJrYt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt prachtig, Eva <3. Die blik ook!


Lisette1205 schreef:
Vind jullie werken allemaal weer zo gaaf hierboven! Die bordjes zijn ook echt leuk seven en solleke_noah!

Ben zelf alweer aan de 3e tekening begonnen in een week tijd, heb denk ik een overvloed aan motivatie om te tekenen. Teken normaal nooit zoveel :+
[ [url=m/ptGEWd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik heb voor het eerst een blurry achtergrond geprobeerd te maken. Gedaan met soft pastel van faber castel. Ik denk dat het wel aardig is gelukt, moest daarna alleen wel een uur lang het uitgeschoten pastel uitgummen. Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet op je schets komt? Of gummen jullie het ook weg?

Is het pastelmat? Of papier? Maakt ook niet echt uit. Ik werkte altijd van boven naar het onderwerp toe, zodat ik het stof van het krijt weg kon blazen/kwasten en t niet/nauwelijks op het onderwerp kwam. Als je me snapt.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:18

Thanks San!

Lisette, ik heb dat probleem echt nooit, ik blaas ook het stof weg. Wil ook nog wel eens de achtergrond er later pas bij maken en dan als laatste de contouren van het onderwerp er nog overheen zeg maar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:37

Solleke_Noah schreef:
Bedankt dames! :)

Heel mooie bordjes Seven, straf hoeveel detail je daar in aan kan brengen. En op hout al helemaal niet makkelijk :)

San: wauw, dat klinkt als mooi hout. Heb je een foto?



Afbeelding
Dit is het hout :D. Ca 45 cm lang, de ene 10 en de andere 12 cm breed en beide 5 cm dik, zo op het oog.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:48

Heel tof :j

Jis_

Berichten: 11640
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:08

Prachtig geworden Eva! <3

Mooi begin die achtergrond Lisette, ben benieuwd hoe je die zwarte omlijning verder gaat uitwerken bij de vlinder.

Die zijn heel leuk San!


Kreeg gister mail over de wedstrijd, vakjury kiest ook nog 25 beste werken (dan 1e en 2e prijs) en zit daar niet bij helaas. Zo'n 700 werken :') ging er ook maar niet van uit.
Nu hopen op de stemmen om nog bij de expositie te kunnen komen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:25

Dank je wel Jis.

Ik hoop dat je schilderij bij de expositie mag zijn, ik vind het prachtig!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:09

Dit is hem uiteindelijk geworden:
Afbeelding
Ben alleen niet helemaal tevreden met de pootjes van de vlinder. Iemand tips daarvoor?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:01

Tekenen met een heel scherp potlood :D.

Ik ben een nieuw werk begonnen:

Afbeelding

Donkey doodle, kleurpotlood op wit papier, A3 formaat.

Jis_

Berichten: 11640
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:04

Oef die wordt gaaf San!

Mooi geworden Lisette, kleur in de vleugels heel mooi, pootjes wat dik ja. Die kan je vrijwel niet zichtbaar neerzetten, vooral aan het eind, en met een hele scherpe punt lijkt mij inderdaad.

Dank je Eva! Zou heel tof zijn. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:38

Jis_ schreef:
Oef die wordt gaaf San!

Mooi geworden Lisette, kleur in de vleugels heel mooi, pootjes wat dik ja. Die kan je vrijwel niet zichtbaar neerzetten, vooral aan het eind, en met een hele scherpe punt lijkt mij inderdaad.

Dank je Eva! Zou heel tof zijn. :D

Dank je wel :D. Het is zó veel werk :') :)).

Jis_

Berichten: 11640
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:14

:D Zeker!

Ben jij linkshandig?

Seven

Berichten: 21208
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:13

Mooi hout San

Lisette
Zietber heel mooi uit mooie kleuren in de vlinder. Ik hou ook van je achtergrond :j
De pootjes zijn inderdaad wat dik volgemde keer haarscherp zetten met scherpe punt denk ik.

San
Zo mooi al ik zou hem bijna zo laten zo spreekt hij al :j

Ik wad al tijdje met een pastel werkje bezig op a4 nog niet klaar bij de hals en rug maar het hoofd is al aardig waar ik heen wou

Afbeelding

Zie nu dat op de foto de glans bij de ogen er wel erg uitspringt dat is in het echt minder

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:51

Jis_ schreef:
:D Zeker!

Ben jij linkshandig?

Al mijn hele leven :D.


Seven schreef:
Mooi hout San

Lisette
Zietber heel mooi uit mooie kleuren in de vlinder. Ik hou ook van je achtergrond :j
De pootjes zijn inderdaad wat dik volgemde keer haarscherp zetten met scherpe punt denk ik.

San
Zo mooi al ik zou hem bijna zo laten zo spreekt hij al :j

Ik wad al tijdje met een pastel werkje bezig op a4 nog niet klaar bij de hals en rug maar het hoofd is al aardig waar ik heen wou

[ [url=m/oYuzcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie nu dat op de foto de glans bij de ogen er wel erg uitspringt dat is in het echt minder

Bedankt :D! Ik ga 'm wel helemaal afmaken, het is zo'n lekker wollig ding.

Ik weet niet wat het is met je paard, maar ik vind dit niet je beste werk... De verhoudingen lijken wat scheef, het hoofd wat plat en langgerekt. De kleuren vind ik wel heel gaaf :j.

Seven

Berichten: 21208
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:29

Ben ik het wel met je eens :j
Vanaf het begin heb ik raar naar het paard gekeken, ik had deze gekozen puur voor de oefening van aderen en de highlights maar vanaf moment 1 was hij al niet helemaal wat ik wou maar tis een oefening dus maar gewoon door gegaan :D :=

Als ik de foto bekijk klopt het paard wel kwa lengte van het hoofd etc maar het was een leuke oefening. Op naar een volgende

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:22

Way een mooie werkjes komen hier voorbij! Ben benieuwd naar de ezel _San87_ Seven deze gaat echt leuk worden!

Momenteel ben ik druk bezig met een aantal opdrachten die ik hier nog niet kan plaatsen :)
Nu kreeg ik de vraag van een klant of ze hiervan een print kon krijgen.

Maar weet niet goed waar ik hem kan laten drukken. Waar doen jullie dat is dat via een website of een echte drukker? In de toekomst wil ik ook meerder prints van 1 tekening laten maken maar moet nog is uitzoeken hoe en waar ik het laat drukken. En hoe verzenden jullie je tekeningen/ prints? (welke materialen) :D

Want heb altijd bang dat de tekening /print beschadigd zou raken want ze duwen het hier soms door de brievenbus en dan zitten er overal kreuken op :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:57

Ik print alleen maar via een echte drukker. Alleen op die manier kun je kwaliteit echt waarborgen en heb je een professional die je aangeleverde materiaal beoordeelt en aangeeft wat wel of niet kan.

Het kost wat meer, maar de kwaliteit is top.

Als je bang bent voor kreukels, dan zou ik gaan voor een brievenbuspakket. Mits je print past, natuurlijk. De print op een karton, beschermend papier erom en eventueel wat bubbelplastic/papier om uit te vullen.

Bedankt voor je compliment :D.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:04

_San87_ schreef:
Ik print alleen maar via een echte drukker. Alleen op die manier kun je kwaliteit echt waarborgen en heb je een professional die je aangeleverde materiaal beoordeelt en aangeeft wat wel of niet kan.

Het kost wat meer, maar de kwaliteit is top.

Als je bang bent voor kreukels, dan zou ik gaan voor een brievenbuspakket. Mits je print past, natuurlijk. De print op een karton, beschermend papier erom en eventueel wat bubbelplastic/papier om uit te vullen.

Bedankt voor je compliment :D.


dankjewel. Bij een drukker heb ik nog al bang dat de prijzen direct heel hoog zijn. en dat niemand dan zon dure print ga willen kopen. Al denk ik wel dat als je de prints in een hoeveelheid laat drukken dat het dan goedkoper uitkomt. Hoeveel prints laats jij in 1 keer drukken? :)

een brievenbuspakket bedoel je dan eigenlijk zo'n klein doosje? :) waar koop jij trouwens je materiaal om je pakketjes te maken? als ik zo nieuwsgierig mag zijn :P

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 09:20

Kan ook een bubbeltjesenvelop gebruiken, zolang je de print maar vastmaakt aan een stevig kartonnetje dan kan niemand hem dubbelvouwen. En die kun je lekker goedkoop bij de Action kopen :+ Ik bewaar zelf altijd dozen van online bestellingen, zodat ik daar die kartonnetjes uit kan snijden.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:21

Ik zou prints en origenelen altijd in een koker versturen (als ze niet ingelijst zijn natuurlijk). Ze bollen dan wel wat, maar met inlijsten raak je dat weer kwijt (en zie je het niet).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:30

d4rkhorse schreef:
_San87_ schreef:
Ik print alleen maar via een echte drukker. Alleen op die manier kun je kwaliteit echt waarborgen en heb je een professional die je aangeleverde materiaal beoordeelt en aangeeft wat wel of niet kan.

Het kost wat meer, maar de kwaliteit is top.

Als je bang bent voor kreukels, dan zou ik gaan voor een brievenbuspakket. Mits je print past, natuurlijk. De print op een karton, beschermend papier erom en eventueel wat bubbelplastic/papier om uit te vullen.

Bedankt voor je compliment :D.


dankjewel. Bij een drukker heb ik nog al bang dat de prijzen direct heel hoog zijn. en dat niemand dan zon dure print ga willen kopen. Al denk ik wel dat als je de prints in een hoeveelheid laat drukken dat het dan goedkoper uitkomt. Hoeveel prints laats jij in 1 keer drukken? :)

een brievenbuspakket bedoel je dan eigenlijk zo'n klein doosje? :) waar koop jij trouwens je materiaal om je pakketjes te maken? als ik zo nieuwsgierig mag zijn :P

Via een drukker valt het al best mee. En zoals ik zei, de kwaliteit is gewaarborgd. Mensen betalen ervoor en jouw naam staat erop. Dan wil je geen vreemde kleuren of een pixelige print.

Brievenbusdoosjes haal ik bij het postkantoor. Voor grotere prints maak ik het zelf van dik karton.

Prints oprollen doe ik niet. Altijd plat verzenden. Edit, ligt wel aan het formaat, btw. Tot en met A3 is plat.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-06-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:30

Selina schreef:
Kan ook een bubbeltjesenvelop gebruiken, zolang je de print maar vastmaakt aan een stevig kartonnetje dan kan niemand hem dubbelvouwen. En die kun je lekker goedkoop bij de Action kopen :+ Ik bewaar zelf altijd dozen van online bestellingen, zodat ik daar die kartonnetjes uit kan snijden.

Precies dit :D.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:38

Oh wat prachtig allemaal weer! Ben benieuwd wat eindresultaat wordt.

Het probleem van reproducties is dat deze kunnen verkleuren aan de muur. Precies zoals veel posters doen. Heb hier eens over gepraat met Wiebe van der Zee, heb van hem ook repro's, want tja melkveebedrijf he, naast z'n complete servies ook wat koeien aan de muur voor vriendlief. Wiebe laat dat speciaal door een drukker doen die daar iets speciaals mee doet om verkleuring zoveel mogelijk te voorkomen.

Posters en prints op normaal papier kun je veilig verzenden in van die speciale kartonnen kokers. Wel opgerold dus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:06

Dat is het probleem van alles dat aan de muur hangt, helaas. Of niet eens alleen dat wat aan de muur hangt. Eigenlijk alles dat licht/zon vangt...

Fixeren, aflakken e.d. doet wel wat, maar houdt ook niet alles tegen, helaas :\.