[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:07

Ik zie wel dat ik echt niet mee kan komen hier met jullie productiviteit en reacties.
Ik zal even een 'snel' rondje reacties geven. Waar was ik gebleven.... oei dat was erg ver weg, ik ga het niet redden op jullie allemaal te reageren want dan kom ik niet meer aan werken toe en dan wordt m'n baas boos ;). Even de uitschieters voor mij:


pagina 44:
Seven, ik vind je kat prachtig fluffy, kleuren zijn erg mooi en ook de papier kleurkeuze vind ik goed!
Napie, altijd bijzonder je eigen dieren tekenen maar ook dubbel zo moeilijk vind ik
Nevony, wat kan jij niet?! Prachtige portretten al vind ik de drukte van de kleding van het meisje erg afleiden van haar prachtige gezichtje.

Pag. 45:
Napie, prachtig oog in je kat in grafiet.

Pag. 46 (en verder):
San, ik vind al jouw series geweldig, jij hebt zo'n talent en hoe je nu op relatief klein formaat al die prachtige details weergeeft, echt heel erg mooi
Art_Ificious, mooie opzet ik heb echt het idee dat het probleem waar je tegenaan loopt komt doordat je punten niet scherp genoeg zijn en je dus te grove streepjes krijgt. Vaak werkt het voor mij ook al om na de eerste geblende kleurlaag de volgende kleurlagen in streepjes te zetten, ook al is het dezelfde kleur dan krijg je toch meer die haartjes structuur erin doordat je door het aanzetten net een kleurnuance krijgt.

Pag. 47
Blackbirb, wat knáp die voeten!
Jis, dat wordt vast weer prachtig, ik geniet altijd zo van jouw kleurpalet

Pag 48.
Jis, je paardenschilderij ... ongekend mooi, prachtige compositie op het doek zo en die achtergrond is geweldig!

Pag 49
Vikawiek, jouw paardenportretten zijn altijd heel herkenbaar van jou, dat vind ik knap! De nachtwacht in samenwerking met je paard is geweldig haha

Pag 50
Selina, dat digitaal ligt jou ook!
Seven, grappig om de steeds transformerende achtergrond te zien en wat dat voor het onderwerp doet. Pastel gaat je ook goed af. (Waar haal jij al die tijd vandaan? Ben je gezegd met niet hoeven te werken?)
JIs, die aquarelkat is gaaf, vooral door de bijzondere achtergrond (en wederom de kleuren :D)
Art_Ificious die kat op velours is echt aaibaar, gaaf

Pag 52
Sanneb, wat een flink formaat en zoveel te zien, mooi!

Pag 53
Huricane, mooi eindresultaat hoor, fijn zoveel kleur erin
Napie, die fluffy maantop is echt heel knap. Ik had zelf vooral op de kaak meer beige en bruin gebruikt denk ik om het wat minder vlak te krijgen.
Jis, ja dat talent van jou ook, niet normaal, prachtige compositie en nu al fantastisch
Lisette, mooi oog, ik had zelf ook wat diepte gebracht in het gebied rondom het oog, nu is het net alsof het uit een bruin vlak komt (of misschien is dat ook wel je bedoeling?)

Pag 54
Voor iedereen die op deze pagina heeft gepost: wat een gave dingen en composities zijn jullie aan het uitwerken!

Pag 56
San, het kan haast niet nog leuker maar deze laatste serie is toch wel fantastisch gevonden en briljant van uitvoering
Nevony, wat een mooie tekening van de haflinger, geen fan van de achtergrond vind hem een beetje teveel de aandacht trekken, maar de haflinger en het kleurgebruik is fantastisch

Pag 56
Bopjebo, wat leuk dat je weer begonnen bent (goed uitzicht ook!), en wat grappig om te zien dat je overal tegelijk werkt. Ik veeg dan alles weer uit als ik dat zo doe. Ik moet echt van links naar rechts en van boven naar beneden gaan anders is alles vervaagd (onbedoeld). Maar ga vooral door, wordt mooi!

Zo beste mensen volgens mij ben ik redelijk weer bij.
Zelf nog steeds bezig met mijn opdracht van een redelijk langharige hond maar met dit mooie weer ook veel op de fiets dus echt opschieten doet het nog niet. Wel van mijn geloof afgevallen en eerst een stukje achtergrond gedaan voor het onderwerp, op zich gaat het redelijk.
Van mijn jongens voor moederdag twee hele leuke online cursussen gekregen dierenportretten (uiteraard) dus ook daar binnenkort mee aan de slag.

Tot nu toe:

Afbeelding

Edit: wat raar, de boktupload vervormt de foto helemaal, hebben jullie daar geen last van?
Oh wacht het ligt aan mijn beeldscherm denk ik want op mobiel is ie wel goed... bijzonder weer.



Fijne dag allemaal!

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:21

Wat heerlijk dat je je oude hobby weer hebt opgepakt BobjeBo! Prachtige foto ook om van te werken en een mooi uitzicht aan je tekentafel ;)

Het portret zelf ziet er al goed uit, het is zo al bijna een kunstwerk op zich, maar ik neem aan dat je er nog mee verdergaat. Je hebt het nog in de vingers zo te zien.

Dank voor je reactie eva1969, we gaan hard hè :))
Ik begrijp jouw opmerking over de achtergrond en ben het ook met je eens wat dat betreft. Ik hoop dat het anders oogt als het paard er straks voor staat!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:12

Ziet er heel mooi uit bobje bo super dat je het weer hebt opgepakt.

Eva
Wauw top terug lees actie
Ik heb inderdaad geen werk buiten onze boerderij om. Veelal hoef ik daarin ook niet veel te werken dus heb daardoor meer tijd voor andere dingen zoals m'n 4 paarden, 4 honden waarvan 2 vol in de sport/knpv lopen en al onze andere dieren en natuurlijk onze zoon van 3 die nog veel thuis is :D
Bedankt voor je feedback altijd heel leuk om te lezen hoe uitgebreid iedereen op elkaar in gaat.

Wat is het lekker weer he
Ik dacht ik ga eens buiten werken dat is echt nog best lastig met het briesje zo nu en dan en het toch felle zonlicht :D
Bijna de hele middag over dit stukje gedaan en nog niet tevreden :=
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:17

Bedankt voor je compliment, Eva1969, superleuk om te lezen :D.

Jouw hondje gaat ook weer een topper worden, ziet er heel goed uit.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:20

Jeetje dom vergeet ik helemaal op jou tekening te reageren Eva :D
Hij ziet er heel mooi uit, wat een diepte al in die donkere langharige vacht heel knap

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:21

Seven schreef:
Ziet er heel mooi uit bobje bo super dat je het weer hebt opgepakt.

Eva
Wauw top terug lees actie
Ik heb inderdaad geen werk buiten onze boerderij om. Veelal hoef ik daarin ook niet veel te werken dus heb daardoor meer tijd voor andere dingen zoals m'n 4 paarden, 4 honden waarvan 2 vol in de sport/knpv lopen en al onze andere dieren en natuurlijk onze zoon van 3 die nog veel thuis is :D
Bedankt voor je feedback altijd heel leuk om te lezen hoe uitgebreid iedereen op elkaar in gaat.

Wat is het lekker weer he
Ik dacht ik ga eens buiten werken dat is echt nog best lastig met het briesje zo nu en dan en het toch felle zonlicht :D
Bijna de hele middag over dit stukje gedaan en nog niet tevreden :=
[ [url=m/wUYR2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er toch goed uit, hoor :D.

Ik heb ook lekker buiten gewerkt, wel onder de parasol, in de zon werd me te heet :').

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:23

Ja ik onder een boom maar toch wat rosse schouders gekregen

Heb je trouwens een pb gestuurd met wat foto's van m'n merries wellicht kan je er wat mee San :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:24

Seven schreef:
Ja ik onder een boom maar toch wat rosse schouders gekregen

Heb je trouwens een pb gestuurd met wat foto's van m'n merries wellicht kan je er wat mee San :D

Onder een boom is wel heel idyllisch <3.

Ik heb t gezien en beantwoord, dank je :D.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:26

Ja :D
Met voetjes in het zand onder de plantaan :D
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:30

Seven schreef:
Ik heb inderdaad geen werk buiten onze boerderij om. Veelal hoef ik daarin ook niet veel te werken dus heb daardoor meer tijd voor andere dingen zoals m'n 4 paarden, 4 honden waarvan 2 vol in de sport/knpv lopen en al onze andere dieren en natuurlijk onze zoon van 3 die nog veel thuis is :D


Dat klinkt toch ook alsof het je dagen behoorlijk kan vullen en dan nog een 3-jarige om je heen. Ik vind het superknap dat je zoveel tijd vind voor je tekeningen en schilderijen!

En dank jullie wel, ik ga rustig verder in gestolen (half) uurtjes ;)

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:33

Nevony schreef:
Wat heerlijk dat je je oude hobby weer hebt opgepakt BobjeBo! Prachtige foto ook om van te werken en een mooi uitzicht aan je tekentafel ;)

Het portret zelf ziet er al goed uit, het is zo al bijna een kunstwerk op zich, maar ik neem aan dat je er nog mee verdergaat. Je hebt het nog in de vingers zo te zien.

Dank voor je reactie eva1969, we gaan hard hè :))
Ik begrijp jouw opmerking over de achtergrond en ben het ook met je eens wat dat betreft. Ik hoop dat het anders oogt als het paard er straks voor staat!


En ik vergeet gewoon mijn reactie op jouw eigen tekening Eva :oo sorry!
Prachtig al, echt levensecht met die lieve zwarte kijkers <3
Doe je normaal niet eerst de achtergrond? Ik wel namelijk :)) hoe bevalt het zo andersom? En wat een leuk cadeau zeg die cursussen.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:36

Ja ik ben altijd veel bezig dat vind ik ook fijn. Echt volledig stil zitten kan ik slecht :D
Voordeel is wel onze kleine man is ontzettend goed in zelf spelen, die hoef je niet continue bezig te houden en als ik ga tekenen wil jij vaak ook tekenen of iets knutselen. En anders speelt hij zelf heerlijk met z'n speelgoed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:47

Afbeelding

Update'tje.

Dit wordt het jaar van de series, denk ik :').

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:07

Super leuk al, vind het een heel leuke serie nu al :D

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:11

Ja, ik ook! Wordt echt mooi

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:15

Dat geeft niks Nevony, dit topic staat ook permanent op standje speedy gonzales, niet bij te houden haha maar dankjewel.

Nee normaal doe ik de achtergrond als laatste, ik ben nogal onhandig en veeg snel dingen uit. Het bevalt op zich wel dus misschien een blijvertje, maar dan niet helemaal ineens maar zo per deel.

Ik ben ook echt blij met die cursussen, heb even snel gespiekt en erg interessant!

Lekker Seven, ik was vroeger ook altijd bezig maar nu ik de big 50 gepasseerd ben vind ik lekker niks doen ook heerlijk!

San, series en jij past kennelijk goed!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:20

Ja soms moet je ook even onthaasten daar heb ik Netflix, videoland en Disney+ voor :D

Binnen nog een foto gemaakt
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:29

Seven schreef:
Ja soms moet je ook even onthaasten daar heb ik Netflix, videoland en Disney+ voor :D


Same here!! Hahahahaha

Ik vind m mooi worden hoor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:30

Bedankt voor de leuke commentaren :D!

Even een leuk feitje over mijn Silver Heart serie. Ik weet niet of jullie bekend zijn met zilver en dat het reageert op omgeving e.d.. Maar de zilveren hartjes hebben allemaal een koper randje gekregen _O-.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:55

Nee joh! Heeft dat met oxidatie te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:17

eva1969 schreef:
Nee joh! Heeft dat met oxidatie te maken?

Ik denk het wel, haha.

Afbeelding

Dit hebben ze allemaal :P. En eigenlijk vind ik t best tof :=. Kan er zo weer zilver op zetten als t echt volledig verkleurd is.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:17

Levende kunstwerken! Dat is weer eens wat anders dan een verouderende banaan met ducktape

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:19

Deze gaat iig niet opeens wandelen :)).

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:44

_San87_ schreef:
Deze gaat iig niet opeens wandelen :)).

:=

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:12

Dankjewel voor je leuke reacties Eva. Je bent er 'even' voor gaan zitten zo te zien. :wow: _/-\o_

Wordt prachtig de hond! Wat een heerlijk dier om te zien ook. <3 En wat een leuk kado van je jongens. Die weten wat ze moeten geven. :D

Heel mooi weer Seven...hoe gaat het met je klassieke project, waar je paarden met zijn 2en op staan in de wei?

Heel gaaf San, wordt een prachtige serie, en wat een verfijnt werkje dit laatste weer.

Wat leuk dat je weer begonnen bent BopjeBo, voelt vast een beetje roestig na zoveel jaar maar het ziet er niet roestig uit, heel mooi al. :j

Wat verdrietig dat je afscheid moest nemen van je maatje.