[SCH]aquarel vosje en paardenoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[SCH]aquarel vosje en paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 19:16

De titel zegt het al.. Ik wist niet meer hoe ze het noemde als je één detail ‘uit licht. :o
Afbeelding

Afbeelding

Het vosje heeft nog wat problemen. :=
Kaakje rechts stoort mij en ik krijg dat echt ‘spitse’ er niet zo mooi in. Wellicht als ik meer schaduw durf aanzetten maar ben ook wat bang om hem te verpesten. :o mijn moeder zag me gisteren er aan bezig en die zei meteen dat ze ‘m prachtig vond dus ik overweeg om deze even zo te laten zodat ie naar mijn moeder kan en dan met een nieuwe versie nog eens proberen. :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:36

Mooi oog!

Vind de kleuren van het vosje heel mooi, verhoudingen zijn een beetje zoek maar vind het niet storend, geeft hem een eigenwijze uitstraling.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:35

Ik vind je kleurgebruik prachtig, beide tekeningen zijn supergedetailleerd en hoe langer ik kijk hoe meer ik ontdek, haha.
Ik snap wel wat je bedoelt met het spitse van het vosje. Persoonlijk vind ik het iets weg hebben van de kop van een hond: de neus is vrij rond, de mond ligt wat laag, de aanzet van de kop is smal en hoog en de ogen staan (voor het creëren van die 'spitsheid') te dicht op elkaar. Laat dat je niet ontmoedigen, verder heb ik niets op te merken, het zijn enkel de verhoudingen die je de volgende keer wat kunt aanpassen om dat typische vos-achtige in de kop te krijgen.

Ayasha
Blogger

Re: [SCH]aquarel vosje en paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 23:48

Verhoudingen zijn nog niet helemaal mijn ding idd. :oo

Wel goede tips silverdapple! Zo kan ik even heel specifiek kijken welke delen anders moeten! Thx! Ga proberen het ook in praktijk om te zetten maar ervaring heeft mij wel geleerd dat ik soms 20 keer hetzelfde resultaat blijf krijgen ondanks dat ik het echt probeer en dan ineens lukt het terwijl ik oprecht kwa intentie niks anders doe dan die eerste 20 keer dat ik het probeerde! :=
Maar ik heb iig goede aandachtspunten nu!

Ik hou van priegelwerk... <3 Hoe meer details ik op een centimeter kan proppen hoe liever. :o Soms ten koste van de tekening. :o

Natuurlijk zijn de complimentjes ook leuk! :D :+:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:44

Kan ook nog wel een leuke tip geven voor kijken naar verhoudingen. :j Vergelijk de afstanden met elkaar. Wat is de afstand van de 2 buitenste ooghoeken in vergelijking met de afstand van bovenrand neus naar begin voor voorhoofd. Afstand begin kin naar bovenrand neus in vergelijking met afstand tussen de 2 binnenste ooghoeken enz. Dit doe ik vluchtig met mijn penseel en zet daarna die afstanden gelijk op doek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:48

Wat een leuke werkjes, Ayasha :D. Leuk dat je ook eens wat laat zien.

Aquarel is niet het makkelijkste medium, ik vind dat je er goed mee overweg kunt. Je zegt zelf dat je moet oefenen op verhoudingen, hoewel ik vind dat het in deze gevallen best heel erg meevalt met het niet kloppen, is het misschien een idee om te gaan schetsen. Gewoon lekker krassen en kliederen met je potlood. Op die manier leer je verhoudingen zien en steeds sneller op papier zetten, deze kun je dan vertalen naar je uiteindelijke papier/doek.

Keep it going, heel leuk +:)+!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:57

Leuk dat je zo aan het experimenteren bent met je materiaal. De eerste is mooi als studie, de tweede een lekker eigenwijs portretje. :D De tip van Jis is echt een hele goede voor verhoudingen. Ik zou inderdaad niet meer teveel werken aan de vos, met aquarel is dat toch lastig als het eenmaal droog is. Als idee misschien nog: de schaduwen lijken nu erg grijs (als in: verdund zwart) en daardoor wat plat, met Paynes grey of een blauwtint blijft het vaak wat levendiger en krijg je meer diepte. :j