Het jaar is nog niet helemaal voorbij, maar ik denk dat ik de rest van dit jaar geen concert meer zal zien. Dus ik heb een selectie gemaakt van de concertfoto's waar ik het meest trots op ben. Dat was nog niet makkelijk, want bij elk concert heb ik wel een bepaalde herinnering, ervaring of gelukte foto waardoor ik er heel blij mee ben.
Ik fotografeer voor 3voor12 Gelderland en ZwareMetalen.com. Voornamelijk metal, maar ik houd ook van andere genres en ik ga graag naar beginnende (locale) bands.
Mijn absolute winnaar van dit jaar mag ik om bepaalde redenen niet overal plaatsen, maar een linkje naar het artikel mag hopelijk wel. Dus voor de liefhebbers van Rammstein

https://zwaremetalen.com/liveverslagen/ ... -veroveren.
Naast dat het mijn favoriete band is en het echt onwijs gaaf was om bij hen vooraan te staan en bovendien foto's mogen maken, was het voor mij ook een beetje emotioneel. Mijn vader is begin dit jaar overleden en dit was zo'n lifetime achievement goal waar ik hem graag over verteld had, stiekem denk ik dat hij dit voor mij geregeld heeft.
Maargoed, foto's!
Op chrono-onlogische volgorde:

Tips, reacties, etc zijn altijd leuk

p.s. Flickr is tegenwoordig niet al te best en haalt scherpte bij een aantal foto's weg