De aquarelpotloden werden een kleine verslaving.

Dus ik was een beetje aan het rond kijken welk kerst cadeau ik mezelf zou kunnen geven in de zin van kleurtjes. Maar nu loop ik tegen een paar dingen aan:
Caran D'ache lijkt meerdere "soorten" kleurpotloden te hebben?
Ik vind Luminance, Pablo, Supracolor, Prismalo, ik vind alleen niet goed het verschil?
Het enige wat ik tot nu toe uit gedokterd heb is dat Luminance aan de hand van de beschrijving iets tussen pastel en gewoon kleurpotlood in is?
Vraag twee is eigenlijk een beetje de twijfel die ik ook met tattoo-meneer besproken heb. Ik werk eigenlijk best graag met dat "zachte" van aquarel in de zin van: weinig moeite doen om fijn pigment op mijn papier te hebben. Waardoor we het ook even over pastel gehad hebben als mogelijkheid (ik werk bv ook heel graag met houtskool.) maar pastel heeft vrees ik hetzelfde "nadeel" als houtskool nl. dat je het moet fixeren als je niet wil dat alles van het papier over gaat op alles wat binnen een straal van 10m komt als je het wil op bergen?
Dus in het kort:
Wat is nu het echte verschil tussen de "types" kleurpotloden van Caran d'ache?
Is pastel wellicht een betere keuze voor mij?
De kleur potloodjes van cretacolor zijn nl. geen groot succes voor mij.

Nu ben ik bij caran d'ache aan het kijken omdat ik de aquarel potloden die ik er van heb fijn vindt. Wellicht zie ik ook merken over het oog?