In de titel klinkt het waarschijnlijk een stuk stoerder dan wat het eigenlijk gaat worden, maar toch wil ik jullie graag even meenemen in het proces. Om wat meningen te vragen maar ook om gewoon te delen waar ik mee bezig ben en wellicht zelfs meer mensen te inspireren.
Zelf maak ik sinds horse event dromenvangers. Daar hebben we met het team superleuke workshops gedaan en toen is het gaan kriebelen om zelf ook aan de slag te gaan!

Dit zijn de kleine hoefijzerhangers die we op horse event maakte.

Dit is de eerste rond die ik echt zelf heb gemaakt.
Nu is gisteren mijn verzorgpaard ingeslapen en heb ik een hele pluk manen en staart afgeknipt om daar iets mee te gaan doen. Ik liep al langer met het idee om wat haar in een dromenvanger te verwerken. Het resultaat zal dan zoiets worden:

Met in het midden geen bedel maar een plukje haar.
Ik heb eerst het kwastje gemaakt. Dit had ik al klaar voordat ik bedacht dat ik er een WIP topic van ging maken, dus maak ik er gewoon nog een!
Hiervoor heb ik het volgende gebruikt:

Pluk haar (van de manen), ronde bedeltjes, een ringetje en een touwtje.
Als eerste pak ik een kleiner plukje haar uit de grote pluk. Dit vouw ik dubbel en dan doe ik er een dun touwtje tussendoor.

De 2 uiteinden van het touwtje doe ik door de bedel en zo schuif ik de bedel over het haar heen.

Vervolgens haal ik het ringetje door de bovenkant.
Dan pak ik een ander stukje touw, een elastisch draadje voor armbanden maken en hiermee leg ik een stevige dubbele knoop.

Daarna schuif ik het bedeltje over het knoopje heen zodat je het touwtje niet meer zit en de bedel goed blijft zitten en niet naar beneden zakt.
Dan zorg ik ervoor dat alles er netjes en strak uitziet door het hier en daar wat recht te trekken en bij te knippen.

En voila! Daar is het kwastje!
Nu heb ik alle benodigdheden klaar liggen:

En kan ik beginnen aan de dromenvanger, maar daar ga ik vanavond mee verder. Ik moet nu eerst aan het werk!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit te volgen, en anders heb ik voor mezelf een mooi topic om bij te houden hoe ik het ook alweer deed