[ART] Meer mensen die aan keramieken doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

[ART] Meer mensen die aan keramieken doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 18:26

Niet heel goed gezocht, maar niet onlangs een topic voorbij zien komen. Vandaar...

sinds Sept ben ik begonnen op de volwassen kunstacademie; Keramiek
Had nog nooit met klei gewerkt dus stapte er wel heel bleu in zeg maar. Maar ik vind het echt zooooo leuk. Wel heel moeilijk, maar heerlijk om te doen.
Het is dus echt voornamelijk boetseren e.d., niet werken op de pottenbakkersschijf (al wil ik dat tzt ook leren)

Een paar dingetjes na een maand kunstacademie

Bijv...deze is van vorige week, werken met een naaktmodel. Ik vond het echt heel moeilijk maar het resultaat is wel ok voor een eerste keer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en gisteravond een paardenhoofd proberen te maken...
Afbeelding
Afbeelding

Kortom, nog veel te leren, maar doen doen doen dus....
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-10-19 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

8nnemiek

Re: Meer mensen die aan keramieken doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:01

Heel gaaf!
Zeker voor een eerste keer vind ik het knap.

Ik vond het vroeger ook geweldig om te doen, maar ben er nooit mee verder gegaan omdat ik helaas de tijd en ruimte miste.

Gebruik je klei die afgebakken moet worden?

dems75

Re: Meer mensen die aan keramieken doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 19:03

Haha thanks, het is net therapie, zo ontspannend.
Deze klei moet indd nog afgebakken en eventueel geglazuurd

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:36

Even een upje, aangezien ik geen ander topic met betrekking tot klei kan vinden. :+

Klei is echt mijn 'medium'. Ik heb altijd wel interesse gehad in 'kunst'/creatieve hobbies maar schilderen bleek me uiteindelijk toch niet zo te liggen (al vind ik het nog steeds iets hebben, maar ik kan mezelf er niet volledig mee uiten). Onder andere doordat ik vaak op ideeën kom terwijl ik bezig ben en dat in een tekening/schilderij vrij moeilijk aan te passen is als je al een stuk verder bent. (We laten mijn 'tekenkunsten' ook maar even achterwege... Het is leuk, als je al een idee en een plan hebt, met de nodige vaardigheden.)

Ik heb lang zitten twijfelen over welke klei ik het best kon kopen, eerst werkte ik met luchtdrogende klei omdat het goedkoop is en ik er vrij mee kon experimenteren. Hierna overgeschakeld naar Chavant klei (oil based). Al merkte ik snel dat het mij echt niet lag hoe de klei aan je vingers en aan je gereedschap bleef plakken... Dus nu heb ik net Monster Clay besteld. :+

Wat je gemaakt hebt in keramiek ziet er erg netjes uit. Ik heb erg lang gezocht naar goede luchtdrogende klei maar ik geraakte er niet echt uit... (Dus nu maar voor oil based clay gegaan) Breekt de klei gemakkelijk? Keramiek lijkt me erg interessant om mee te werken maar ik vrees dat de oven in mijn studentenhuis niet veel goeds zal doen. :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 08:01

Nou een oven heb ik ook niet hoor, ik bak op de opleiding. We gebruiken overigens chamotteklei. Grof en fijn, ligt aan de opdracht. Ik ga er alleen een jaartje tussenuit denk ik. Ben de enige op de opleiding zonder eigen oven...merk dat ik dan dus niets kan maken want als ik het niet bak, breekt het en/of droogt het te snel uit. Ben ook niet van plan op korte termijn een oven aan te schaffen....