[SCH] Aquarel Sam, vosje, hertjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[SCH] Aquarel Sam, vosje, hertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 17:24

Dus ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn vader geld met de woorden ‘wel iets mee kopen dat leuk is!’ (Ofwel; besteed het asjeblieft niet aan piercings of tattoo’s _O-)
En ik kijk al jaren met enige stiekeme jaloezie naar die prachtige resultaten met aquarel.... dús ik kocht een doosje met 18 Aquarel potloden van Caran D’ache omdat me dat een redelijk merk leek.
Inmiddels ben ik er achter dat ik het heerlijk vind om mee bezig te zijn. Dat ik er weinig talent voor heb in verhouding met de bokkers die me inspireerde en dat ik dikker papier nodig heb. :j

Afbeelding
Ik ondervond meerdere issues met Sam. _O- mijn man passeerde toen ik bezig was en zei heel terloops ‘Sam is een bruine he schat, geen vos..’
Denk dat mijn reactie dit was:
-O- :\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik begin te ontdekken dat niet enkel kleuren mixen maar ook het penseelgebruik veel verschil kan maken. :j
Ik ben ook nog volop verhoudingen aan het oefenen... Máár dankzij de aquarel ben ik wel opnieuw aan het tekenen na jaren laten versuffen...

Edit: nog twee toegevoegd. :o
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-10-19 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:25

De verhoudingen zijn misschien nog wat onhandig, maar je kleurgebruik is echt goed op weg! De paarse schaduwen bij de vos bijvoorbeeld laten het geheel echt een heel stuk meer spreken. :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:36

Heerlijk! Lekker vol van kleur, vlot en met durf op het papier gezet. Vooral dat vasthouden! Ik vind ze stoer. :j

En dan bij de reeen en vos niet steeds die pootjes afhakken hoor, ook die gewoon proberen. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:55

Goede investering!
Eens met Elenor, oefenen op voetjes, zo moeilijk is dat niet ;)

Ayasha
Blogger

Re: [SCH] Aquarel Sam, vosje, hertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 19:14

Verhoudingen zijn idd nog moeilijk. :=
Ik vind het abstracte ook leuk om te doen, daar kan ik echt helemaal de tijd mee vergeten. (Tot frustratie van mijn man want nu vergeet ik nog vaker de tijd. _O-)

Voetjes zijn moeilijk. := bij de herten kwam ik plek te kort maar bij de vos zou ik ze wel nog toe kunnen voegen. :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:47

Die verhoudingen komen wel met kijken en veel doen. Kleur durven gebruiken is iets wat in mijn ogen veel moeilijker is en dat lijk je al heel goed te zien/kunnen :j

Op naar de volgende werken met voeten ;)

Nu heb ik totaal geen verstand van aquarel potloden Maar hoe werk je er nu meer gewoon kleuren en dan nat maken om te vloeien of werk je op nat papier of....

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:54

Ik vind de vogel heel gaaf!
Een tip, probeer de foto's van je tekeningen er recht boven te maken. Anders kunnen de foto's vertekenen
Veel plezier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 20:17

Zo positief! :o

Seven: eh ik wissel af. Meestal doe ik eerst kleuren en dan nat maken. Heb verschillende vormen van (goedkope) penselen en dat ben ik ook aan het testen want die vormen (recht of afgerond) geven ook verschillende effecten. Als ik met lichter over donker wil gaan (wit en grijs) doop ik ook wel eens het puntje van het potlood in het water. Op nat papier werken heb ik ook geprobeerd maar dat vind ik alleen handig voor kleine intense details voor zover ik die er al in heb. Hert, vos en vogel zijn wel op kleine afmetingen trouwens. Paard is op A4 maar te dun papier eigenlijk.

Vikawiek:
aah!! Dus dát is de oplossing! Mij valt dus vaak op dat de foto erg vertekend en ik dacht dat ik er scheel op keek maar dat kan dus echt?

De vogel, in die aard heb ik ook nog een leeuw. :D Die zijn super leuk om te doen! Da’s echt spelen met kleur. En rood, oranje en geel in elkaar laten over gaan ben ik handig mee. Al de andere kleuren zijn nog moeilijk. _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:50

Leuk om te lezen hoe je werkt :j
Ik ben echt een complete leek ik werk enkel met aquarel verf en dat is dus wel heel anders zo te lezen.