[TEK] Hondje van bokker getekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[TEK] Hondje van bokker getekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 17:19

Vroeger tekende ik veel maar tegenwoordig bijna niet meer. Wil weer wat meer gaan tekenen.
Van de week een foto uit het centrale aanvraag topic opgeslagen en gaan tekenen.
A4 grafiet

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [TEK] Hondje van bokker getekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:21

Heel mooi!
Alleen de stand van de ogen lijkt verschillend? Kan ook komen door de hoek van zijn blik of de scheve 'bles'.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:39

Zag hem al voorbij komen, supergaaf!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:21

Ik vind hem ook erg mooi !! maar heb dezelfde bedenking als Cayenne eigenlijk. Ik zie ook “iets” aan de ogen. Het linkeroog (rechts wanneer je ernaar kijkt) is supermooi, erg sprekend. Maar het andere heeft dat niet.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:34

Goed om te lezen dat je het tekenen weer hebt opgepakt! De hond (beaglekruising denk ik?) heb je mooi neergezet. Wel denk ik dat er hier en daar nog wat schaduw mist - onder andere bij het gedeelte waar de witte vacht/hals begint. De ogen en neus mogen ook wat donkerder en ik mis ook een beetje de typerende donkere ‘eyeliner’ om de ogen. Wat ikzelf altijd handig vind is om de referentie om te zetten in grijswaarden, zodat je makkelijker kan zien welke delen lichter of donkerder kunnen. Ik vind de oren trouwens erg goed gelukt!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 11:14

Bedankt voor de reacties :)

Het is inderdaad beagle kruising.

Bedankt voor de tips.
Wat betreft de ogen snap ik wat jullie bedoelen maar ik weet zo even niet hoe ik dat kan aanpassen.
Schaduwen in witte vacht vind ik inderdaad lastig.
Ik leg de tekening even weg en kijk er later met een frisse blik nog eens naar en misschien dat ik dan nog probeer wat aan te passen.

Inmiddels alweer aan de volgende tekening begonnen ook dus de smaak weer te pakken :D