[SCH] Reuzen van de diepte - bultrug walvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Reuzen van de diepte - bultrug walvissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:10

Twee bultrug walvissen. Zo mooi en magisch. <3
Acryl, 30 x 40 cm.
Het eindresultaat:

Afbeelding

Voor de grap ook twee stappen uit het proces dat aan het resultaat vooaf is gegaan. Ik heb eerst de achtergrond gemaakt. Daarop schilder ik de opzet van de dieren.

Afbeelding

Nou bleek blauw op blauw (natuurlijk) zo plat als een dubbeltje te worden. Daarom een complementaire onderlaag in roodtinten erop gezet. Even schrikken... :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-09-19 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:23

Wat maak je toch altijd mooie dingen :j

Stiekem vind ik de bovenste nog het mooist; daar lijkt het licht zo mooi te weerkaatsen bij de kop en vinnen en zitten ze echt 'in' het water. Misschien kun je het rood van de onderste vin nog iets afzwakken of bijvoorbeeld wat belletjes voor de bultruggen te schilderen. Verder prachtig hoor, fijne achtergrond, mooi lijnenspel!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:23

Interessant het proces te zien. Ben zelf momenteel helemaal in "value" bezig, oftewel alles in grijstinten.
Maar kleur wordt toch steeds verleidelijker...
Mooi werk trouwens.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:52

De eerste is ook het eindresultaat hoor Culaccino. :D Ik heb twee stappen van daarvóór eronder gezet, misschien niet zo duidelijk, ik heb de begeleidende tekst wat aangepast. ;)

Dank je Kuggur! In lagen werken geeft veel meer diepte, ook in grijzen maar ik vind het effect veel duidelijker met kleur. Zeker omdat je kunt werken met complementaire kleuren, dat haalt het enorm op. Leuk dat je er ook mee bezig bent!

Sheran

Re: [SCH] Reuzen van de diepte - bultrug walvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:00

Haha ik dacht ook al: ik vind de bovenste het mooist _O- Maar ik las pas iets later dat dat hem dus is.
Heel gaaf gedaan. Knap hoe je dat water toch echt diepte hebt weten te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:16

Oh hahaha, goeiemorgen :o Dan klopt het plaatje dus wat mij betreft helemaal! Slim om het zo op te bouwen; het is je goed gelukt om diepte erin te krijgen. En ik vind die weerkaatsing van het licht dus erg mooi! Fijn om naar te kijken :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:57

Wauw, ongelooflijk mooi. Nu heb ik een zwak voor walvissen. Maar ik blijf terug gaan naar die eerste foto, het eindresultaat. Heel erg knap.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:55

Prachtig, ontzettend knap dat je het zo hebt gemaakt dat het ook lijkt alsof je onder water er naar kijkt.

Heb veel vaker schilderijen van grote vissen of waterzoogdieren gezien die daar minder in geslaagd waren en het dus leek alsof het onderwerp maar wat in het luchtledige hing :D

Echt knap <3

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:17

Erg mooi! Magische dieren inderdaad

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:35

Ik lust op dit forum onderdeel ook wel een vind ik leuk knop... Heb niet altijd zin om echt iets te zeggen maar zou hier zeker op de <3 gedrukt hebben, ik zou hem eerlijk gezegd wel overal willen bij elk bericht... Dat is weer een ander verhaal, maar dan toch zeker wel ook hier, niet alleen bij foto topics

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:19

Heel mooi! Door de donkere diepte en licht bovenaan kijk je ook echt naar de zee. Wat gaaf die warme tinten bij de bultruggen tussendoor, kan me voorstellend dat dat doen even spannend is :D geeft een mooi eindresultaat.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:38

Heel knap en mooi gemaakt! Ik zou het schilderij zo ophangen. :)