[TEK] Houtskool weer eens uit de la getrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

[TEK] Houtskool weer eens uit de la getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 14:30

Ik ben nogal slecht in titels en aangezien ik hier meerdere plaats :)

Ik ga eens een topic openen, misschien zijn er hier mensen die mij een beetje kunnen helpen.

Ik heb weleens vaker getekend. Maar elke keer geef ik de moed op en dan stop ik weer een half jaar :+ Totdat ik weer eens begin en dan is het daarna weer meteen klaar. Totdat ik dacht: en nu is het gewoon klaar met al die vergelijkingen, ik doe mijn best en als ik beter wil worden moet je oefenen. Dus vol goede moed begonnen, het aanvraag paardentopic opgezocht en 2 getekend. Ik doe zomaar wat, teken wel een rastertje en ben met een uurtje klaar. Ik zie mensen die op dit forum plaatsen tekeningen staan waar uren, lees dagen over gedaan wordt. En kijk het resultaat. Dát wil ik ook :+ Wie o wie heeft verbetertips/feedback voor mijn tekeningen? Hoe worden ze beter? Oefenen oefenen oefenen, maar misschien hebben jullie nog wat specifieke tips. Manen en oog is een ramp. Heb al geprobeerd ogen op papier te tekenen maar het lukt gewoon niet. Ben benieuwd!

Hier komen ze dan.

En misschien wel leuk om wel eentje van vorige jaren te laten zien. Al redelijk lang geleden denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

En van nu.

Afbeelding

En van Bokker Kabayo.
Afbeelding

Brand los!

Kabayo

Re: [TEK] Houtskool weer eens uit de la getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:42

Wauw wat mooi zeg!!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 16:42

Dankje! Ga de manen nog even aanpassen sowieso aan de onderkant. Soms zie je op een foto meer dan op de tekening zelf.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:23

Ik vind je echt enorm vooruit gegaan het is toch een lastig medium, ik vlek alles er onder er mee :D

Enige tip die ik heb meer contrast zet de foto die je gebruikt eens om in greyscale dan kun je gelijk beter zien waar meer licht en donker zit en is ergens meer zwart aanbrengen minder eng. Ik vond zelf in het begin contrast aanbrengen ook lastig je haald het niet zomaar weer weg natuurlijk.