Al eerder gepost in het digi topic, maar omdat ik nu ook de video online heb staan, deel ik hem hier. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, dit is mijn eerste dierportret ooit!
Dank je wel! Ik ben hier ongeveer 9 uur mee bezig geweest, maar dit was mijn allereerste dierportret. Ik heb er inmiddels 4 (zal ze hieronder even linken muv no.4, daar heb ik nl nog geen video van) en de laatste in lijn ben ik zo'n 6 uur mee bezig geweest. Ik verwacht er uiteindelijk per portret zo'n 3 tot 5 uur mee bezig te zijn, afhankelijk van de complexiteit.
Geloof niet dat het gewaardeerd wordt als ik meerdere onderwerpen in 1 topic zet dus ik hou ze even als linkers ipv directe video's in de post:
Hehe ik gebruik inderdaad een tekentablet, zo eentje met een display (deze). Sommigen zweren met 1 zonder display maar ik kan dan echt niet tot het detail gaan als ik in deze video's ga hoor. Tis even een investering (kleine 400 euro) maar dan heb je ook wat. En daarnaast gebruik ik ook maar nauwelijks de photoshop brushes. Ik gebruik voornamelijk brushes van Evenant Design (pack kan je hier vinden als je even wacht op de popup) en dan 1 in het bijzonder, gecombineerd met een hair-brush van Aaron Blaise (voor de finishing touches). Ik heb wel de nodige cursussen gedaan om photoshop en vooral aantrekkelijke tekeningen beter onder de knie te krijgen. Teken doe ik al jaren, maar pas sinds kort op dit nivo.
Bovenste brush is degene die ik het meeste gebruik van Evenant Design.