[ART][WIP] Van oude flightcase tot vintage camera koffer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[ART][WIP] Van oude flightcase tot vintage camera koffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 22:27

Een tijd geleden kreeg mijn vriend een oude flightcase mee van zijn werk.
Ik heb het ding een tijd gebruikt voor mijn moestuinzaden.. maar ik mijn zoektocht naar een goede koffer voor mijn camera-spul kwam ik op het idee om de flightcase op te knappen.

Het ding is knalroze, dus de kleur wilde ik aanpassen.
En de klep kan er helemaal vanaf, maar ik wilde een koffer met scharnieren.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wat beslag gekocht, een slotje en een berg popnagels.

En ik wilde hem opfleuren dmv decoupage, en heb daarvoor een mooie stof gekocht.
Afbeelding

Allereerst moest de achterkant worden gesloopt, dus hebben we de oude popnagels uitgeboord en het oude plankje verwijderd.
Afbeelding

Het nieuwe hout zat er snel in, en ook het nieuwe beslag paste perfect.
Afbeelding

Inmiddels ben ik bezig met de decoupage.
Het stof heb ik op maat geknipt en met decoupage medium aangebracht op de eerste paar zijdes van koffer.
Zodra die droog is kan ik de overstekende randjes weg snijden en de stof afwerken met een of twee toplagen.
Afbeelding

Vervolgens moet ik nog wat beslag aanbrengen, en de pootjes erop zetten.
En dan is de binnenkant aan de beurt.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe de binnenkant er gaat uit zien.
Waarschijnlijk plukfoam in de onderkant, maar in het deksel wil ik iets verzinnen als een extra klep die ik los kan halen en waar ik wat klein spul kwijt kan.

Wordt vervolgd :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:36

Wat een leuk idee! Ik vind het altijd leuk om projecten te volgen die later ook écht gebruikt gaan worden, dus ik volg zeker. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [ART][WIP] Van oude flightcase tot vintage camera koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:46

Wat leuk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 14:17

Het is alweer een tijdje geleden, maar eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de koffer! Volgende week moet hij af zijn, dus komend weekend moet ik er toch nog even wat tijd in stoppen.

Inmiddels is de behuizing helemaal af. Alle nieuwe scharnieren zijn vastgepopt, het slotje zit erop. En ik ben alvast erg blij met de buitenkant :D

Afbeelding

Nu nog de binnenkant..

Afbeelding

Ik had nog een oud schuimmatras liggen.
Het echte spul wat ervoor bedoeld is, het plukfoam, is behoorlijk prijzig, en daarnaast is het spul niet erg milieuvriendelijk, dus heb ik besloten om het oude matras te hergebruiken.

Afbeelding
De hond was vooral teleurgesteld dat het matras niet voor haar bedoeld was -O- :+

Nu wordt het nog even puzzelen om al deze zooi, inclusief nog wat klein spul, netjes in de koffer te krijgen zonder dat alles té dicht op elkaar ligt en het schuim zijn stevigheid verliest..
Daarna ga ik het schuim nog afwerken met een laagje stof zodat het er wat mooier uitziet.
En dan komt in de bovenkant ook nog een laag schuim, waar ik misschien nog een klepje of zakje in maak voor klein spul.

Afbeelding

Wordt vervolgd :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:28

Dat wordt leuk zeg! Misschien kun je ook wat dingen verticaal in het schuim doen in plaats van alles horizontaal zoals het nu ligt. Die harddisk links bijvoorbeeld. Scheelt misschien net wat ruimte.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:36

Ziet er goed uit! Moet dat wat er naast ligt ook allemaal in de koffer gaan passen? Dat wordt nog een flinke puzzel!