[TEK][WIP]Fjord op verzoek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

[TEK][WIP]Fjord op verzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:09

Ik hobby krabbel vooral en haal het bij lange na niet bij veel tekenaars hier op bokt, maar me nu aan een paard voor iemand anders gewaagd, aangezien ik best wel wat verzoekjes had gehad. Poging 1 een haflinger is in de prullebak beland, dacht nu ik blijf wat dichter bij huis, ik kies een fjorden verzoek. Om het extra moeilijk te maken ook nog met eigenaar, kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een gezicht heb geprobeerd.

Materiaal, A4 van de Action met relief en Action markers.

Jullie mogen raden welke fjord het is. (Hoop dat dat zichtbaar is, anders is hij niet goed genoeg)

Afbeelding

Afbeelding

Klopt iets niet aan het hoofd, is te lang geworden had driehoekiger (het paard) moeten zijn, wordt vervolgd....

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:24

Ik durf niet te gokken welke Fjord het is, maar je bent zeker goed op weg!

Je gaat 'm dus met markers inkleuren als ik het goed begrijp? Ben benieuwd. :D

Questquedit

Re: [TEK][WIP]Fjord op verzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:24

De voorpluk doet me denken aan Gio.

Super knap gemaakt zeg! Heel mooi al.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:08

een tip over het meisje: niet die wallen onder de ogen en de bolle wangetjes zo met lijnen aangeven. dat ziet er oncharmant uit. Je kunt het wel lichtelijk shaden denk ik.

Verder ziet het er wel goed uit hoor! ik doe het je niet na :-)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:27

Amber en Gio? Ben benieuwd naar het resultaat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 16:45

pjer schreef:
een tip over het meisje: niet die wallen onder de ogen en de bolle wangetjes zo met lijnen aangeven. dat ziet er oncharmant uit. Je kunt het wel lichtelijk shaden denk ik.

Verder ziet het er wel goed uit hoor! ik doe het je niet na :-)

potloodlijnen gaan allemaal weggegumd worden, want die zie je onder de stift, dus komt goed, maar moest kijken of het überhaupt qua vorm etc. wat ging worden.

En jullie mogen niet meer raden... :+

Hoofd is dus echt te lang en dun, moet breder, zodat het soort driekhoek wordt.
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 17:57

Afbeelding
Bovenarm niet goed had meer gebogen moeten zijn.

Note to self.... never ever weer een gezicht....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu het volgende probleem...
Manen en haar vrij licht v kleur tov de achtergrond, maar ommlijnen of donkerder er achter maken.is in mijn geval wasrschijnlijk het geheel helemaal verpesten.
Heb geen betere foto om details verder uit te werken aangezien die v internet is geplukt dus bij uitvergroten alles wazig en ik hevb dit gemaakt met markers, die zijn ook niet voor het priegel werk gedchikt.
Afbeelding9

Ga bedenken wat ik er verder mee moet.

Afbeelding

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:18

Ik vind m gaaf Do!! :))

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:40

Daar mag je trots op zijn.Ik vind hem erg mooi geworden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:49

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* IK VIND HEM GEWELDIG DO!!

Super knap en ik doe het je niet.
En hee, bijna iedereen herkent Gio er gelijk in. Zegt genoeg :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 15:55

Af...
Daglicht
Afbeelding

Mazelf flinke dosis artestieke vrijheid gegeven ( lees: beter dan dit krijg ik hem toch niet)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:44

Had 'm geloof ik op Facebook voorbij zien komen. Ontzettend knap van je! :j

Kleine voetnoot: ik zou wat meer haar op d'r voorhoofd maken. Krijg nu het beeld alsof ze half kaal is. Ik snap dat dat niet lukte door de foto hoor en dat je de zonnebril al hebt weg geshopt. Kan je niet met andere foto's een beetje klooien? Evt. zonnebril toch op d'r neus zetten/voor d'r ogen? Zodat je die "onduidelijkheid" een beetje weg moffelt.

Ik vind de rest namelijk zo mooi, en door hoe Amber d'r gezicht is geworden, vind ik het echt minder mooi worden. Ik zou 'm hierdoor niet op de muur hangen omdat hij voor m'n gevoel niet helemaal "af" is. O:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 17:29

BiBiQ schreef:
Had 'm geloof ik op Facebook voorbij zien komen. Ontzettend knap van je! :j

Kleine voetnoot: ik zou wat meer haar op d'r voorhoofd maken. Krijg nu het beeld alsof ze half kaal is. Ik snap dat dat niet lukte door de foto hoor en dat je de zonnebril al hebt weg geshopt. Kan je niet met andere foto's een beetje klooien? Evt. zonnebril toch op d'r neus zetten/voor d'r ogen? Zodat je die "onduidelijkheid" een beetje weg moffelt.

Ik vind de rest namelijk zo mooi, en door hoe Amber d'r gezicht is geworden, vind ik het echt minder mooi worden. Ik zou 'm hierdoor niet op de muur hangen omdat hij voor m'n gevoel niet helemaal "af" is. O:)

Heb geen duidelijkere foto's ik zeg (had ik al binna gedaan), fjord uitknippen :+ en op ander stuk papier plakken, ik ga er niets meer aan doen, wordt dan helemaal puinzoo en hij hoeft nergens te hangen dat scheelt.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:00

Zo bedoel ik het niet. Hoef je niet gelijk zo te reageren. Je kunt op Facebook nog 1.000en foto's vinden, dus bedoelde het meer als tip.

Maar prima :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:03

De Fjord herkende ik! Wat echt heel gek is, omdat ik daar maar een paar keer foto's van gezien heb, maar ik dacht meteen, das toch die hengst met dat aparte kleurtje?

De dame vind ik minder gelukt, het oog en de haargrens vind ik heel gek... maar dan nog, ik doe het je werkelijk niet na.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 18:34

BiBiQ schreef:
Zo bedoel ik het niet. Hoef je niet gelijk zo te reageren. Je kunt op Facebook nog 1.000en foto's vinden, dus bedoelde het meer als tip.

Maar prima :evaw:

En ik bedoelde het niet zo, maar er verder aan freubelen heeft voor mij geen zin, wordt toch niet beter, kan echt geen gezichten tekenen, :P echt kansloos, teken liever cartoon vogeltjes en olifanten die lijken tenminste op vogels en olifanten.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:07

Ik vind je stijl echt zo leuk! Niet alles hoeft realistisch, ik vind dit ook erg leuk. Komt altijd heel humoristisch over, ook je andere tekeningen! Heb je wel eens gedacht aan een strip(boek)?