Ik kwam op internet allemaal fantastische 'knuffels' tegen die in allerlei houdingen gezet kunnen worden. Van levensechte dieren tot fantasiewezens. Het leek mij geweldig om ook zo'n beest te hebben. Maar ik kwam er al snel achter dat ze peperduur zijn. Bovendien is het eigenlijk veel leuker om zelf te maken!
Gelukkig zijn mijn partner en ik gek op dingen maken en ligt ons huis dus bomvol knutselmateriaal. Ik vond al snel een mooi stuk nepbont dat ik al jaren heb liggen en moest daarbij aan een woestijnvos denken... en natuurlijk ga je die dan maken.

Ik begon met het maken van een frame. Helaas bleven de metaaldraden niet mooi bij elkaar. Dus ging ik op onderzoek uit. Het bleek dat ik nog fimo klei had liggen. Dus heb ik verbindingspunten gemaakt.

Daarna met een prop aluminiumfolie en fimo een kop gemaakt. Ik dacht dat ik de vacht er rechtstreeks op zou kunnen plakken en daarna trimmen. Maar dat werd te dik.

En dus moet ik plukje voor plukje te werk gaan. Natuurlijk wel in de juiste richting.

Het is een beetje een 'mottig' ding aan het worden...

Uiteraard ook pootjes! (die nog beplakt moeten worden met haar)

Nu nog het dilemma van de oren... ik ben er nog niet uit hoe ik die precies ga maken.
Ik ben zelf heel benieuwd of hij nog van lelijke tekkel in een mooie woestijnvos gaat veranderen. Ik heb in ieder geval al veel geleerd en denk dat er echt nog wel een volgende gaat komen als deze af is.