Maar hier dan mijn proces gebaseerd op een foto van Fnannes veulentje Ønske. Ik ben nog steeds aan het spelen met composities, zie ook mijn vorige topic met een soort 'lego scala' idee: [UK] [WIP][SCH] Playing around
Nu begon het hiermee. Schetsen. Dit heeft samen met nog wat ideeën geleid tot het idee om hier uiteindelijk een drieluik van te maken, van het in elkaar zetten, het schilderen en het daadwerkelijke gebruik van de marionet. Dat laatste schilderij is dan wat je hier ziet. Maar er komt dus - als het goed is - nog meer bij!

Vervolgens de verschillende schetsen samenvoegen op aquarelpapier (Canson, 300gr, zeker omdat ik zo nat werk met de achtergrond). Wat wit moet blijven daar zit maskeervloeistof overheen (vandaar later in het proces de relatief dikke lijnen, die ik vervolgens minutieus bij moet werken...) En dan de achtergrond! Het hangt niet in de leegte, het is gewoon een hangende leegte zo

En dan stukje bij beetje verder werken...

Met dit als eindresultaat! Aquarel en witte ecoline, A4.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden

Kijk voor de volledige challengeresultaten op de instagram of facebook van Paard Verzameld.