[MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

[MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 13:47

Voor het eerst in lange tijd vond ik het ook weer eens leuk om een jaarverslag te maken :D
Hoewel ik lang geleden fotografie en audiovisuele vormgeving heb gestudeerd, ben ik hier alleen hobbymatig mee bezig geweest en stond het de laatste jaren op een laag pitje.

Vorig jaar maakte ik plannen om als ZZP'er te beginnen, en heb ik een professionele videocamera aangeschaft.

In het voorjaar nam ik deel aan een fotomeeting, waarbij ik heerlijk heb kunnen experimenteren met de functies van mijn camera en vooral bezig was met uitzoeken wat bij mij paste qua montage en effecten.


In Maart filmde ik mijn eerste bruiloft, waar ik nog veel moest leren maar het was een geweldige ervaring!


In April heb ik veel geklust aan ons bootje, en sliepen we daardoor ook regelmatig aan boord. Wat is het vaak prachtig bij het water 's ochtends!
Deze foto's heb ik bewerkt en gebruikt op de website van de zeilclub.
Camera: Nikon D50

Afbeelding

Afbeelding

In Mei stond er weer een bruiloft op de planning.



In Juni hadden we 4 weken vakantie genomen, en zijn we met ons bootje vertrokken vanuit Limburg naar het IJsselmeer en naar de Waddenzee en Waddeneilanden.
De Macbook en Nikon D50 gingen mee met het voornemen om elke dag minstens één foto te maken en te bewerken.

Afbeelding

Op de terugweg hebben we even aangelegd in Urk, gewoon om eens binnen te kunnen lopen bij de CameraNu winkel.
Ik kwam terug met een Sony a6500 systeemcamera met 16-70mm Carl Zeiss lens <3
Die werd natuurlijk direct grondig getest.

Afbeelding

In Juli mocht ik mijn nieuwe camera testen bij een volgende bruiloft.



Inmiddels was het jaar alweer half voorbij, en had ik het enorm druk met huwelijken en nauwelijks meer tijd voor wat hobbymatig fotograferen.
Wel gingen de huwelijksfilms me steeds beter af, en wat houd ik toch van de sfeer en gezelligheid en de prachtige bruidsparen die voorbij kwamen <3

Dit is toch wel een van mijn favoriete films <3
Inmiddels was het alweer September.


In dezelfde maand filmde ik ook een homohuwelijk, enorm leuk om eens mee te mogen maken!


In November was het bruiloften-seizoen voorbij, en heb ik wat andere opdrachtjes mogen doen, zoals een sfeerimpressie voor de kerstmarkt bij een tuincentrum in de buurt:



En in December staat mijn fotografie en videografie weer op een laag pitje, en heb ik enkel wat productfotografie gedaan:

Afbeelding

En onze eigen wijn op de foto gezet:
Afbeelding

*De foto's zijn helaas wat achteruit gegaan door de bokt upload.

Vanaf volgend jaar ben ik uitgerust met een paar nieuwe wapens; een gimbal voor extra stabiliteit in mijn films, een 50mm f1.1 lens en veel nieuwe ideeën :D

Ik wens iedereen een geweldig en creatief 2019!! :#

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:49

Wat een knaller om mee te openen! :D
Prachtig overzicht, zelfs die wijn heb je erg gezellig vastgelegd!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 14:17

Dank je!

Haha ja, Dexter is zo'n heerlijk beest! Enorm leuk om hem op film te hebben!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:21

8nnemiek schreef:
Dank je!

Haha ja, Dexter is zo'n heerlijk beest! Enorm leuk om hem op film te hebben!

Ik zie op jouw website enkel huwelijkstarieven, en ik hou van mijn paarden maar dat is misschien wat té :')
Maar heb er nog wel een hele leuke staan anders! :D Die is iets actiever ook :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 14:31

Ik heb mijn site inderdaad volledig op de bruiloften gericht, maar het plan is wel om me buiten het trouwseizoen wat meer te gaan richten op dierenfilms, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :D En ik kan altijd wel wat proefkonijnen gebruiken om nieuwe apparatuur te testen in de buurt, en mijn dieren-portfolio wat uit te breiden :D Lijkt me leuk om binnenkort eens langs te komen!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:35

Die Dexter, zie zo de bierwagen er achteraan komen, leuk. Ik heb maar één huwelijksfilmpje bekeken , van Nicole . Heel eerlijk, ik vind de momenten kort en de overgangen abrupt. Eigenlijk niet zo fijn om te volgen want ik(en dat is ook echt mijn persoonlijke mening) vind ze te druk ogen, van de hak op de tak zo te zeggen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:05

Bedankt voor je reactie!
Ik heb bewust gekozen voor deze stijl van monteren omdat dit het beste bij mij past. Ik houd juist niet zo van de langdradige trouwfilms en als je een bepaald object meerdere seconden in beeld hebt dan is dat vaak al te lang om de volledige concentratie van de kijker erbij te houden.
Reclamemakers maken hier ook meestal gebruik van. Als je naar een reclame kijkt dan zie je ook dat de meeste beelden hooguit een seconde lang zijn zodat het interessant blijft om naar te kijken, zeker voor de huidige generatie jongeren die zo veel sneller en gemakkelijker informatie opnemen dan de oudere generatie.

Voor de lange, rustige trouwfilms zijn vrij veel videografen te vinden, maar ik merkte toch wel dat er best wat vraag is naar modernere montages :j

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:17

Als je ooit eens in Noord-Holland bent wil ik graag met mijn paard en/of honden proefkonijn zijn ;)

Wat een mooie films. Niet te lang, net goed en mooie overgangen. Per beeld blijft net niet te lang hangen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:29

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn site inderdaad volledig op de bruiloften gericht, maar het plan is wel om me buiten het trouwseizoen wat meer te gaan richten op dierenfilms, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :D En ik kan altijd wel wat proefkonijnen gebruiken om nieuwe apparatuur te testen in de buurt, en mijn dieren-portfolio wat uit te breiden :D Lijkt me leuk om binnenkort eens langs te komen!

Als je eens een woensdag vrij bent laat je maar iets weten :) Om de week ben ik ook op zaterdagmiddag vrij :D

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:49

8nnemiek schreef:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb bewust gekozen voor deze stijl van monteren omdat dit het beste bij mij past. Ik houd juist niet zo van de langdradige trouwfilms en als je een bepaald object meerdere seconden in beeld hebt dan is dat vaak al te lang om de volledige concentratie van de kijker erbij te houden.
Reclamemakers maken hier ook meestal gebruik van. Als je naar een reclame kijkt dan zie je ook dat de meeste beelden hooguit een seconde lang zijn zodat het interessant blijft om naar te kijken, zeker voor de huidige generatie jongeren die zo veel sneller en gemakkelijker informatie opnemen dan de oudere generatie.

Voor de lange, rustige trouwfilms zijn vrij veel videografen te vinden, maar ik merkte toch wel dat er best wat vraag is naar modernere montages :j

Snap ik, maar ja, ik ben van de oude garde :D en vind het wat onrustig.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [MOV] Video & foto jaarverslag; paarden, bruiloften & natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 19:01

Bedankt Bralindy! Als ik ooit in de buurt ben en modellen zoek dan laat ik het weten :D

Granoek, leuk, als ik binnenkort tijd heb en ze voorspellen goed weer dan stuur ik je een pb :D

Snap ik helemaal hoor, bigone! Zo heeft ieder zijn eigen smaak gelukkig. Ik heb ook wat rustigere films gemaakt, maar die vind ik dan vaak juist weer niet spectaculair genoeg om in mijn portfolio te zetten :))