Hoewel ik lang geleden fotografie en audiovisuele vormgeving heb gestudeerd, ben ik hier alleen hobbymatig mee bezig geweest en stond het de laatste jaren op een laag pitje.
Vorig jaar maakte ik plannen om als ZZP'er te beginnen, en heb ik een professionele videocamera aangeschaft.
In het voorjaar nam ik deel aan een fotomeeting, waarbij ik heerlijk heb kunnen experimenteren met de functies van mijn camera en vooral bezig was met uitzoeken wat bij mij paste qua montage en effecten.
In Maart filmde ik mijn eerste bruiloft, waar ik nog veel moest leren maar het was een geweldige ervaring!
In April heb ik veel geklust aan ons bootje, en sliepen we daardoor ook regelmatig aan boord. Wat is het vaak prachtig bij het water 's ochtends!
Deze foto's heb ik bewerkt en gebruikt op de website van de zeilclub.
Camera: Nikon D50

In Mei stond er weer een bruiloft op de planning.
In Juni hadden we 4 weken vakantie genomen, en zijn we met ons bootje vertrokken vanuit Limburg naar het IJsselmeer en naar de Waddenzee en Waddeneilanden.
De Macbook en Nikon D50 gingen mee met het voornemen om elke dag minstens één foto te maken en te bewerken.

Op de terugweg hebben we even aangelegd in Urk, gewoon om eens binnen te kunnen lopen bij de CameraNu winkel.
Ik kwam terug met een Sony a6500 systeemcamera met 16-70mm Carl Zeiss lens

Die werd natuurlijk direct grondig getest.

In Juli mocht ik mijn nieuwe camera testen bij een volgende bruiloft.
Inmiddels was het jaar alweer half voorbij, en had ik het enorm druk met huwelijken en nauwelijks meer tijd voor wat hobbymatig fotograferen.
Wel gingen de huwelijksfilms me steeds beter af, en wat houd ik toch van de sfeer en gezelligheid en de prachtige bruidsparen die voorbij kwamen

Dit is toch wel een van mijn favoriete films

Inmiddels was het alweer September.
In dezelfde maand filmde ik ook een homohuwelijk, enorm leuk om eens mee te mogen maken!
In November was het bruiloften-seizoen voorbij, en heb ik wat andere opdrachtjes mogen doen, zoals een sfeerimpressie voor de kerstmarkt bij een tuincentrum in de buurt:
En in December staat mijn fotografie en videografie weer op een laag pitje, en heb ik enkel wat productfotografie gedaan:

En onze eigen wijn op de foto gezet:

Vanaf volgend jaar ben ik uitgerust met een paar nieuwe wapens; een gimbal voor extra stabiliteit in mijn films, een 50mm f1.1 lens en veel nieuwe ideeën

Ik wens iedereen een geweldig en creatief 2019!!