[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41731
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:45

xTitanic schreef:
Ik ben momenteel bezig aan 2 werkjes voor mezelf en 1 opdracht (de hond)

Ik heb geen idee waar dit naartoe gaat, maar ben wel best blij dat ik dit uit mijn hoofd heb getekend :+
[ [url=m/bjLERV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/X6MH7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TELoAs.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41731
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:46

Fnanne schreef:
Remembrance ik vind het knap :j portretten zijn zó lastig...
Vikawiek ik vind 'm prachtig. Hele mooie zachte stijl :j
Sjolvir Wat heb je dat prachtig beschreven :D ik vind het een aansprekend werk, ik denk dat als je nog wat meer 'out of the box' gaat met de kleuren, het erg tof wordt :) (dus als schaduw niet perse grijs gebruiken, maar eens paars... Of blauw of groen...)
xTitanic ik <3 jouw werk. Alledrie aansprekend :j

Wat betreft talent...
Het is mooi meegenomen, maar ik denk dat doorzettingsvermogen ook een grote rol speelt :j


[ [url=m/BWK0dc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag weer een 'guilty pleasure' van mij op papier gezet. Zo erg, dat ik na sinterklaas gewoon nog zakjes in de uitverkoop koop... :=
#3

[edit] Pluis deze is super schattig... Ik zeg: lijstje :j

Die dingen vind ik echt zo vies _O-.

Wel tof gemaakt :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41731
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:47

Pluizebolpum schreef:
Enniewee, plaatje van de muis kwam ik tegen toen ik een tekenpapier zocht en die paste eigenlijk wel bij het muizenthema van vandaag. Jammer dat de oker wat te okerig is geworden, nu lijkt ie op een verstokte roker. Beetje jammer, maar ik vind 'm toch té snoezig. :D

[ [url=m/RQumDl.jpg]Afbeelding[/url] ]

So cute :D.

Ik ben mobiel, multiquote is poedersuiker dan, sorry :o.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:48

Pluizebolpum schreef:
Mijn kat had een muis naar binnen gebracht. Beestje zit nu onder de koelkast. Vandaag heel de middag door 't dorp gelopen op zoek naar een niet dodende muizenval (de dodende variant had ik namelijk al, en die werkt niet onder koelkasten, te saai en 't past niet) maar uiteraard hadden ze die niet. Wederom lang leve Google, je kunt ze ook zelf maken. Enniewee, plaatje van de muis kwam ik tegen toen ik een tekenpapier zocht en die paste eigenlijk wel bij het muizenthema van vandaag. Jammer dat de oker wat te okerig is geworden, nu lijkt ie op een verstokte roker. Beetje jammer, maar ik vind 'm toch té snoezig. :D

[ [url=m/RQumDl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Onwijs gaaf! Als je hem weg doet heb ik interesse <3

Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:28

Het is een deel talent, zoals bijv creativiteit en een groot deel is heeeel veel oefenen. Ik hield al van tekenen toen ik 2 was, dus ben al een lange tijd bezig! :P
En als ik naar mijn tekeningen kijk van 10 jaar terug, dan zijn die ook super lelijk _O-

@Fnanne: hihi ik deel deze guilty pleasure, je voelt je tanden erbij wegsmelten :9
Mooi kleurgebruik ook!

@Pluizebolpum: omg, sooo cuuuuute! Echt een leuke tekening! <3

@xTitanic: ..wow.. die contrasten ook! Ik weet niet waarom, maar als dit soort tekeningen nog niet af zijn, dan vind ik ze extra mooi!

@Sjolvir: al die verschillende tinten in het beige van de vacht van de fjord vind ik echt mooi. Denk dat dat ook mooi zou zijn in de achtergrond bij het groen :)

@vikawiek: jezus! Deze is echt ziek mooi gemaakt!

Ik heb weer een tekening kunnen maken, tot veelste laat er mee bezig geweest, maar als je eenmaal begint, dan wil je het zo graag afmaken heh! :')

Afbeelding

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:08

Ik heb voor mijn verjaardag vandaag een set sennelier oliepastels gekregen! *\o/*

Mijn vraag aan jullie is of iemand hier misschien al ervaring mee heeft? Hoe zijn ze bevallen, zijn er nog dingen die ik moet weten?

Malenka

Berichten: 7599
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:27

Remembrance schreef:
Ik heb voor mijn verjaardag vandaag een set sennelier oliepastels gekregen! *\o/*

Mijn vraag aan jullie is of iemand hier misschien al ervaring mee heeft? Hoe zijn ze bevallen, zijn er nog dingen die ik moet weten?


Gefeliciteerd! En ik wil je er heel veel plezier mee wensen. Ik heb nooit met Sennelier gewerkt. Maar ze schijnen erg goed te zijn. Oliepastel is in ieder geval ontzettend leuk en echt mijn lievelingsmateriaal.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:23

Geen ervaring met oliepastels, sorry...

Kiwiris, net een illustratie voor een kinderboek. Leuk!

Xtitanic, wow. Echt wow. Ik ga jouw manier van de manen doen even als inspiratie gebruiken.

Pluis, wat een snoesje. Kan ook zo in een kinderboek!

Kan niet alles terugkijken op de mobiel, dus reageer niet op iedereen, excuses. Wel bedankt voor de tips, heb sommige dingen wat zwarter gemaakt en gister in een tekenwinkel nieuwe grafietpotlodeb gehaald, een slijpbare gum, een nieuw schetsblok met lichtbruin papier (liefde!) en een setje doezelaars. Wat een snoepwinkel. Nog niet klaar maar ik schiet op;Afbeelding Hele slechte foto zie ik nu!

Het is inderdaad een welshje!

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:15

Kiwiris, oooh die vind ik echt heel leuk!

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:59

san87 mijn vriend vindt ze ook verschrikkelijk. = meer voor mij <<)
Kiwiris Wat een details! :j echt zo'n tekening waar je naar blijft kijken :) erg tof!
En inderdaad, je glazuur verdwijnt als sneeuw voor de zon := (en na meer dan drie in één keer voel je je iets minder prettig...)
Remembrance gefeliciteerd :)
Viennanova Mooi :j de details in het hoofdstel zijn super!


Afbeelding
#4
Ook weer zo'n verslaving... :D
Iets minder calorierijk ;)

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:23

Zo, tijd voor een bijschrijfrondje, en ik heb ook nog een werkje te delen. :)

Pagina 8

Rememberance: Ik vind hem treffend hoor! :j Duidelijk Chris Hemsworth als Thor. Volgens mij is alleen zijn rechter oog iets kleiner, maar dat valt me pas op als ik echt zoek naar een punt van feedback. Ik vind dat je het wit ook mooi hebt toegepast!

Vivakwiek: Heel erg mooi die boxer! <3 En bij sommige honden is het standaard alsof ze lippenstift op hebben. Of eyeliner. :')

Sjolvir: Ik vind hem al gaaaaaf! En juist dat doorklodderen kan zulke mooie effecten hebben. Mooi ook dat er een beetje reliëf in de manen zit.

xTitanic: Wacht, wacht- heb je die alledrie uit je hoofd getekend? Of alleen die voor jezelf? Hoe dan ook vind ik ze alledrie echt heel mooi aan het worden. Zoals je bij die hond haar voor haar bezig bent, daar heb ik echt het geduld niet voor. :Y)

Pluizebolpum: Ik wil m met zijn booschappen een drukke weg over helpen. Zo lief. <3
Spoiler:
Geef hem gewoon een pijp, dat staat altijd nog beter dan een sigaret als je toch de nicotinesnor wil verklaren. :+


Fnanne: Nu heb ik honger. Thanks. :') Goed gelukt wel!

Kiwiris: Ik krijg hier echt zo'n kinderboek gevoel van. <3 Maar dan wel ééntje in de categorie tijdloos. Echt heel mooi, je kan er van alles bij bedenken.

Viennanova: Wat is hij al mooi aan het worden! Prachtige expressie!

Fnanne: Mooi! Dat expres rommelige vind ik leuk, want het maakt het ook weer realistischer. Ik vind het in vergelijking met de eerste challenge nu echt leuk dat er veel meer dingen worden gemaakt dan alleen paarden. :j


Ik ben met soft pastel aan de gang gegaan. Gewoon maar geprobeerd en zien waar het schip strand. (En ik vind me dat een partij lastig, mijn god.) En toch ben ik wel tevreden!
Om door te gaan in de varken lijn: "I see what you did there."

Afbeelding

Jindai

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:31

@ AlwaysH Heel erg mooi, die vis! Met een beetje kleur zou hij er voor mij nog meer uitspringen, gewoon wat accenten of zo. :)

@ Cactusknuf Schattig veulentje en al goed gelukt! :j

@ San87 Mooie zeehond! :)

@ Remembrance Heel mooi gedaan, die haas! Z'n blik vind ik heel goed gelukt! :)

@ Kiwiris Wat een super leuke stijl heb je! :D Vind die 2e kat echt heel erg leuk!

@ Pluizebolpum Het onscherpe stoort mij helemaal niet! Mooi gedaan, je ziet echt de beweging erin. :)

@ Jis Zo tof om te zien hoe jij die foto vertaald naar een doek; het lijkt erop maar is totaal in je eigen stijl, heel erg gaaf!! <3

@ Sjolvir Zo leuk, je eigen hond! Je hebt de ogen echt treffend gemaakt! :)

@ NESCAFE Wow! :D Heel gaaf al, vind de schaduwen heel mooi gedaan!

@ Roodvos Hele leuke tekeningen en de eerste ook zó herkenbaar! :D
Mooi wat je met markers kan!

@ Fnanne Wat leuk dat je weer mee doet! Leuk ook om te zien dat je overal inspiratie uit haalt en weer eens wat anders dan paarden. :)

@ Sanneb Hele mooie kleuren heb je gebruikt voor het veulentje en leuk idee zo, met de ballonnen. :)

@ Eclair98 Dankjewel! :)

@ Marley93 'Hamlet' _O- Maar heel erg schattig, het biggetje! <3 En heel knap gedaan, voor de 1e keer sinds lange tijd weer schilderen!

@ Pluizebolpum Auw! :D Mooi gedaan, het doet me denken aan illustraties in een kinderboek, fijne stijl!

@ Fnanne Té herkenbaar! :D
Maar mooi gedaan, fijne losse stijl.

@ Telpeva Ik ben echt elke keer weer onder de indruk van wat jij uit markers weet te halen! :oo
Ook ik heb geen idee wie het is, maar vind het wel heel goed gelukt!

@ Sjolvir Tof, die specht! :) Ik zie het je vaker zeggen, dat je niet de juiste kleuren hebt of dat je niet zo mooi kan tekenen, maar daarmee doe je jezelf tekort. ;) Je hebt al een hele eigen stijl te pakken, mooi!

@ ArtIficious Vanaf nu kort ik je af naar Art hoor :D
Goede poging weer, al klopt het idd niet helemaal. Wel tof dat je het gewoon doet en ook niet de makkelijkste poses kiest. :)

@ Sanneb Ik vind de niet af-stijl dan weer iets minder, maar je kleurgebruik heel gaaf! Vind dat met het potlood eronder zelfs wel wat hebben, meer diepte of zo. Toch een mooie tekening. :)

@ Kiwiris Echt een hele leuke tekening en zoals Jis ook al zegt, lekker fantasievol! :D

@ Remembrance Mooie, ruige stijl! Ik zie de gelijkenis wel, mooi gedaan! :)

@ Vikawiek Ik zie geen lippenstift :D wel een hond die steeds meer details krijgt, heel knap!

@ Sjolvir Wat een lekkere gekke pose! :D Ben benieuwd hoe je 'm af maakt!

@ Titanic Wow! Knap, die draak uit je hoofd! Het paard spreekt mij het meest aan, heel mooi al! :)

@ Pluizebolpum Zó leuk om die inspiratie verhaaltjes van jou erbij te lezen, ik hou ervan! :D
Het muisje is echt heel erg schattig! <3

@ Fnanne Oh, ik ken die vieze (sorry :P ) marsepein kikkers nog van vroeger! M'n moeder ook, toen ze een keer s'avonds naar bed ging en er nog zo eentje aan het plafond in haar slaapkamer hing.....daar hadden m'n broer en ik iets te hard mee gegooid. :')
Hele leuke tekening!

@ Kiwiris <3 Jij maakt echt verhaaltjes van/in je tekeningen, zo gaaf! Vind deze ook weer heel erg leuk gemaakt! :)

@ Remembrance Gefeliciteerd met je verjaardag!! Y)(^)

@ Viennanova Duidelijk een Welsh :D heel erg mooi al!

@ Fnanne Dit is dan weer een verslaving die ik met je deel! :D

@ Marley93 Zo, daar mag je zeker tevreden over zijn, vind 'm erg goed gelukt! :j

Nu eerst zelf weer aan de slag, was wel een lang reactie rondje zo :')

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:20

Ik heb ‘m af. Denk ik. Vind ik. Afbeelding

Heerlijke “babe”, dat varkentje!

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:24

Wow dit topic gaat best snel :).

Dank voor alle tips, ik ben mij inderdaad aan het verdiepen in de anatomie van het paard. Inmiddels is hij wel klaar denk ik. De nek is in het echt wat donkerder maar op de foto komt het papier er wat meer door.

Afbeelding

En even een bijleesactie gedaan :) :

@roodvos, heel leuk gedaan. Knap hoe je de sfeer zo weet weer te geven.
@sjolvir, ik vind hem heel leuk geworden.
@fnanne, mooi gedaan met de frisse kleuren, lekker vrolijk plaatje. Waterverf en inkt vind ik een mooie combi.
@viennanova, gaat er al goed uitzien. Ik vind de hoofdstellen nog best moeilijk. Ik laat het wit ook altijd open, met uitgummen wordt het toch een beetje grauw. Hoe dikker je papier hoe beter je uit kan gummen.
@sanneb, wat een leuke vrolijke tekening.
@Marley93, geweldig! Ik vind hem zo leuk. :)
@pluizebolpum, heel creatief. En dat zo het dan zo even op papier kan zetten vind ik zo knap.
@fnanne, ook leuk die.
@Telpeva, knap al die details. Dat vind ik vaak moeilijk om op papier te krijgen.
@sjolvir, mooie kleuren in de vogel.
@Art_ificious, de hoofdvormen kloppen, dat vind ik meestal het moeilijkste stuk.
@sanneb, ik vind hem juist leuk zo. Prachtige kleurcombinatie!
@kiwiris, wat maak jij leuke dingen zeg! Gave stijl.
@remembrance, mooi! De enige tip die ik heb is misschien het vergroten van het contrast in je tekening. Dat geeft dan meer diepte. Er is een app die heet “Office lens” en dan kan je de vertekening van de camera een beetje mee corrigeren.
@Vivawiek, mooi kleurgebruik. De lippenstift zie ik niet zo, de kleurovergangen zien er mooi natuurlijk uit.
@xtitanic, wat een prachtige platen. Heel mooi!
@pluizebolpum, die zou ik zo in een boek zien staan als illustratie bij een verhaal.

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:37

Ik reageer straks op de rest met telefoon waardeloos, fjord is ondertussen in zijn geheel overgeverfd.
Afbeelding

Afbeelding

Morgen kans dat ie pimpellimoen wordt of zo.

En in wachtkamers zitten met waardeloze tijdschriften heeft zo zijn voordelen, nog niet af.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 04-01-19 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41731
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:41

Sjolvir schreef:
Ik reageer straks op de rest met telefoon waardeloos, fjord is ondertussen in zijn geheel overgeverfd.
[ [url=m/HTnFFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gKA10K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen kans dat ie pimpellimoen wordt of zo.

:D!

Ik vind m leuk.

PluizebolpumJarig

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:03

FnanneOh, ja ja, kikkers :9 . Weer zo'n heerlijk werkje, ook letterlijk dit keer. Heb nog net niet het scherm afgelikt.
De verfdoos is al niet anders. Mijn ogen worden erg blij van jouw werk. :j
Kiwiris Ik geloof dat ik ook erg fan word van jouw werk, wat een lieve, leuke stijl heb je, zo fijn om naar te kijken!
Viennanova Kon ook bijna niet anders dan een Welshje, koppie deed me zo aan Ieniemienie denken; die kleine oortjes en dan die ondeugende oogjes. Hij is mooi geworden hoor!
(en ja, tekenwinkels zijn snoepwinkels, baal d'r zo van dat ze in mijn dorp geen fatsoenlijke creawinkel meer hebben)
marley93
Spoiler:
Lol, een pijp. Mja, dan nog een baret en dan kan ie zo met de Lmao-kat op een plaatje :D . (inspiratie: kuskikkers en pijpmuis met lmaokat :)* )

Wat een heerlijk fluffy varkentje. Denk dat pastel daar echt wel het beste bij past, dat maakt het extra zacht en snoezig.
NESCAFE Hij is mooi geworden zo! Zou er inderdaad niet teveel meer aan doen, zo komt hij mooi het papier uit.
Sjolvir Ik vind 'm echt goed gelukt zo. De donkere achtergrond laat 't paardje er nog meer uitspringen. De andere tekening is gewoon ontzettend lief.

Hier voor vandaag een 'vluggertje'. Ik had gewoon niet de rust om er goed voor te gaan zitten. Snelle krabbel met stift, weer. Ik heb zo'n lol gekregen in het gebruik van stiften en markers :D .

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:46

@xTitanic, 3 tegelijk, zo jij bent goed bezig, ik vind persoonlijk het hondje het aansprekentst als voorstelling, maar ze zijn alle 3 erg mooi, benieuwd hoe ze zijn als ze af zijn.

@Pluizebolpum, ik vind juist de kleuren van je muis wel heel mooi, past gewoon bij het beeld en het muisje is te schattig.
En je "vluggertje" is ok mooi geworden, vind hem heerlijk sprekend door de vrolijke kleuren.

@Fanne, ohhhh, dat is ook een guilty pleasure van mij.. maar gelukkig is de tijd dat je erover struikelt in de supermarkt weer voorbij. Heb ze hier niet meer gezien. En ze lijken echt op choco kikkers, maar ik mis de choco muizen die ook altijd in het zakje zitten :+, maar die had je zeker al op?
En je 2e verslaving is gezonder, nou ja, in theorie dan....

@Kiwiris, ik vind je bosleven fantastisch!!! Zo leuk en je stijl ook, heerlijk kan zo een kinderboek in.

@Remembrance, gefeliciteerd, geen idee hoe je die moet gebruiken.

@Vinanova,wauw..... mooi, geen verder commentaar dan dat..

@Marley, wauw! Ook al zo'n schattig varkentje, mooi geworden. Vind die ook zo uit een boerderijkinderboek kunnen komen.

@Nescafe,tja.... ook al zo'n mooi realistisch paard, kan er verder niet echt iets slechts over zeggen.... Hi is gewoon mooi... Lekker in de wind staand paard.

Weet niet wie het was die het over... iets van soort potjes bij de Action had.. maar grrr, ik had kleerhangers nodig en dus klein penseeltje, ra ra wat er nog meer mee naar huis ging... Het gedeelte... waterverf in potjes, moet ik nog nader onderzoeken, volgens mijn niet schoon te boenen vingers... viel dat waterverf nog wel tegen.. Maar is wel leuk spul en 6 potjes voor 1.99 vond ik de impuls aankoop om gek mee te doen wel waard.
Even de kleurtjes snel getest, nu verder niets meer doen vandaag, het is weer op. Morgen weer verder klodderen aan mijn fjord.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 20:47

Meer kreeg ik er even niet uit vandaag :+ WIP
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12174
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:26

@Telpeva: oeps?

Wat wordt er mooi getekend in dit topic. Van beginner tot gevorderde, het plezier (en de kleuren) spatten eraf. Ik zie gave dierportretten, mooie illustraties en guilty pleasures langs komen.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:47

pagina 6:
Viennanova: Ik gebruik een witte molotow marker voor het wit, maar ik werk meestal met verf/aquarelpotloden/stiften en ik denk dat dat er met een dergelijke potloodtekening wel heel misplaatst uit zal zien.

Pagina 7:
Sanneb: Superleuk, ook met die twee verschillende stijlen door elkaar :D
Eclair: Alleen doe ik dus nooit wat met markers stiekem :') Maar dit beviel wel, dus waarschijnlijk pak ik ze vaker dit jaar!
Pluizebolplum: Ik heb wel in wat andere topics wat staan :)
En wat een ontzettend lief tekeningetje. Ook met die bloem op zijn sok nog :P
Telpeva: Markers? :oo *gaat heeeel snel dooroefenenen* De tweede vinger van links (vanuit ons gezien) kijk ik wat raar tegenaan wel, of is dat geen vinger?
Vind m wel echt heel mooi :oo

Pagina 8:
xdniesje: Ik denk dat het helpt om ook heel veel kleine krabbels en tekeningetjes te maken en niet enkel grote werken die lang duren en mooi moeten worden. Dan maakt het ook niet uit of het goed wordt of niet, het is gewoon oefening.
En materialen uitproberen inderdaad, en verschillende stijlen :) Zoeken naar iets dat jou ligt.
Fnanne: Je gaat 365 guilty pleasures tekenen? O:)

Pagina 9:
Kiwiris: Oh die vind ik leuk, net een soort zoekplaat :D (en vosjes maken alles beter O:) )


Ik heb een beetje willekeurig wat eruit geplukt, vandaar niet op iedereen een reactie :) Vond het wel een beetje veel pagina's en het is laat ook, maar wil toch wel hier en daar iets zeggen.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:51

@Pluizebolpum Ik had geen idee wat de lmao kat was, maar nu is mijn leven verrijkt met de lmao kat dus. Can't unsee. _O- _O- _O-

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:05

Afbeelding
Hier ook de schilder spullen onder het stof vandaan.

Malenka

Berichten: 7599
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:39

Mijn eerste tekening van 2019. Gemaakt voor de challenge van Paard Verzameld.

Helaas was meer detail op dit formaat niet mogelijk. Volgende keer pak ik a2 papier voor zo iets.


Afbeelding

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:35

OH wat gaaf, zag dit topic vandaag staan :D
Ik teken ook graag. Doe van alles, grafiet, houtskool, pastelpotloden, soft pastels, gewone kleurpotloden...
Vooral dieren vind ik gaaf om te doen maar ook ogen, handen enz.
Ben er een dik half jaar geleden mee begonnen, via filmpjes op YouTube en vind het heel ontspannend...nu is het al weer enkele weken geleden want je moet er toch wel wat tijd voor vrij hebben.
Maar deel graag een paar van mijn werkjes :)
Opbouw gorilla:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Arrabier:

Afbeelding

Leeuw:

Afbeelding

Heb er nog.. moeilijk kiezen :+ dus als jullie er nog willen zien hoor ik het wel :D