[TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

[TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 18:08

Hoi,
Vorig jaar verkocht ik mijn tekengerief uit tijdgebrek en geen interesse meer. Maar toen ik in stad tot twee maal toe de kunstwinkel voorbij stapte ben ik er toch binnen gegaan.
En zodoende kriebelde het toch om weer pastelkrijt en pastelpotloden + papier te kopen.

Op Facebook zag ik een leuke foto van mijn zus haar merrie voorbij komen.
Falke z (merrie van 2010)
vader: falco (heartbreaker x wiensender)
moeder: kimanda (saros XX)

Nota ik teken dieren normaal in het andere profiel (neus naar links ipv naar rechts) dus dit was en is nog steeds een extra uitdaging.

Tips en tops mogen (gráág zelfs)

Afbeelding

Oogje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pastelkrijt Toison d'Or
Pastelpotloden Bruynzeel
Pastelpapier: pastelmat A4 formaat ongeveer

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 11:19

:? Niemand?


Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 16:47

Echt geen tips ofzo?
Moeilijkste deel wordt de neus. Heb altijd moeite met die mooi te krijgen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:49

Ik vind hem heel mooi worden, je bent al goed bezig! Alleen vind ik zijn ene neusgat te laag zitten ten opzichte van het andere. Nu lijkt het net of het paardje zijn neus aan de linkerkant (vanaf hem gezien) een beetje optrekt ;)

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:51

Het ziet er al kleurrijk uit! Wat betreft kleur en contrast heb je de smaak goed te pakken. Ga je nog meer detail/textuur toevoegen? Dat zou ik je namelijk als tip mee willen geven, het geheel ziet er nu nog wat 'glad' uit en ik mis een beetje het paardenvacht idee. Ook zou je nog wat meer eenheid kunnen brengen in paard en manen, de koele tinten steken nu wat af tegen de warme vacht, maar dat is ook een kwestie van smaak en stijl natuurlijk :)

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:52

Ik vind dat je al heel mooi op weg bent! Ik heb er voor de rest helemaal geen kennis van maar de kaak lijkt een heel klein beetje apart? Het ziet er nog ietwat stijfjes uit. Maar ik heb het paard natuurlijk nog nooit gezien en ik vind het niet heel storend!
Wordt vast een mooie plaat!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 17:04

Donkydonkje schreef:
Ik vind hem heel mooi worden, je bent al goed bezig! Alleen vind ik zijn ene neusgat te laag zitten ten opzichte van het andere. Nu lijkt het net of het paardje zijn neus aan de linkerkant (vanaf hem gezien) een beetje optrekt ;)

Thnx.
Falke trekt haar neusgaten vaak op maar ik ga het eens bekijken want op voorbeelfoto kijkt ze liever dan anders :')

xJolijn schreef:
Het ziet er al kleurrijk uit! Wat betreft kleur en contrast heb je de smaak goed te pakken. Ga je nog meer detail/textuur toevoegen? Dat zou ik je namelijk als tip mee willen geven, het geheel ziet er nu nog wat 'glad' uit en ik mis een beetje het paardenvacht idee. Ook zou je nog wat meer eenheid kunnen brengen in paard en manen, de koele tinten steken nu wat af tegen de warme vacht, maar dat is ook een kwestie van smaak en stijl natuurlijk :)
ik.vind paardenvachttextuur nog erg lastig ze heeft echt korte vacht en mijn texturen wordt al snel lange vacht :=
Manen worden nog met zwart/donkerbruin donkerder gemaakt. Andere details komen ook bij de afwerking nog.

4leggedmates schreef:
Ik vind dat je al heel mooi op weg bent! Ik heb er voor de rest helemaal geen kennis van maar de kaak lijkt een heel klein beetje apart? Het ziet er nog ietwat stijfjes uit. Maar ik heb het paard natuurlijk nog nooit gezien en ik vind het niet heel storend!
Wordt vast een mooie plaat!
thnx
Kaak kan kloppen is allemaal uit losse pols zonder raster ofzo getekend.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:08

onderkant kaak mag inderdaad wat soepeler doorlopen naar onder. Nu lijkt het net of hij een bolle kaak heeft aan de onderkant, maar poeh je bent echt leuk op weg met je tekening :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 17:12

Even de voorbeeldfoto ook tonen
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:09

Half uurtje verder gewerkt...
Veel getwijfeld over het stukje rug maar anders werd het een zwevend hoofd, dat is ook maar niks dan.

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:25

Wat een mooi zacht portret! Fijn kleurgebruik, fluffy oortjes... Kijk nog even goed naar de vorm van de schaduw in het neusgat, die mist nog wat diepte. Verder vind ik 'm erg mooi! :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:37

culaccino schreef:
Wat een mooi zacht portret! Fijn kleurgebruik, fluffy oortjes... Kijk nog even goed naar de vorm van de schaduw in het neusgat, die mist nog wat diepte. Verder vind ik 'm erg mooi! :j

Komt in orde verfijning ga ik nu.mee beginnen :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 23:15

Ik denk dat ik het zo ga laten...
Ondanks ik neuzen nog best lastig te detailleren vind ben ik best tevreden met het resultaat. :=

Pastelkrijt Toison d'Or
Pastelpotloden Bruynzeel
Pastelpapier: pastelmat 360gr/m² - 24x30cm
Oktober 2018
©M-Art (Marijke's Artworks)
Time spended ± 10u
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 02:43

Inmiddels nieuw project begonnen
Afbeelding