[WIP][SCH] Muurschildering van Whisky en Sherry

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Magrathea

[WIP][SCH] Muurschildering van Whisky en Sherry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 10:36

Hallo! Ik wilde graag met jullie het proces delen van de muurschildering die ik aan het maken ben van mijn katten!

Allereerst moet je een ding over me weten... Ik kan helemaal niet zo goed tekenen of schilderen. Ik heb daarom een beetje vals gespeeld. Maar hopelijk zal het resultaat evengoed mooi zijn!

Ik raakte geïnspireerd door deze thread op Imgur: https://imgur.com/gallery/pEc8r . Ik dacht, hey, ik kan ook niet tekenen, dus dan kan ik dit ook wel denk ik!

Gelukkig was er nog een muur in mijn slaapkamer die al lang schreeuwt om wat aandacht... Aan de slag dus!

Eerst selecteerde ik een foto. Helaas heb ik geen hoog dpi/MPx foto's van ze samen, dat is jammer. Maar dit werkt ook gelukkig. Ik koos uiteindelijk deze foto:

Afbeelding

Iets verder in het proces kwam ik er echter achter dat de editor nogal wat kwaliteit weghaalt.. Croppen dus! Dit helpt echt!

Afbeelding

Ik gebruikte deze editor om de foto monochrome te maken: https://www298.lunapic.com/editor/
Als je dit doet, let dus op dat de kwaliteit er niet beter op wordt, zorg dus dat je onderwerp goed bijgesneden is. Of gebruik photoshop :Y) (Maar helaas heb ik dat niet.)

Afbeelding

Goed, in de thread op Imgur leerde ik dat het een goed idee is om niet de zwarte vlakken te tekenen, maar de witte. Een negatief van de monochromatic dus. Waarom? Omdat je anders het risico loopt dat je in je concentratie per ongeluk een schaduw van je hand of hoofd oid mee schildert en dat moeten we niet hebben natuurlijk.

Afbeelding

Huh, schaduw van wat? Ja, omdat ik dus niet kan tekenen zette ik mijn geheime wapen in: een projector!

Afbeelding

Tijd om over te tekenen! Dit om te kijken of het een beetje goed overkomt. Helaas deden zich er wat probleempjes voor waardoor ik de beamer opnieuw moest instellen.. En het lukte me niet om de oude tekening exact te overlappen. En uitgummen lukte ook niet.

Afbeelding

Ik herken zelf de foto er wel in! (Voor zover het te zien is op de foto, excuses.) De details gaan ervoor zorgen dat ik ook echt mijn eigen katten erin herken - hopelijk. :D
Ik merkte wel gelijk al dat je soms probleempjes tegenkomt, het is daarom handig om de originele foto erbij te houden zodat je kunt kijken hoe dat het beste opgelost wordt. (Of als je handig bent met PS kun je hier vast al op inspelen.) Zo heeft de linker kat (Sherry) een rare pupil in de monochrome, dit bleek echter een reflectie te zijn waardoor die te licht uitviel. Makkelijk op te lossen, maar je moet het wel weten :)

Dit topic is overigens wat uitstelgedrag - ik kwam er dus achter dat mijn zwarte verf op is. Ik zal dus nog naar de winkel moeten voor ik verder kan. Ik zal vanmiddag weer een update plaatsen! :) Hopelijk vinden jullie het een leuk project. Vragen staat uiteraard vrij!

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

capopjekop

Re: [WIP][SCH] Muurschildering van Whisky en Sherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:38

Leuk project! En wij spelen ook vals als we spandoeken maken, wordt het resultaat niet minder mooi van :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 10:40

_O- Haha ja die doen wij ook vaak! Met de studentenvereniging is een projector ook onze beste vriend als we het introweek-logo op de inschrijfbalie maken :j

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:56

Haha, zo deed ik dat vroeger ook, maar toen nog met een echte oude projector en een doorzichtig stukje folie met een overgetrokken tekening erop :+
Werkt perfect!

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 14:54

Het gaat hard! Ik kwam er helaas wel achter dat ik een kleiner kwastje mis om details te doen... Maar ik ben al een eind.
Ik heb overigens besloten om een aantal witte details op de zwarte verf te doen, is wat mooier dan het open laten denk ikAfbeelding

[o]

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 15:41

Afbeelding
Woop! De scherpe rand onderaan vond ik achteraf toch niet mooi. Nu motivatie vinden om naar de gamma te gaan voor een detailkwast :=

[o]

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 19:02

Af! Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden met de pupillen. Als iemand daar nog tips voor heeft houd ik me aanbevolen.

Afbeelding

[o]

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:17

Leuk bedacht, wat betreft de pupillen. als je naar de originele foto kijkt zie je dat de pupillen anders staan. Maar op zich vindt ik het zo ook best leuk ogen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 17:30

Maar da's dus kei lastig hè, want 1 mm teveel naar opzij en ze kijken al scheel :=
Ik denk dat ik het gewoon even aan ga kijken, als het me over een week nog steeds stoort pas ik het aan. Bedankt voor je compliment! :)

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie